Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси
  • Про компанію, яка у 2014 втратила майже все після 15 років лідерства, але спромоглася “стати на ноги”.
  • Про єдину жіночу організацію, яка  бореться з гендерними стереотипами та  гепатитом С, через впровадження стандартів серед салонів краси.
  • Про історію спілки, яка навчила бізнес піклуватися не тільки про власні прибутки, а й допомагати суспільству.

Протягом 9 місяців керівників та лідерів малого та середнього бізнесу навчали, як покращити роботу їх організації. Нові інструменти, новаторські підходи, допомога кращих бізнес-тренерів і як результат — самостійно знайдені рішення, які втілилися у життя.

Програма розвитку ООН в Україні та Києво-Могилянська Бізнес Школа презентували результати інноваційної для України освітньої програми “Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств”. Її учасників відібрали на основі відкритого конкурсу. Це представники галузевих та універсальних  бізнес-об’єднань регіонального та всеукраїнського статусу.

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №1 на сайті 20minut.ua

Відео дня

Керівники бізнес-об’єднань, які успішно закінчили освітній курс Києво-Могилянської бізнес школи, розказали історії змін своїх організацій, що відбулися за час навчання. Ось деякі з них.

 

Максим Онуфрієв, віце-президент Донецької торгово-промислової палати

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №2 на сайті 20minut.ua

 

Розвиток торгово-промислових палат в історії України  бере свій початок з середини 90-х років, коли був прийнятий закон "Про торгово-промислові палати в Україні". У спадок від радянських часів залишилась достатньо важка, закрита організація зі структурою, яка не мінялася роками. Але миритися з цим не збиралися. І з початку 2000 років почали відбуватися зміни.

Змінювався топ-менеджемент, в команду почали запрошувати  молодих людей. В Донецьку область стали заходити міжнародні проекти, які передавали сучасний досвід, методики. Але найголовніше — завдяки реформуванню, змінам, розвитку вони стали першими в системі.

— Протягом 15 років торгово-промислова палата займала перше місце по всім показникам, починаючи від фінасових і закінчуючи членством в палаті. Ми б і далі розвивалися,  якби не одне велике "але" — 2014 рік, — розповідає Максим Онуфрієв. — Донецька торгово-промислова палата в прямому сенсі слова стала на лінію вогню. Ми втратили майже все: адмінбудівлі, фонди, техніку. Але ми не втратили головного — віру. Віру в те, що ми можемо і повинні розвиватися.

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №3 на сайті 20minut.ua

Організація не перестала працювати і евакуювалася в Краматорськ, де продовжила надавати послуги, допомагати підприємствам. І попри важкі часи зазнала позитивних змін. В першу чергу, це організаційний дизайн. Передивилися місію, бачення, внутрішні цінності. Почали нарощувати членську базу,  приблизно 50% якої було загублено через війну на Сході.

— Частина підприємств переїхала в інші області України, — каже віце-президент Донецької торгово-промислової палати. — Частина просто припинила свою діяльність. Натомість зараз отримав поштовх розвиток малого бізнесу. Ми формуємо новий пул членської бази. Це самозайняте населення, тимчасово переміщені особи, які  бачать себе у ролі підприємця, бізнесмена.

Які нові послуги з’явилися

Повернулися до послуг формування і адміністрування кластерних ініціатив в малому і середньому бізнесі. Виділили cферу керамічної галузі, яка розвинута у Слов’янську. Та швейне виробництво, в якому бурхливого розвитку набули малі швейні підприємства.

Ще одна нова послуга, яка з’явилася після проекту, це адміністрування і формування спільних закупівель. Так званий проект "Купуємо разом". Коли на базі торгово-промислової палати формують  сфери, в основному, представники малого і середнього бізнесу для організацій спільних закупок з метою ефективного використання ресурсів. В першу чергу фінансових.

Також на базі палати створили проектний офіс. Реалізують близько 50-ти різних проектів. Великі  івент-проекти, форуми, конференції, інфраструктурні проекти.Як зазначив Максим Онуфрієв, головне, що бачать реальний ефект від цього. А саме  ефективне використання ресурсів, часу.

 

Юлія Заїка, виконавча директорка Ліги ділових та професійних жінок України.

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №4 на сайті 20minut.ua

 

Єдина жіноча організація вже 16 років крокує вперед під лозунгом "Позитивний вплив через лідерство та дії".  Починалося все з проекту,  в якому пройшли навчання понад 200 учасниць — жінок-стартаперів. Після навчального модулю багато з них започаткували власну справу і успішно сьогодні працюють та розвиваються. Так проект перетворився в об’єднання — громадську організацію “Ліга ділових та професійних жінок України” (BPW). Але через певний  період в організації почалися проблеми.

— Важко було прилаштовуватися, домовлятися між учасницями. Відбулося те, що відбувається в кожному з маленьких наших бізнесів. Ми починаємо зациклюватися на  власному бізнесі, не використовуємо нових інструментів. Це заважає розвитку, кооперації зусиль і ми сприймаємо один одного як конкуренти, — говорить Юлія Заїка.

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №5 на сайті 20minut.ua

Організація є членом Міжнародної Федерації ділових та професійних жінок з 2001 року.

Її члени представляють Україну на міжнародних конференціях. Там вони спілкуються, звітують  про те, які зміни відбулися в організації.

— У нас з'явилася цікава ідея адвокаційних компаній зі створення стандартів бізнесу серед салонів краси. 98% жінок знаходяться в сфері б’юті послуг, — розповідає пані Заїка. — Стандартів  в цій сфері немає і це дуже величезні ризики для здоров’я тому, що 78% захворювань гепатитом С — саме через салони краси. Створюючи стандарти того, які  умови та сервіс мають бути в салонах краси, плануємо  зробити масштабну адвокаційну компанію, щоб показати ризики для всього суспільства і для жінок, які є клієнтами та власницями  цих салонів. Створити здорові конкурентні умови і вивести тіньовий бізнес на легальну площину.

Унікальним досвідом Ліги було проведення в травні 2017 Дискусійної панелі щодо політики рівних можливостей. За словами Заїки, в нас викривлене сприйняття політики рівних можливостей.

— Ми не про те, що ми краще чоловіків, або чоловіки краще за жінок, —говорить вона. — Ми про те, що кожна людина має внутрішній потенціал, талант, компетенції. Маємо, в першу чергу, звертати на це.  Сумно від того, що самі жінки не визнають цієї проблеми.  В моїй родині чоловік підтримує мене і це скоріше виключення з правил. Вчора жінка мені розповіла, що її діти часто говорили: “В усіх мами як мами, вони поруч, вдома. А ти завжди на роботі”.  А зараз, коли вони вже виросли, кажуть: “Мамо, ми так пишаємося тобою, в усіх просто мами, а в нас мама директорка, лідер, змінює не тільки свою організацію, не тільки наповнює родину, а й наше місто і навіть цілий світ”.

 

Олександр Печалін, голова правління "Вінницької обласної організації "Спілка підприємців "Стіна"

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №6 на сайті 20minut.ua

“Спілка підприємців “Стіна” дає можливість власникам малого і середнього бізнесу, що ведуть соціально відповідальний бізнес, створювати заможне суспільство шляхом впровадження здорових правил ведення бізнесу та підприємницької культури. Організація формує образ підприємця в свідомості громадян як творця суспільних благ.  Про трансформацію в організації та свої враженнями від участі в програмі  “Зміцнення бізнес-об’єднань  малих і середніх підприємств” розповів її голова Олександр Печалін.

— Ми працюємо вже 16 років, і в один момент ми вперлися в стелю і не знали, куди рухатися, як далі діяти, — говорить він. — Усе перепробували. Той досвід, який ми вже мали, був шкідливий для нас. Не знали, що робити далі. І на інтуїтивному рівні думали про те, що в нас немає ідеї, душі організації.

Коли у Києво-Могилянській бізнес-школі пішла “прокачка”, це було як каже Олександр, щось схоже на народження дитини.

— Спочатку ми трохи завагітніли, на третьому місяці всі панікували, бігали в паніці, що нічого не виходить, нервували, — ділиться враження Печалін.— Поступово тренери нам спокійно розповідали: “Почекайте, в когось це відбувається 6 місяців, в когось 9”. З  цією думкою на третьому місяці ми вже заспокоїлися, розслабилися. Завдяки роботі Кучера (бізнес-тренер -ред), який до нас приїхав і не випускав до 20.00, ми зрозуміли, що нарешті народилася стратегічна ідея. І це було як містика. Тут же лунає дзвінок і на зв’язок виходить одна з великих українських компаній, яка пропонують нам реалізувати спільно з ними соціальний проект.

