Міні-EdCamp у Вінниці: вчителі з усієї країни змінюють освіту. Залишатися на місці - це крок назад

  • Міні-EdCamp, учительська (не)конференція вперше пройшла у Вінниці 20 березня 
  • Тематика заходу: Інформаційні технології та STEM-освіта
  • До Вінниці приїхало більше сотні учителів аби стати “агентами змін” української школи
Міні-EdCamp у Вінниці: вчителі з усієї країни змінюють освіту. Залишатися на місці - це крок назад

Сергій Пойда, один із координаторів міні-EdCamp, розповів, що до Вінницької школи № 35 завітали більше 120 педагогів з всієї України, з них біля 50 учасників —  з Вінниці та Вінницької області.

Сергій Пойда (зліва) - один з координаторів міні-EdCamp у Вінниці

 

Що таке EdCamp? Новий формат і закон «про дві ноги»

Координатор сказав, що девізом EdCamp є вислів «Ми будуємо спільноту відповідального вчительства!»

Уперше EdCamp був проведений у 2010 році натхненними освітянами із США. На сьогодні понад 25 000 учителів з усіх куточків земної кулі об’єднуються для обміну досвідом, — продовжив Сергій. — Формат EdCamp є шостим у світовому рейтингу найбільш інноваційних освітніх організацій 2015 року.

(Не) конференція об'єднала більше 120 педагогів з усієї України

Іван Стромило, координатор EdCamp, учитель школи № 35, був присутній «віртуально» через Skype-зв’язок, адже захворів саме перед проведенням заходу. Іван каже, що на  EdCamp діє новий дискусійний формат. Це закон «про дві ноги»: учасники самостійно визначають програму й хід заходу. Іван Стромило - координатор (не)конференції

Журналісти пересвідчилися у цьому. Учителі пропонували свої теми, якими хочуть поділитися з колегами. Педагоги обирали ті теми, які їх зацікавили, і «розбігалися» по локаціях. Фактично, програма формується в день проведення.Координатори міні-Edcamp із заступником директора обласного Департаменту освіти Володимиром Буняком
— Якщо ти відчуваєш, що тема «не твоя», то у тебе є дві ноги, щоб встати і піти на іншу локацію та послухати іншого доповідача, — каже Іван. — Одночасно відбувалося до 4-х різноманітних подій і педагог міг встигнути побувати навіть на усіх чотирьох, або обрати одну.

Іван також додав, що EdCamp — це унікальна платформа професійного зростання вчителів.

Основні принципи (не)конференції:  безкоштовність, незалежність, вільна ініціатива та співпраця «Give-Get» («Дай, якщо можеш — Візьми, якщо хочеш»).

 

Гейміфікація, мейкерство, App Lab, Майнкрафт … у школі

Сергій Пойда розповів, що педагоги мали можливість послухати про робототехніку, новий тренд «мейкерство», візуальне Web-середовище програмування App Lab,  гейміфікацію у школі, створення інфографіки, STEAM-технологію на уроках (STEAM — Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics, від слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою), інформаційно-освітнє середовище закладу освіти, критерії надійності сайтів та ще багато-багато іншого.

Оксана Яценко

Оксана Яценко, директор міського Департаменту освіти, каже що без відповідального вчительства не буде відповідальних дітей. — Коли не має вчителя-інноватора, не буде і учня-інноватора, який виросте справжнім патріотом, — сказала вона. — Тут зібралися небайдужі учителі, які переживають за долю країни, тому що усвідомлюють, що саме від них залежить, яке майбутнє буде мати наша держава.

Ольга Козяр

Ольга Козяр, заступник директора з навчально-виховної роботи школи № 27, каже, що ідея слухати одночасно декілька спікерів цікава. — Але як на мене, то замало часу. Теми цікаві і хочеться почути усі, що фізично не встигаєш. Більш детально розібралася у STEAM-освіті, — сказала Ольга. — Дуже сподобалися вчительські сесії, коли педагоги-практики опробували певні методики і розповіли про усі родзинки, переваги ти недоліки, це дійсно ефективно.

Дар'я Тарасович (зліва)

Дар’я Тарасович, вчителька інформатики школи № 1, розповіла, що вперше присутня на такій події. — Для мене EdCamp був чимось загадковим, дуже хотілося подивитися, як відбувається обмін досвідом між учителями. Мої сподівання справдились, — ділиться враженнями Дар’я. — Я побачила тут багато друзів по Facebook, однодумців, тих відповідальних освітян, які не чекають «змін з гори», а самі роблять зміни. Розумію, що ми маємо бути гнучкими, мобільними і оперативно мислити і уміти змінюватись.

Людмила Бойко, вчителька української мови з Кропивницького, розповіла про інноваційну ідею підготовку до ЗНО за допопомогою Minecraft.

Людмила Бойко

Олег Слушний, заступник директора з навчально-виховної роботи школи № 20, переможець конкурсу Моя вишиванка, був зацікавлений новим форматом конференції.

— Сподобалося те, що за мене не вирішували, до кого з тренерів піти і я обирав теми, які мене цікавлять, — сказав педагог. — Я обрав тематику STEM-освіти, жалкую, що не усі тренери з STEM-освіти змогли приїхати

Олег Слушний

 

Наталія Копняк, доцент кафедри фізики Вінницького педуніверситету, учитель школи № 35, була спікером (не)конференції і розповідала про інфографіку. Педагог вважає, що інформація, яка міститься у графічних зображеннях, подається у найбільш концентрованій формі. — Така інформація найдоступніша для сприйняття за обмежений проміжок часу, — каже Наталія.

Наталія Копняк

Приїхав з Києва і координатор проекту Відкритий університет майдану Остап Стасів. Остап розповів про ВУМ - всеукраїнський освітній рух, який через освіту сприяє розвитку громадянського суспільства в Україні.

Остап Стасів

 

Олег Пустовойт

Олег Пустовойт живе у Одесі, куди переїхав із Донецька. Двадцять років він працює у різних сферах позашкільної, шкільної та дистанційної освіти. Олег розповів про візуальне Web-середовище програмування App Lab.

Олег Пустовойт

Педагог каже, що отримує задоволення від своєї роботи і пишається тим, що є велика кількість освітян, які йдуть на роботу як на свято, не зважаючи ні на що.

Спілкування корифеїв від освіти

 

Володимир Копняк, викладач робототехніки Вінницького палацу дітей та юнацтва, провів для учителів майстер-клас “Про що думають роботи”.

Володимир Копняк (справа) - про роботівРобототехніка захопила педагогівУчителі навчаються

Юрій Пасіхов, заступник директора фізико-математичної гімназії № 17, народний вчитель України, і як пишуть педагоги у Fb «освітянин-легенда»,  розповідав про інформаційно-освітнє середовище навчального закладу.

 

Сергій Пойда додав, що після завершення EdCamp всі учасники відчувають «ефект довгого хвоста», вони зможуть продовжити дискусії і спільну діяльність.

 

Коментарі
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up