Білгород-Дністровський порт перейшов у приватні руки: новим власником став Володимир Продивус

- Білгород-Дністровський морський торговельний порт офіційно переходить у приватні руки: новим власником стала компанія ТОВ «ТОП-ОФФЕР», бенефіціаром якої є Володимир Продивус.
- Приватизаційний процес тривав кілька років і пройшов усі ключові етапи.
- Порт має стратегічне значення для вантажоперевезень в Україні та регіоні, слугуючи альтернативою заблокованим чорноморським маршрутам.
Приватизацію єдиного майнового комплексу державного підприємства «Білгород-Дністровський морський торговельний порт» завершили 27 серпня. Новим власником стратегічного об’єкта стало ТОВ «Топ-Оффер», бенефіціаром якого є відомий бізнесмен із Вінниці та України Володимир Продивус.
Інформацію про успішну угоду підтвердила виконуюча обов’язки директора порту Оксана Кіктенко.
Процес переходу порту у приватні руки
Приватизація тривала кілька років і включала низку ключових етапів, що забезпечили прозорість і законність процесу:
- 26.03.2020 — ФДМУ видає наказ про рішення приватизувати порт.
- 30.04.2021 — Мінінфраструктури затверджує акт приймання-передачі порту.
- 14.05.2021 — ФДМУ приймає порт до своєї сфери управління.
- 07.11.2024 — відбувається аукціон, переможцем стає ТОВ «ТОП-ОФФЕР».
- 11.12.2024 — підписують попередній договір купівлі-продажу порту між регіональним відділенням ФДМУ та ТОВ «ТОП-ОФФЕР».
- 27.02.2025 — підписують основний договір купівлі-продажу порту.
- 17.07.2025 — отримують погодження Антимонопольного комітету.
- 22.08.2025 — підписують акт приймання-передачі порту між ФДМУ та ТОВ «ТОП-ОФФЕР».
- 27.08.2025 — державна реєстрація майна порту на ТОВ «ТОП-ОФФЕР» завершена.
Що відомо про ТОВ «ТОП-ОФФЕР»
ТОВ «ТОП-ОФФЕР», яке стало переможцем аукціону, було зареєстроване в грудні 2023 року у Києві. Основний вид діяльності компанії — надання в оренду та управління власною або орендованою нерухомістю, згідно з даними YouControl. Статутний капітал компанії становить 1 000 000 гривень.
Засновником та кінцевим бенефіціаром вказаний Євген Богуславський. Дохід ТОВ за 2023 рік — 20 000 гривень. Богуславський також володіє фінансовою компанією «Інкам». На початку 2023 року ця компанія на замовлення невідомого інвестора придбала лот МР Банку. В нього входили права вимоги за кредитом із заставою столичного фітнес-клубу Tsarsky City Resort.
Спочатку власником компанії був Євген Богуславський, але 28 листопада 2024 року бенефіціарні права перейшли до Володимира Продивуса.
Хто такий Володимир Продивус
Нагадаємо, Володимир Продивус — український підприємець, спортивний функціонер та політик. У 1986 році закінчив Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, здобувши спеціальність вчителя фізичної культури. Згодом отримав ще три вищі освіти: економіста, психолога та державного службовця.
Кар'єру розпочав як тренер з боксу у Вінниці, після чого служив в армії. У 1988 році став комерційним директором виробничої організації «Буковина», а згодом обіймав керівні посади в інших підприємствах. Заснував та очолив раду директорів ПАТ «Мостобуд», компанії, що займається будівництвом мостів.
У 2012 році обраний народним депутатом України VII скликання як самовисуванець, набравши 17% голосів виборців у своєму окрузі. Був членом Партії регіонів. Голосував за «диктаторські закони» 16 січня 2014 року.
З 2008 по 2022 рік обіймав посаду президента Федерації боксу України, а у 2024 році знову був обраний на цю посаду, проте в жовтні того ж року залишив її.
Білгород-Дністровський порт — важлива транспортна ланка
Морський порт є одним з ключових логістичних об’єктів на південному заході України. Він розташований на правому березі Дністровського лиману, за 15 км від Чорного моря. Цей порт є стратегічним вузлом для вантажоперевезень між Україною, Молдовою та країнами Чорноморського регіону.
Порт має дев’ять причалів загальною довжиною понад 1,1 км, що дозволяє обробляти різноманітні вантажі, включаючи зерно, металопродукцію та контейнерні вантажі. Загальна площа складів складає понад 200 000 м², з яких 14 700 м² — закриті, а решта — відкриті. Інфраструктура порту включає 18 кранів вантажопідйомністю від 6 до 35 тонн, а також 9,5 км залізничних колій, що забезпечують ефективне з’єднання з внутрішніми транспортними мережами.
З початком повномасштабної війни в Україні, Білгород-Дністровський порт став одним із альтернативних логістичних маршрутів після блокування основних чорноморських портів. Це дозволило зберегти експортні потоки та забезпечити постачання критично важливих вантажів, таких як продовольство та сировина, до міжнародних ринків.
У серпні 2025 року порт підписав меморандум про співпрацю з Батумськими міжнародними контейнерними терміналами, що відкриває новий фери-сполучення між Україною та Грузією. Цей крок буде сприяти інтеграції порту в Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, що є важливим елементом євразійської логістичної мережі.
Завдяки своїй інфраструктурі та стратегічному розташуванню, Білгород-Дністровський порт відіграє ключову роль у забезпеченні економічної стабільності та розвитку транспортної інфраструктури України.
Читайте також:
У Вінниці проходить масштабний автопробіг до Дня пам’яті загиблих Захисників України
У Літинській громаді вантажівка зіткнулася з «Опелем»: 29-річний водій дивом вцілів
На Вінниччину йде спека — вихідні будуть сонячними та по-літньому теплими
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Леонид Рудковский.
-
Anklyz AnklyzВінницький КХП-2, Ниву, Вендичанський КХП , а тепер порт... Дворкіса на нього немає...
-
Сеня ПавБандит, убийца , вор .его место давно чертям в преисподне сраки вытерать
-
Оксана СевастьяноваБля......піпець