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №7 на сайті 20minut.ua

Як результат, в спілці виокремилися три  напрямки, по яких наразі працює команда. Перший: формування образу підприємця в свідомості громадян як творця суспільних благ. Щоб люди розуміли, що бізнес —  це рухома сила.

Другий напрям, яким займалися раніше, це зниження адміністративного навантаження на бізнес. Та третій —  просервіс.

— Як нас навчили говорити в Могілянці, це "это про это". Тобто говорити конкретно про те, що розповідаємо, —  Ми зараз розроблюємо послугу, де наші члени будуть один одному допомагати нарощувати свій сервіс.

 

Вадим Шиян, голова правління ГО "Міжрегіональний Союз птахівників та кормовиробників України"

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №8 на сайті 20minut.ua

Пан Шиян був без презентації, але з укладеним дайджестом, присвяченим Всесвітньому дню яйця, який провели в Україні вперше. В ньому можна було ознайомитися з історією, стратегією, візією, місією організації. Те, що відбувалося із Союзом протягом цих 9 місяців, спікер вирішив окреслити цитатою. Розпочав спікер свій виступ з цитати американського філософа, архітектор, дизайнера, футуриста Річарда Фуллера.

— “Ти ніколи нічого не зміниш, якщо будеш боротися з існуючою реальністю. Якщо хочеш щось змінити, створи нову модель, щоб стара просто застаріла …” Ця фраза лягла в основу тих змін, які ми старалися зробити усі 9 місяці, — каже Вадим Шиян.

Його організації також 16 років. І це шлях, як каже, від закритого обласного клуба по діловим інтересам до міжобласного (вже 6 областей), міжрегіонального бізнес-об’єднання. Проте називають себе  національним хабом для малого і середнього бізнесу в сегменті тваринництва, птахівництва і виробництва кормів. А починали з нуля.

— Об’єднати малі підприємства дуже складно, — говорить Вадим Шиян. —  А в аграрному секторі ще складніше, адже рівень ментальності, недовіри, загнаності настільки високий і великий…. Я б охарактеризував стан малого і середнього бізнесу однією фразою зі старого радянського фільму про Чапаєва. Коли селянин приходить до Чапаєва і каже: “Що робити Василь Іванович, червоні прийшли —  грабували, білі прийшли — грабували. Нікуди селянину податися” І кидає шапку при цьому. Ця фраза чітко характеризує стан нашого фермерського малого і середнього бізнесу, в якому ми знаходилися.  Наша задача була зробити так, щоб селянину, твариннику, птахівнику дійсно було куди податися. Тобто до нас. В наш хаб, організацію, відкрите бізнес-обєднання.

Історії успіху підприємців: як поєднати громаду і бізнес та боротися з гепатитом С в салонах краси, фото №9 на сайті 20minut.ua

Коли почали відбуватися зміни, одні члени асоціації —  виробникі кормів, ветпрепаратів, птахофабрики — були до них готові, інші — ні. За словами Шияна, не вистачало певного каталізатора —  знань. В момент, коли потрібно було робити перелом та приймати нові і непопулярні рішення, приспіла програма навчання КМБШ.

— Ми в своїй скромній маркетинговій стратегії записали на перше півріччя лише одну цифру: залучити хоча б 5 фермерів малого та середнього бізнесу, — ділиться планами пан Вадим. — Тому, що коли ми тут у Олени Мальцевої (викладачка маркетинг у kmbs, - ред.) захищали цю маркетингову стратегію, вона сказала, що ці 5 дорожчі, ніж тисяча ділових людей галузі.  

Організація реалізувала багато реальних проектів. В результаті  "Дня яйця" готується  проект системи знаку якості і сервісу.  Для продукції підприємств, які входять в Союз, це “Рекомендовано Українським кулінарним союзом”  для продукції на внутрішньому ринку України і “Рекомендовано всесвітньою кулінарною асоціацією” для продукції, яка йде на експорт.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up