Пенсіонерка Світлана Ляшукевич отримала листа. Там було сказано, що жінка завинила перед компанією „СМАРТ” 476 гривень. Право ж вимагати гроші у жінки отримала через тендер фірма „Кредит-Капітал”.
Подібна історія торкнулася не лише Світлани Андріївни. Такі ж листи з різними сумами боргу надійшли до її сусідів і друзів. Усі вони у свій час змінили оператора кабельного зв’язку.
Борг, що виник з повітря
- Я ще у 2009 році відмовилася від послуг „СМАРТА” і підключилась до компанії кабельного зв’язку „Еверест”, - розповідає Світлана Андріївна. – Їх послуги були жахливими, і тільки у нашому під’їзді з’явився „Еверест”, я відразу перейшла до нього.
Крім того, як розповідає пенсіонерка, жодних документів, які б підтверджували її відносини зі ТРК „Смарт” не збереглося.
- Я викинула ту угоду, стільки часу пройшло – навіщо вона мені, - каже пенсіонерка.
Завинила на день – відключили
Як розповідає жінка, раніше, аби послуги „СМАРТА” припинилися, достатньо було за них не платити.
У договорі зі „СМАРТ” в пункті три, частині сьомій зазначено: у випадку невиплати абонентом у визначений термін суми за користування кабельного на місяць вперед до першого числа, телекомпанія має право відключити абонента від кабельної мережі і розірвати договір.
- Був один місяць, коли я забула вчасно заплатити, переплутала дату. І все – мене відключили, - каже Світлана Ляшукевич. - Я пішла до них з’ясовувати – мені сказали, що я маю заплатити 10 гривень штрафу за невчасну проплату і мене підключать знову. Я заплатила і чекала на телебачення два тижні.
Коли жінка підключалася до іншого оператора кабельних послуг, працівники, що прийшли під’єднати кабель, їй пояснили – аби вас відключили, достатньо не платити за наступний місяць.
Читайте договір
Директор компанії "СМАРТ" Роман Омельчук стверджує – розірвати договорі повинен абонент, особисто написавши про це заяву.
- Якщо вона залишила заяву, написала її, то в будь-якому випадку її повинні були відключити. Навіть якщо у нас великі черги, консультант не має права відпустити абонента, не прийнявши особисто від нього заяву і не залишити в базі позначку, - переконує Роман Миколайович. - Якщо вам говорять, що вас відключать самі по собі - це дурниці, ми працюємо в правовому полі і всі договори повинні розривати в письмовому вигляді.
Керівник ТРК "СМАРТ" розповідає, що були виняткові випадки, коли людина не могла самостійно прийти і розірвати договір. У такому випадку просто телефонують у СALL-центри і фахівців йдуть до людини.
- У будь-якому іншому випадку – абоненту автоматично нараховується абонплата, - пояснює Роман Омельчук. - Ми не зобов'язані перевіряти – підключена людина чи ні.
Керівництво телекомпанії погоджується - 1-2% з усіх людей – могли помилково потрапити у розсилку, і радить особисто пройти і показати платіжні документи.
- Абонентам протягом 2010 року кожен місяць приходили листи - один раз рахунок з накопичувальним боргом і ще один лист-попередження про борг. Крім того, на сайті була розміщена інформація про передачу боргів третім особам, згідно з умовами договору, - каже Роман Миколайович. - Я на 99% впевнений, що їй приходили від нас листи про борг.
Коментарі експертів:
Головний спеціаліст управління у справах захисту споживачів Юрій Марусніченко:
- У тому ж пункті три, частині сьомій договору є такі слова „телекомпанія має право відключити абонента”. А це означає, що може відключити або може не відключати. Потрібно читати ті договори. Але, хто це робить? Усі підписують, не читаючи. ТРК ”СМАРТ” не порушував своїх умов договору. Спочатку їх діяльності, коли не було жорстких умов конкуренції, вони відключали абонентів за несплату. Коли з’явилися конкуренти і люди перейшли до них, компанія не відключала абонентів. Люди ж були непоінформовані, але самостійно піти і припинити умови договору мало хто подумав. Чи мав право телеканал „СМАРТ” лишати в необізнаності своїх абонентів, і не повідомити про передачу боргових зобов’язань - то вже інше питання.
Дмитро Ніжнік, юрист:
- Якщо людей не проінформували про зміну кредитора - порушуються вимоги ст.516 частини другої та ст. 517 ЦК України. А в такому разі між фірмою і громадянином не може бути жодних боргів. Оскільки відсутні будь-які договірні та цивільно-правові відносини. Аби в майбутньому подібні листи не приходили, потрібно запросити документи, які б підтверджували борг. Це договір, усі рахунки, акти виконаних робіт, за якими вам нібито надавалися послуги та інші. Якщо ж у десятиденний термін цих документів не буде – даний лист можна вважати незаконним вимаганням грошей.
№ 19 від 8 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous