Про «Страсті…» і сучасне мистецтво. Режисер Дмитро Костюмінський: «ДНК-основа ніколи не дасть нам змінитися»

Про «Страсті…» і сучасне мистецтво. Режисер Дмитро Костюмінський: «ДНК-основа ніколи не дасть нам змінитися»
  • Один з найбільш креативних режисерів України, чиї постановки завжди з шаленим захватом сприймає Європа, приголомшив Вінницю надглибоким та відвертим музично-театральним перформансом «Страсті за дівчинкою із сірниками» на відкритті Contemporary music days in Vinnytsia-2019.
  • У ексклюзивному інтерв’ю RIA/20minut.ua Дмитро Костюмінський розказав, чому людство не змінюється з часів Андерсена, за що він любить мінімалістичну музику і що чекає сучасне мистецтво у найближчому майбутньому.

Без його імені не уявити сучасне мистецтво України. У свої 36 років Дмитро Костюмінський встиг здобути славу неординарного актора, художника і, перш за все – режисера.

Його спільна зі швейцарцями постановка «Гамлет. Вавилон», представлена у 2013 році, вразила всю Європу. А неймовірна вистава «Вакханки» сьогодні розриває усі театральні шаблони – триває 4,5 години і незмінно збирає аншлаги.

Дмитро Костюмінський - засновник знаменитої театральної компанії DollMen, а також один із творців першого підземного театру України «ТЕО».

Щороку митець не втомлюється дивувати глядачів та колег не тільки усієї України, а й світу.

І от вперше з його творчістю змогла познайомитися Вінниця.

Музично-театральний перформанс «Страсті за дівчинкою із сірниками», який Дмитро Костюмінський поставив за всесвітньовідомим шедевром  Девіда Ленга «The little match girl passion», став гучним відкриттям фестивалю Contemporary music days in Vinnytsia-2019.

Це було невимовно потужне поєднання «краси і жаху»! Одвічну тему самотності у натовпі й людської байдужості майстерно підкреслювала вражаюча гра світла, кольору й тіні та поєднання дивовижного вокалу, пластики й барабанної гри.

Вражені побаченим, глядачі аплодували, стоячи.

А RIA/20minut.ua у ексклюзивному інтерв’ю розпитали режисера про деталі створення шедевру та найближчі амбітні плани.

Про скорення Польщі після Вінниці

- Після Вінниці з музично-театральним перформансом «Страсті за дівчинкою із сірниками» ми їдемо у Польщу на фестиваль «Український місяць у Гданську», який буде проходити у Шекспірівському театрі. Це дуже велика сцена - одна з найголовніших у Європі.

Отримавши запрошення представляти Україну на цьому фестивалі, я подав на вибір дві свої вистави, з яких вони обрали саме «Страсті…». Дійство буде дуже масштабне! Дуже багато людей з інших країн будуть дивитись це, як «український шоу-кейс».

Про постановку «Страсті за дівчинкою із сірниками»

- Взятися за постановку цього твору мене спонукало те, що мінімалістична музика – моя велика любов! Одна з найулюбленіших у творчості сучасних композиторів.

І з Олею Приходько з Alter Ratio я працюю вже багато років. Всі їх залучення до моїх вистав - це дуже цікаво. Я дуже люблю сучасну музику, а вони - одні з найголовніших музикантів у нас в Україні.

Для мене, як режисера, найбільш щемливий моменту у «Страстях за дівчинкою із сірниками» -  фінал. Цей перехід дівчини у інше життя, коли вона стає іншою людиною - як перехідний вік у дитини.

Про те, чому людство не змінюється з часів Андерсена

- Ми дуже багато чому вчимось, але у нас закладена така єдина ДНК-структура, яка весь час буде незмінною. В нас завжди буде боротися негативна емоція з позитивною, життя та смерть… Ці дві складові нашої дійсності фундаментальні. Як війна і мир.

Ця модель є в кожному і завжди буде однаковою. І неможливо сказати: на жаль чи на щастя.

Все просто відбувається по колу.

Ми - такі. І треба сприймати це, як реальність.

Про свою нову постановку - проект «Одіссея»

- Зараз починається робота над «Одіссеєю». Це буде великий проект, який об’єднає декілька театрів України.

Ця вистава буде, як серіал. У 4-5 театрах йтиме вистава з однією темою, але у різних постановках.

Це шлях Одіссея зараз. Пошук героя у нашому часі.

Скоріше за все, старт проекту відбудеться у Києві, потім у Львові, а потім, думаю, буде чи Одеса, чи… може, й Вінниця (посміхається)! Дуже хотілося б насправді.

Прогноз на найближчі тренди у сучасному мистецтві

- До чого ми рухаємося? До сприйняття мистецтва загалом.

Я вважаю, що треба відійти від усталених форматів, того, що у нас було тривалий час.

Треба приймати мистецтво таким, яким воно є й формувати відношення до нього на відчуттях самого себе.

Найголовніший тезис сучасного мистецтва – сприймати відчуття.

І бути людиною, дослухаючись до того, як все відбивається у тобі, у серці. Думаю, це найголовніше.

Чим вразив музично-театральний перформанс «Страсті за дівчинкою із сірниками» Вінницю?

Відкрити Contemporary music days in Vinnytsia-2019  саме цією постановкою організатори вирішили тому, що будучи надзвичайно сучасною та неординарною, вона якнайкраще відображає сучасне мистецтво.

У ньому немає табу, заборон і чіткого розмежування жанрів, а от сміливості й відвертості у розкритті актуальних проблем для того, щоб глядачі, переживши найсильніші емоції, дійшли до жаданого катарсису – з надлишком. 

У ролі оповідачів у перформансі постали артисти знаменитого ансамблю сучасної музики Alter Ratio, керівником та диригентом якого є Ольга Приходько.

- «Страсті за дівчинкою із сірниками» - дуже відомий твір, написаний за мотивами казки Андерсена. Але перепрацьоване лібрето, створене композитором Девідом Ленгом, поєднує у собі ще й християнські мотиви. Власне, це і відображається у назві – «Страсті…». Історія дівчинки переплітається зі страждання Христа, а її маленькі дитячі страждання підносяться на рівень вселюдської байдужості і, власне, страждання від цієї байдужості, - звертає увагу Ольга Приходько. - Сюжет нашого перформансу охоплює дуже широкі теми. Він про те, наскільки люди можуть бути жорстокими, не помічати один одного, завдавати болю і наскільки це такі нібито маленькі, але дуже болючі речі для однієї людини…

Надзвичайно психологічно й емоційно складну роль у постановці блискуче втілила танцівниця Марія Сало, яка сьогодні є знаним хореографом, перформером та музикантом.

На її рахунку лауреатство Всеукраїнського конкурсу хореографічного мистецтва «Білий лелека» й участь у багатьох міжнародних проектів таких, як «Solipsis» ( Румунія), вечір сучасного танцю та музики з Річардом Кемероном-Вульфом, перформанс «Skin» у рамках Zelyonka Fest (2017) .

Танець у її виконанні проступав як на рівні сучасної пластики, так і у ритмічності вокальної лінії. І в ньому енергії відторгнення було не менше, аніж бажання єдності.

Партнери Contemporary music days in Vinnytsia-2019 – Український культурний фонд, Вінницька міська рада.

Фоторепортаж з перформансу – Юрія Якобенчука.

Новини за темою Читайте також
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

21:00 У Подільському зоопарку за 13 мільйонів збудують центр дозвілля 19:00 «Потепління я вже бачу». Синоптик розповіла, коли спадуть мінуси 17:00 На Космонавтів виявили водія «під кайфом» з наркотиками 16:00 Не дитячі майданчики: через неякісні гойдалки та гірки травмувалося 100 дітей Від читача 22:07 Вінницькі яблука під контролем президента? Навіщо Зеленському ручні регулятори 15:14 Очільників районних федерацій футболу навчали, як розвивати футбол в ОТГ photo_camera 15:05 У 2020 році у Вінницькій області відремонтують понад 300 кілометрів доріг photo_camera 14:11 У Вінниці висаджують саджанці на місцях, де зрізали аварійні дерева 13:13 Ремонт вулиці Черняховського. Що там зробили та коли продовжать? photo_camera 12:35 Затримали вінничанина, який знімав порнографію зі своєю малолітньою дочкою photo_camera stars 11:49 Критична ситуація: не вистачає донорів в обласному центрі крові 10:31 На Коцюбинського Nissan в'їхав у житловий будинок. Водій загинув photo_camera 10:00 Курс валют у Вінниці від НБУ на сьогодні, 22 листопада 09:02 Цей день 22 листопада: чим увійшов в історію, цікавинки та прикмети play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up