Німецький автомобіль марки «Ганза» у довоєнні роки мав прекрасну репутацію, завдяки хорошій якості і ретельної збірці. А в роки Другої світової на цих автомобілях роз'їжджали генерали і офіцерський склад, так як автомобіль був дійсно надійним.
У 1914 році в Німеччині відбулося злиття кампанії «Ганза» і «Ллойд». Ця компанія стала дійсно передовою з виробництва якісних автомобілів. Але в 1939 році компанію викупив Карл Боргвард, який і займався виробництвом цих унікальних автомобілів. Вінничани можуть побачити в ретро музеї такий автомобіль, і це через 74 роки після його випуску.

Історія марки «Ганза»
Відео дня
>
У рік початку Першої світової об'єдналися дві фірми «Ганза» і «Ллойд». Так з'явилася кампанія «Ганза-Ллойд». Завод відразу отримав направлення випускати військову техніку. Цікавий той факт, що «Ганза» також спеціалізувалася на випуску біжутерії, посуду та жіночої білизни, але це не завадило їй виробляти якісні автомобілі. Але економічна криза не минула фірму "Ганза-Ллойд", яку в 1929 році викупив конструктор і підприємець Карл Боргвард. Він організував випуск більш досконалої вантажної техніки з різними силовими агрегатами і легкових автомобілів. До війни фірма пропонувала широку гаму легкових машин з двигунами робочим об'ємом до 3,5 літра. Автомобіль «Ганза», який усі вінничани можуть побачити наяву в ретро музеї, випустили у 1939 році. А з початком війни виробництво цих легкових машин було припинене. Але випущені автомобілі широко використовувалися для переміщення командного складу Вермахту. Після війни випуск автомобілів відновився і тривав до осені 1960 року, до того моменту, як з`явилися фінансові проблеми у Карла Боргварда. Брак коштів призвів до ліквідації фірми. Але мексиканська компанія "Fanasa" взялася за виробництво цих автомобілів і випускала їх до 1971 року.


Безцінні трофеї
Автомобілів «Ганза» у світі залишилося дуже мало. Відомо, що такий відреставрований німецький автомобіль продається в Черкасах за 60 тисяч доларів. Машина має броньований кузов, збереглася у чудовому стані. Таких автомобілів в Україні тільки чотири - ще "Ганза" їздить по дорогах у Кіровограді, в Чернівцях і ось тепер він з'явився в нашій Вінниці. У розряд трофейних потрапляли і численні і різноманітні інші легкові автомобілі цивільних, але автомобілі «Ганза» можна дуже рідко зустріти. Під час війни вони використовувалися як транспорт для командирського та генеральського складу, а в повоєнні роки, вірою і правдою служили новим господарям в СРСР.






Технічні характеристики
Назва: Ганза (Hanza)
Рік випуску: 1939, Німеччина
Двигун: 1.36 літра, 45 кінських сил, карбюраторний (4 циліндри)
Витрати палива:6,5 – 7,5 літра на 100 км
Максимальна швидкість: 70 км/год.