- Нашому КамАЗу 22 роки, він не те що їхати, а котитися не може - це просто груда металу. Як може людина, яка взяла на себе відповідальність за життя солдата, відправляти в зону бойових дій такий транспорт? Як його можна використати і чим він може допомогти? Чим військові керувались при відборі? Розумом чи планом по судових позовах? І, взагалі, віддавати автомобіль ми не відмовлялися, - каже помічник директора малого приватного підприємства “Руслана” Світлана Руснак.
Минулого тижня Вінницький обласний військкомат оприлюднив список керівників підприємств, які нібито не хотіли віддавати військкомату автомобільну техніку для потреб мобілізації.
“Ці люди відмовляються виконувати свій конституційний обов’язок та зривають поставку техніки до Збройних сил України. Вони ставлять на перше місце свої меркантильні бажання та гроші. Країна повинна знати своїх «героїв», а тому оцінку діям таких “керівників” мають дати не тільки правоохоронні органи, а й суспільство - заради мирного неба над Вінниччиною”, - повідомили у офіційному листі обласного військкомату. До листа додали “чорний список” із 15 вінницьких підприємств та попередження про те, що за невиконання військово-транспортного обов’язку керівники цих підприємств нестимуть кримінальну відповідальність.
КамАЗ доїде до … Стрижавки
Після публікації офіційного листа обласного військкомату із “чорним списком” з 15 вінницьких підприємців на сайті “20 хвилин”, до редакції газети RIA звернулись представники фірми “Руслана”. Помічник директора Світлана Руснак висловила загальне обурення членів їхнього колективу такими діями військкомату.
- Ну просто плакати хочеться! - каже пані Світлана. - Починаєш сумніватися у тому, що військкомат допомагає нашим хлопцям, які воюють на сході. Нашому КамАЗу 22 роки, він не те що їхати, а котитися не може. Його “рекорд” - маршрут до Стрижавки, та й то з зупинками на ремонт, разів так зо п’ять. А вже назад, то потрібно або «нести», або тягнути.
Пані Світлана розповідає, що вони зовсім не відмовлялися віддавати представникам військкомату свого КамАЗа.
- Ми пояснили ситуацію, запропонували оглянути авто, щоб вони впевнились у його неробочому стані. Вони переконалися, що це брухт і сказали написати офіційний лист - зазначити, що КамАЗ не на ходу. У цей час директора підприємства не було на
робочому місці, тому ми зробили ще й копію наказу про призначення виконувача обов’язки директора і оформили листа-відповідь. Працівники військкомату забрали листи, попрощалися і пішли.
Завжди допомагали
А через кілька днів, розповідає пані Світлана, на підприємство завітали представники
міліції. Вони оглянули КамАЗ, переконались, що авто дійсно старе і представники фірми “Руслана” надали достовірну інформацію про його «бойові якості». Всі питання були вичерпані.
І тим дивніше, каже пані Руснак, що їхнє підприємство потрапило до “чорного списку”.
- Як розуміти засідання міськради, на яке було винесене питання про підприємства, які нібито відмовилися ділитися? Ще й наголосили, що тепер на цих “ворогів” має звернути особливу увагу податкова, міліція та інші контролюючі органи? Схоже на цькування. Чим керувався військком при відборі підприємств та автомобілів? Адже у нас є далеко не бідні підприємства, з сучасною технікою та усім необхідним.
Пані Світлана також розповідає, що їхня фірма ніколи не відмовлялася від допомоги армії, як і інші підприємства міста. Допомагали дизпаливом, продуктами, грошима, купували спальні мішки і цигарки, перераховували кошти на рахунок “Самооборони”
“Просто неприємно...”
У схожих ситуаціях опинилися ще декілька вінницьких підприємств зі списку. Ті, до яких вдалося додзвонитися журналісту RIA, кажуть, це якесь непорозуміння. Приміром, директор публічного акціонерного товариства “Маяк” Василь Терліковський каже, що сьогодні їхнє підприємство і справді знаходиться у складних фінансових умовах, тому попросили у військкомату трішечки часу, щоб владнати всі питання.
- У нас є КамАЗ - старенький і немічний, толку з нього… - каже пан Терліковський. - Ми показали представникам військкомату всі документи, пояснили складну ситуацію на підприємстві і попросили дати час, щоб полагодити КамАЗ, реанімувати його. Нас, здається, зрозуміли, і розійшлися полюбовно. А потім дізналися, що ми в “чорному списку”. Просто неприємно - що тут ще скажеш… Думаю, якось знайдемо спільну мову - ми ніколи не відмовлялися допомагати армії і весь цей час робили все, що в наших силах.
З написаного у офіційному листі військкомату виходить, що вінницькі підприємці “ховали” переважно сідельні тягачі з напівпричепами, а в деяких випадках охорона навіть не впустила представників військкомату на територію підприємства. Працівники одного з таких підприємств у телефонній розмові з журналістом RIA сказали, що в них немає ні охорони, ні потрібного військкомату тягача. Говорити відверто відмовилися, мотивувавши тим, що “не хочуть заїдатися із військкоматом” і якось повирішують.
Що кажуть юристи
В “Альпарі” журналісту RIA сказали, що військкомат хотів вилучити в них чотири автомобілі. Але, за словами юриста фірми Олексія Лисенка, зробили це спонтанно і юридично неграмотно:
- У другій половині дня 31 липня до нас завітали представники військкомату - вручити наряд на вилучення чотирьох автомобілів, - розповідає Олексій. - І сказали, що вже о 9 ранку наступного дня, першого серпня, ми маємо доставити ці автомобілі у справному стані та заправлені на 500 кілометрів у вказане місце. Це фізично нереально було зробити.
У документах, які принесли з собою представники військкомату, за словами пана Лисенка, були і юридичні прогалини:
- Там просто зазначалося, що, коли і в якому стані ми маємо передати військкомату. І жодного слова про підставу - на основі якого розпорядження голови міськради ми повинні були це робити?
Військкомат: усе правильно
А от помічник військового комісара Вінницького обласного військкомату з правової роботи Ангеліна Кушнір каже, що з юридичної точки зору дії військкомату абсолютно правомірні та обгрунтовані.
- Обласний військкомат у своїх діях керується Указом Президента України №607/2014 «Про часткову мобілізацію» від 21 липня 2014 року. Відповідно до цього наказу проводиться третя черга часткової мобілізації людських та транспортних ресурсів, зокрема і у Вінницькій області, - каже пані Ангеліна. - А ще є Постанова КМУ № 1921 «Про військово-транспортний обов'язок», розпорядження голів районних держадміністрацій. Тому військові комісаріати мають усі законні підстави вилучати з підприємств різних форм власності автомобільну техніку для потреб Збройних сил України.
Пані Ангеліна також каже, що військкомат не має жодного наміру сваритися із підприємцями чи карати їх, притягувати до відповідальності - просто нагадує, що, на жаль, у такий складний час їм теж потрібно виконувати свій конституційний обов’язок.
- Розумію, що люди думають про свої гроші та статки, але сьогодні потрібно максимально згуртуватися і захистити країну від ворога. Одне скажу точно - після залучення до цієї справи правоохоронних органів, підприємці почали зовсім по-іншому з нами розмовляти, а не відмахуватися вигаданими відмовками.
Куди, якщо що, жалітися на військових?
Вінницька прокуратура з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері просить усіх вінничан у разі проявів корупційних правопорушень звертатися за “телефоном довіри” Генеральної прокуратури України або ж за адресою електронної “пошти довіри”: (044) 200 79 87, [email protected]
Це стосується і порушень закону, які можуть зашкодити інтересам громадян чи державі.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Украинец
Z Zorro reply Украинец
винничанин
Микола
Володя Винничанин
123 reply Володя Винничанин
123 reply Володя Винничанин