«Ганяють під вікнами, як скажені, а потім десятки травм»: вінничани страждають від безконтрольних заїздів мотоциклістів

«Ганяють під вікнами, як скажені, а потім десятки травм»: вінничани страждають від безконтрольних заїздів мотоциклістів
  • Вечірній рев мотоциклів і мопедів перетворює спокійні вулиці Вінниці та області на арену небезпечних «перегонів».
  • Щодня в лікарні потрапляють неповнолітні з тяжкими травмами, а місцеві мешканці б’ють на сполох через відсутність адекватної реакції поліції.

Гучне ревіння двигунів, різкі маневри, шалена швидкість — вечорами і вночі на вулицях Вінниці та населених пунктів області мотоцикли і мопеди перетворюються не на засіб пересування, а на справжню загрозу для місцевих жителів. Люди обговорюють це в соцмережах: публікують відео з небезпечними маневрами, коментують нічні «перегони» і жаліються на підвищений шум.

Особливе занепокоєння викликають нічні виїзди під час повітряних тривог або атак дронів-камікадзе. Гучний звук мотоциклів у темряві часто плутають із наближенням «шахедів», і це лише посилює паніку серед населення. У мирний час така поведінка викликає обурення, а під час війни — ще й страх і тривогу.

— Рівень шуму таких мотоциклів у кілька разів перевищує допустимі норми, а неконтрольована їзда підлітків — загроза як для пішоходів, так і для самих водіїв. Драйв — це прекрасно. Але за межами села: на відкритій місцевості, лісових дорогах або полях. Там, де ви самі з природою і не заважаєте іншим,  — пише Надія Гнатовська.

Відео дня

Щовечора ганяють вулицями Браїлова

Жителі Браїлова також занепокоєні небезпечною поведінкою неповнолітніх, які щовечора ганяють на мотоциклах, порушуючи правила дорожнього руху. За словами очевидців, більшість із них не мають водійських посвідчень, а самі транспортні засоби — нерідко без реєстрації. До того ж, як стверджує одна з читачок «20 хвилин», серед порушників — син місцевого поліцейського.

Люди неодноразово зверталися до поліції, але правоохоронці або приїздять із затримкою, або взагалі не реагують.

Мотодебошири не бояться нічого

У соцмережах ширяться повідомлення про гучні перегони, зухвалу поведінку неповнолітніх на мотоциклах і відсутність адекватної реакції з боку поліції. Люди з різних міст і сіл діляться обуренням та прикладами безкарності.

Тана (Браїлів):

— Викликала патрульну поліцію о 21.50, приїхали тільки о 23.10 — не вистачає екіпажів. Вони безсилі, бо ті неповнолітні! А нарвані які.. Ви би бачили, як вони тікали від поліції, влаштовуючи перегони! А поліція їх навіть не має права наздоганяти.

Катерина:

— У Ладижині познімали глушаки й ганяють, рев стоїть неможливий. Поліція — нуль.

Даяна:

— Щодня ганяють у Вінниці на вулиці О.Антонова на одному задньому колесі, неповнолітні. Поліція спокійно проїжджає повз — ніякої реакції.

Інна:

— Те саме на Політехнічній — поліція поруч, але їде в інший бік. А що діється під носом, не бачать.

Мила:

— Кошмарять кожного вечора на вулиці Пирогова. Двоє загиблих, ще кілька — в реанімації за короткий час.

Коли за кермо сідають недосвідчені водії або підлітки, це нерідко обертається трагедією. Лише протягом липня на Вінниччині сталося понад десяток аварій за участю неповнолітніх, які керували мопедами чи мотоциклами. Ці ДТП трапляються як у денний, так і в нічний час, і часто призводять до серйозних травм або навіть загибелі.

ДТП, травми та вилучені мотоцикли — реальність щодня

Ми проаналізували Єдиний державний реєстр судових рішень за останній місяць і переконалися, що дорожньо-транспортні пригоди за участю мотоциклістів — не поодинокі випадки. Серед них — серйозні аварії, травмування підлітків і дорослих, арешти транспортних засобів та відкриті кримінальні провадження.

Один із прикладів стався у Кирнасівці Тульчинського району. Нещодавно, а саме 12 липня близько 20.00 тут зіткнулися мотоцикл «Zonsen Battlo 3» та мопед «Yamaha JOG» без номерних знаків. За кермом обох транспортних засобів перебували місцеві жителі. Унаслідок аварії постраждав пасажир мопеда — його госпіталізували до реанімації з діагнозом політравма та перелом основи черепа.

Транспортні засоби були арештовані. Вони нині зберігаються на майданчику Тульчинського райвідділу поліції. Провадження відкрили за частиною 2 статті 286 Кримінального кодексу України — порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинило тяжкі наслідки.

Ще одна серйозна аварія сталася 29 червня у селі Біла Ямпільської громади. Близько 21.00 на сільській дорозі зіткнулися велосипед, яким керувала дитина, і мотоцикл Viper, за кермом якого був неповнолітній. Унаслідок зіткнення велосипедист отримала тяжкі травми — відкриту черепно-мозкову, уламковий перелом лобної кістки та забиту рану голови. Його госпіталізували.

Після інциденту поліцейські вилучили мотоцикл Viper Active без номерних знаків, який добровільно видав житель усіднього села Гальжбіївка. Згідно з матеріалами слідства, саме цей транспортний засіб був учасником аварії. 4 липня суд наклав арешт на мотоцикл, визнавши його речовим доказом. Кримінальне провадження відкрито за частиною 2 статті 286 Кримінального кодексу України — порушення правил дорожнього руху, що спричинило тяжкі тілесні ушкодження.

Яскравим прикладом безвідповідальної поведінки на дорозі стала ситуація в обласному центрі, коли водій виляв по дорозі заради розваги. 25 червня о 12.41, на вулиці Київській трапилася дорожньо-транспортна пригода за участю мотоцикла Lifan.

Водій не впорався з керуванням і злетів зі свого транспортного засобу. Падіння призвело до того, що мотоцикл відкинуло на зустрічну смугу, де він зіткнувся з автомобілем Renault. На місце події прибули поліцейські та медики, і, на щастя, обійшлося без серйозних травм. Учасники ДТП вирішили ситуацію за згодою сторін.

У Вінниці мешканець Данііл Ташкінов ініціював петицію, у якій закликає посилити контроль за водіями скутерів, мотоциклів та електросамокатів. Він просить підтримати це звернення, щоб зробити вулиці міста безпечнішими для всіх.

Ось основна частина тексту петиції:

«Прошу посилити контроль за водіями скутерів — як електричних, так і дизельних, мотоциклів та самокатів. Моє занепокоєння викликане тим, що нещодавно, стоячи біля пішохідного переходу та очікуючи зелене світло, я став свідком, як переді мною проїхав водій мотоцикла, який виконував небезпечні трюки, стоячи на задньому колесі. При цьому йому на вигляд не більше 13 років, і це відбувалося просто в місті! Також раніше я бачив, як інші підлітки на скутерах, які не мають відповідного віку для керування цим транспортом, робили подібні небезпечні маневри, створюючи загрозу і собі, і іншим учасникам руху. Через це прошу посилити контроль за цим видом транспорту, щоб запобігти подальшим аваріям і небезпечним ситуаціям.»

На петицію відреагував заступник міського голови Роман Фурман. Він зазначив, що питання безпеки дорожнього руху водіями мопедів та мотоциклів перебуває у компетенції Національної поліції України відповідно до статті 23 закону про поліцію. Виконавчий комітет міськради направив відповідний лист до управління патрульної поліції Вінницької області з проханням посилити контроль за дотриманням правил дорожнього руху. Наразі інших конкретних заходів або ініціатив з боку міської влади не повідомлялося.

У дитячій лікарні — аншлаг

Щодоби до Вінницької обласної дитячої клінічної лікарні звертається понад 100 дітей із різного роду травмами. І якщо раніше це були переважно побутові випадки, то зараз, за словами медиків, значну частину становлять наслідки дорожньо-транспортних пригод: наїзди, падіння з мотоциклів, електросамокатів, зіткнення з авто. Особливо насторожує зростання кількості травм серед підлітків, які їздять на двоколісному транспорті без нагляду дорослих.

— Ще кілька років тому ми приймали 60–70 пацієнтів щодня, зараз — 100, 110, буває й більше, — розповідає ортопед-травматолог Сергій Ситник. — Операцій теж стало більше: було в середньому п’ять, тепер — до десяти. Влітку травматизм зростає, це очікувано, але вражає те, скільки дітей отримують серйозні травми саме через порушення ПДР або безконтрольну їзду.

За словами лікаря, левова частка тяжких випадків — це наслідки недбалості батьків.

— Батьки, це ваша зона відповідальності. Якщо ви дозволяєте дитині сідати на скутер чи мотоцикл без шолома, без досвіду, без прав — то саме ви ризикуєте її життям, — наголошує медик. — Не кивайте на поліцію чи лікарів, коли вже сталося лихо. Подумайте заздалегідь.

Що робити з безкарною їздою на мотоциклах?

Поки одні неповнолітні мотоциклісти опиняються на лікарняних ліжках через власну безпечність, інші — продовжують впливати на здоров’я містян. Нічні виїзди стають причиною численних скарг від мешканців, які втомилися від реву моторів та небезпеки під вікнами. І саме тут виникає головне питання — хто має зупинити це безконтрольне свавілля?

Згідно із законодавством України, порушення тиші після 22.00 у межах населених пунктів є адміністративним правопорушенням. А у святкові та вихідні дні тиша має зберігатись цілодобово. Та мотоциклістів ці правила не зупиняють. Особливо це стосується власників кросових або гірських мотоциклів. Їхній двигун у кілька разів гучніший за дозволені норми, а сам транспорт — не призначений для доріг загального користування. Проте цими мотоциклами часто користуються саме підлітки, які ганяють по вулицях сіл і міст без будь-якого нагляду з боку батьків.

— Уявіть, що ви живете біля парку або школи. Після 10 вечора там літає мотор ревучого мотоцикла, і це повторюється щодня. Люди не можуть заснути, діти прокидаються, а військові, які повернулися з фронту змушені переживати зайвий стрес. Це неприпустимо, —каже мешканка Вінниці Ірина.

Поки у Вінниці та області патрульні і поліція переважно лише реагують на порушення і то не завжди оперативно, в інших регіонах уже починають запроваджувати чіткі обмеження для гучного мототранспорту. Такий підхід дозволяє не просто фіксувати порушення, а ефективно запобігати небезпечній їзді та знижувати рівень шуму у спальних районах.

До прикладу, у сусідній Чернівецькій області, на території Глибоцької громади обмежили рух мототранспорту з підвищеним рівнем шуму у вечірній та нічний час. Таке рішення виконавчий комітет селищної ради ухвалив, враховуючи і безпекову ситуацію, і численні скарги мешканців.

У рішенні йдеться про повну заборону руху мотоциклів, скутерів, моторолерів та іншого двоколісного транспорту з гучною вихлопною системою у період із 22.00 до 8.00. При цьому в області діє й комендантська година від 24.00 до 4.00, але для гучного транспорту часові рамки обмеження розширили.

— Під час повітряних тривог і атак безпілотниками типу «шахед» будь-який зайвий шум може заважати вчасно зреагувати або навіть дезорієнтувати. Гучний транспорт порушує спокій мешканців, особливо вразливих категорій, — пояснили в громаді.

Крім цього, повністю заборонено пересування мото- й автотранспорту з несправними глушниками або такими, що штучно підсилюють шум. Перевірки проводитимуться поліцією у вечірній тнічний час, зокрема — на основі звернень громадян.

До слова, подібні ініціативи вже реалізовувались в інших регіонах України — від Київщини до прикордонних громад Полтавщини. Усі вони мали одну мету: повернути мешканцям право на тишу та безпеку.

З огляду на сусідній досвід та численні скарги вінничан, очікуємо, що й у нашому регіоні влада візьме питання під контроль і запровадить додаткові заходи для збереження спокою і безпеки мешканців. Такий крок стане важливим у боротьбі з шумовим забрудненням та небезпекою на дорогах.

 

Читайте також:

«Це вже третій, але ми знову піднімемося», — власник GreenCool про удар по заводу у Вінниці

На підприємстві «Укрзалізниці» викрили схему розтрати: понад 22 мільйони гривень «осіли» на преміях

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (45)
  • Olena Buga
    Я називаю їх донорами,бо кожен з них смертник.
    На це мала б реагувати поліція,яка вечорами спить. У нас на старому місті щовечора цей жах,
  • Валентина Андрійчук
    Жах, Янгеля-Стрілецька носяться, як навіжені. Одне питання - де заброньована поліція, що має дбати про порядок, це її робота, без нагадувань і петицій!
  • Людмила Колосовская
    Підписуюсь під кожним словом
  • Borys Rad'ko
    Марно сподіватись на так званих "дай". Дуже ефективно допомагає напнута дротина з двох боків між деревами чи стовпами !!!А що робити, якщо владі і " дай" до лампочки спокій громадян ?!
    Bell Simon reply Borys Rad'ko
    Borys Rad'ko ты учился в медицинском и такое предлагаешь?🤮

keyboard_arrow_up