У післявоєнні роки єдиним у колишньому Союзі підприємством, яке випускало легкові машини для широкого споживача, був Московський завод малолітражних автомобілів (МЗМА, згодом - АЗЛК). Народною маркою, хітом вітчизняного автопрому, мрією мільйонів людей і предметом гордості стала марка “Москвич”. Директор музею Олексій Стрембіцький розповів, як саме автомобіль доїхав до Вінниці.
- У Вінницю дійшли чутки, що в Черкаській області є “Москвич”, в якому збереглися всі оригінальні деталі, - розповідає директор «АвтоМотоВелоФотоТелеРадіо» музею Олексій Стрембіцький. - Я вирішив поїхати, подивитися на нього. Виявилося, що колишній господар помер, а їздити на ньому нікому. Ось ми його і купили. Цей чотириста сьомий унікальний тим, що всі деталі в ньому оригінальні. Мало того, автомобіль жодного разу не фарбували - мабуть, господар бережливо ставився до цієї машини.
“Москвич-407” визнали майже у всьому світі
407-а модель “Москвича” пішла в серійне виробництво в травні 1958 року. Це був значний крок вперед. Простий в експлуатації і економічний 407-й здобув заслужену популярність на дорогах Європи, Азії, Південної Америки і навіть Африки. Золота медаль на Всесвітній виставці в Брюсселі стала гідною нагородою продукції МЗМА. Партія "Москвичів-407" була навіть підготовлена ??до відправки в США - Америка тоді просто задихалася від величезних дорожніх крейсерів і експорт невеликих і економічних автомобілів з усього світу був великий. Однак, після того як над СРСР був збитий американський літак-шпигун "У-2", машини так і залишилися на заводі. Зате у Фінляндії, Норвегії, Бельгії, Греції вони користувалися стабільним попитом. На центральній вулиці пакистанської столиці Карачі довгий час красувався плакат: "Їздіть на "Москвичі" - кращому малолітражному автомобілі світу".
Випускався в різних модифікаціях
«Москвич-407» був популярним і випускався в різних модифікаціях. Наприклад, була версія для служби таксі - з таксометром і зеленим вогником, про який співав Михайло Боярський. Також випускався спеціальний автомобіль для інвалідів-колясочників - з ручним управлінням, зчепленням і гальмівною системою. Був і "люксовий" експортний варіант - "Москвич-407Е".
Москвич - чемпіон!
«Москвич - 407» чимало сприяв розвитку автомобільного спорту в СРСР. Багато гонщиків виступали на ньому в кільцевих і іподромних перегонах, ралі. У серпні 1958 року наші спортсмени зайняли на «Москвичах-407» третє місце на міжнародному змаганні - ралі «1000 озер» у Фінляндії. Спортсмени їхали практично на серійних, не доведених до спортивного рівня машинах, та й ралійного досвіду у радянських гонщиків майже не було. Але до фінішу дійшли всі чотири заводських екіпажі! Протягом наступних чотирьох років «Москвичі» успішно штурмували зарубіжні траси, завдяки чому престиж і, відповідно, експорт радянських автомобілів збільшився в кілька разів.
Чотириста сьома модель з агресивним «іклами»
Силовий агрегат у 407-ому є головною відмінністю від моделі М-402. Двигун М-402 був нижньоклапанним, що вважалося застарілою технологією. Для М-407 був розроблений новий, верхньоклапанний силовий агрегат об'ємом 1,3 літра і потужністю 45 к.с. Максимальна швидкість зросла до 115 км/год., а витрата бензину була на рівні 10 літрів на 100 км в змішаному циклі. В автомобілі також встановлена ??нова чотирьохступінчата коробка передач із синхронізаторами на вищій передачі і важелем перемикання на рульовій колонці. Ну і звичайно, на автомобілі встановлені бампери з агресивними "іклами" і накапотна емблема у вигляді червоного прапора.
Технічні характеристики
Роки виробництва - 1958-1963
Всього випущено: 359980 екземплярів
Двигун: "Москвич-407"
Число циліндрів: 4
Робочий об'єм: 1358 см3
Витрата палива: 10 літрів на 100 км
Гальма: гідравлічні
Максимальна швидкість, км/год.: 115
Група в контакті «20 хвилин»
Група для вінничан. Тут ви можете дізнатися свіжі новини.
Якщо ти любиш своє місто вступай! http://vk.com/club.vn20minut
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер