Сергій Пойда, один із координаторів міні-EdCamp, розповів, що до Вінницької школи № 35 завітали більше 120 педагогів з всієї України, з них біля 50 учасників — з Вінниці та Вінницької області.
Що таке EdCamp? Новий формат і закон «про дві ноги»
Координатор сказав, що девізом EdCamp є вислів «Ми будуємо спільноту відповідального вчительства!»
— Уперше EdCamp був проведений у 2010 році натхненними освітянами із США. На сьогодні понад 25 000 учителів з усіх куточків земної кулі об’єднуються для обміну досвідом, — продовжив Сергій. — Формат EdCamp є шостим у світовому рейтингу найбільш інноваційних освітніх організацій 2015 року.
Іван Стромило, координатор EdCamp, учитель школи № 35, був присутній «віртуально» через Skype-зв’язок, адже захворів саме перед проведенням заходу. Іван каже, що на EdCamp діє новий дискусійний формат. Це закон «про дві ноги»: учасники самостійно визначають програму й хід заходу.
Журналісти пересвідчилися у цьому. Учителі пропонували свої теми, якими хочуть поділитися з колегами. Педагоги обирали ті теми, які їх зацікавили, і «розбігалися» по локаціях. Фактично, програма формується в день проведення.
— Якщо ти відчуваєш, що тема «не твоя», то у тебе є дві ноги, щоб встати і піти на іншу локацію та послухати іншого доповідача, — каже Іван. — Одночасно відбувалося до 4-х різноманітних подій і педагог міг встигнути побувати навіть на усіх чотирьох, або обрати одну.
Іван також додав, що EdCamp — це унікальна платформа професійного зростання вчителів.
Основні принципи (не)конференції: безкоштовність, незалежність, вільна ініціатива та співпраця «Give-Get» («Дай, якщо можеш — Візьми, якщо хочеш»).
Гейміфікація, мейкерство, App Lab, Майнкрафт … у школі
Сергій Пойда розповів, що педагоги мали можливість послухати про робототехніку, новий тренд «мейкерство», візуальне Web-середовище програмування App Lab, гейміфікацію у школі, створення інфографіки, STEAM-технологію на уроках (STEAM — Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics, від слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою), інформаційно-освітнє середовище закладу освіти, критерії надійності сайтів та ще багато-багато іншого.
Оксана Яценко, директор міського Департаменту освіти, каже що без відповідального вчительства не буде відповідальних дітей. — Коли не має вчителя-інноватора, не буде і учня-інноватора, який виросте справжнім патріотом, — сказала вона. — Тут зібралися небайдужі учителі, які переживають за долю країни, тому що усвідомлюють, що саме від них залежить, яке майбутнє буде мати наша держава.
Ольга Козяр, заступник директора з навчально-виховної роботи школи № 27, каже, що ідея слухати одночасно декілька спікерів цікава. — Але як на мене, то замало часу. Теми цікаві і хочеться почути усі, що фізично не встигаєш. Більш детально розібралася у STEAM-освіті, — сказала Ольга. — Дуже сподобалися вчительські сесії, коли педагоги-практики опробували певні методики і розповіли про усі родзинки, переваги ти недоліки, це дійсно ефективно.
Дар’я Тарасович, вчителька інформатики школи № 1, розповіла, що вперше присутня на такій події. — Для мене EdCamp був чимось загадковим, дуже хотілося подивитися, як відбувається обмін досвідом між учителями. Мої сподівання справдились, — ділиться враженнями Дар’я. — Я побачила тут багато друзів по Facebook, однодумців, тих відповідальних освітян, які не чекають «змін з гори», а самі роблять зміни. Розумію, що ми маємо бути гнучкими, мобільними і оперативно мислити і уміти змінюватись.
Людмила Бойко, вчителька української мови з Кропивницького, розповіла про інноваційну ідею — підготовку до ЗНО за допопомогою Minecraft.
Олег Слушний, заступник директора з навчально-виховної роботи школи № 20, переможець конкурсу Моя вишиванка, був зацікавлений новим форматом конференції.
— Сподобалося те, що за мене не вирішували, до кого з тренерів піти і я обирав теми, які мене цікавлять, — сказав педагог. — Я обрав тематику STEM-освіти, жалкую, що не усі тренери з STEM-освіти змогли приїхати
Наталія Копняк, доцент кафедри фізики Вінницького педуніверситету, учитель школи № 35, була спікером (не)конференції і розповідала про інфографіку. Педагог вважає, що інформація, яка міститься у графічних зображеннях, подається у найбільш концентрованій формі. — Така інформація найдоступніша для сприйняття за обмежений проміжок часу, — каже Наталія.
Приїхав з Києва і координатор проекту Відкритий університет майдану Остап Стасів. Остап розповів про ВУМ - всеукраїнський освітній рух, який через освіту сприяє розвитку громадянського суспільства в Україні.
Олег Пустовойт живе у Одесі, куди переїхав із Донецька. Двадцять років він працює у різних сферах позашкільної, шкільної та дистанційної освіти. Олег розповів про візуальне Web-середовище програмування App Lab.
Педагог каже, що отримує задоволення від своєї роботи і пишається тим, що є велика кількість освітян, які йдуть на роботу як на свято, не зважаючи ні на що.
Володимир Копняк, викладач робототехніки Вінницького палацу дітей та юнацтва, провів для учителів майстер-клас “Про що думають роботи”.
Юрій Пасіхов, заступник директора фізико-математичної гімназії № 17, народний вчитель України, і як пишуть педагоги у Fb «освітянин-легенда», розповідав про інформаційно-освітнє середовище навчального закладу.
Сергій Пойда додав, що після завершення EdCamp всі учасники відчувають «ефект довгого хвоста», вони зможуть продовжити дискусії і спільну діяльність.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер