Міф 1. В ІТ може працювати тільки молодь
Побутує така думка, що навчитися програмуванню можуть тільки молоді люди, оскільки в старшому віці нова інформація сприймається гірше. Для тих, хто так вважає, є хороша новина! Вчені довели, що з віком здібності до навчання не тільки не падають, а навпаки - зростають, тому що людина може використовувати у навчанні весь накопичений досвід. Незначно знижується тільки швидкість сприйняття інформації. Але, як знову ж таки стверджують вчені, останнє більше залежить не від віку, а від темпераменту людини і від того, як часто вона тренує свою пам’ять вивченням нового. Наприклад, наш випускник Артем Лазуренко прийшов на навчання, коли йому було за 30. Успішно закінчивши Академію, він отримав посаду Middle Java dev в міжнародній компанії EPAM, причому до Академії Артем ніде не вивчав програмування. Цей випадок - не виключення з правил, оскільки частіше проблема не в нездатності навчитися новому, а у відсутності віри в себе і в те, що спеціальність можна змінити будь-коли. Тому, якщо ви чітко вирішили опанувати програмування, вік не стане цьому на заваді.
Міф 2. В ІТ можуть працювати тільки особливо обдаровані, ті, хто “народилися” програмістами
Насправді дуже багато талановитих програмістів не проявляли ніяких “особливих” талантів у дитинстві. Багато хто до навчання в ІТ-Академії мав гуманітарну, економічну, юридичну освіту. Так, для програмістів є характерним так званий алгоритмічний тип мислення, але більшість з них не народилися з ним. Алгоритмічний спосіб мислення формується в процесі навчання програмуванню. Іншими словами, твердження “Вивчення програмування значно розвиває логіку” більш справедливе, ніж “Щоб стати програмістом, треба мати розвинене логічне мислення”. Окрім того, ІТ-індустрія зараз настільки широка, що включає в себе дуже широкий спектр знань і вмінь, і тому завжди є попит на ІТ-шників в різних областях (фронт-енд, бек-енд, тестування, верстка, адміністрування і т. д.). Отримавши базові знання з програмування, далі можна вибирати напрямок, який найбільше підходить за вподобаннями та здібностями.
Міф 3. Щоб отримати хорошу роботу в ІТ, необхідний диплом державного зразка
Абсолютний міф. Більшість роботодавців навряд чи поцікавиться, який ВНЗ ви закінчували і чи закінчували взагалі. Диплом з відзнакою в сучасних умовах теж нікого не вразить. Все, що потрібно роботодавцю - ваші вміння та навички в програмуванні, командній роботі, відповідальність та креативність. Ці якості ніякий диплом не відображає. Для прикладу, Голова департаменту з найму працівників в Google вважає, що вчений ступінь чи рівень диплома мало що може сказати про справжній рівень спеціаліста. В переліку вимог до прийому на роботу в Google слово “коледж” чи “диплом” навіть не згадується.
Таким чином, при пошуку навчального закладу варто зосередитись не на престижності навчального закладу, а на можливості отримати реальні знання та вміння, на викладацький колектив, на основні принципи навчання. В ІТ-Академії викладають тільки практикуючі програмісти, тому ми можемо гарантувати, що отримані в нас навички та вміння будуть актуальними і затребуваними на ринку праці. А наша методика навчання дозволяє сформувати стійке розуміння основних принципів програмування, що дозволить в майбутньому легко освоювати будь-які мови програмування.
Міф 4. Програмування можна вивчити самостійно
Насправді це напівміф. Можна стати програмістом тільки завдяки власному бажанню і постійній самоосвіті, але на це доведеться витратити від 5 до 7 років життя. Саме стільки часу проходить від того, як початківець пише свій перший програмний код, до того, як він знаходить свою першу роботу програмістом. Окрім того, інформація, почерпнута з інтернету, може бути застарілою, а доступу до останніх технологій в ІТ-сфері може й не бути у зручному доступі. Важливо також мати можливість швидко отримати кваліфіковану відповідь, а не витрачати дні чи навіть тижні на пошуки в Інтернеті, на обробку інформації, пошуки суперечностей і власні висновки (хоча, безперечно, це корисна процедура). Тому набагато ефективніше було б звернутися до спеціалістів, які вже мають практику в розробці програмного забезпечення та навчанні програмуванню. В ІТ-Академії працюють саме такі професіонали.
Міф 5. Щоб стати програмістом, потрібно дуже глибоко знати математику
Знову напівміф, пов’язаний, мабуть, з тим, що на факультетах ІТ досить глибоко викладається вища математика. Правда полягає в тому, що математика - це мова для програмістів, і її потрібно знати. Але знання цілком можуть бути на рівні розуміння, вміння знайти потрібну формулу тощо. Програмістам не потрібно знати виведення формул чи доводити теореми. Окрім того, набагато більше значення в програмуванні має так звана дискретна математика, яка в школі не вивчається. Опанувати її можна і без прив’язки до шкільних знань. Саме тому шкільні оцінки з математики не відображають здатності людини вивчити програмування.
Тому навіть якщо ви маєте тільки негативні асоціації з словом “математика”, шлях до ІТ для вас все одно не закритий.
Міф 6. Щоб стати програмістом, потрібно дуже довго вчитися
Теж напівміф. Статистика стверджує, що до отримання першої роботи в ІТ-компанії програмісти в середньому навчаються 5-7 років. Це стосується і студентів ІТ-факультетів, і тих, хто навчається самостійно. Чому так? При самостійному вивченні накопичення знань і вмінь відбувається безсистемно, і часто їх рівень не відповідає актуальним потребам ринку. Під час навчання у вузах студенти змушені вивчати багато дисциплін, що не стосуються програмування, і тому така підготовка теж займає набагато більше часу, ніж це дійсно потрібно для опанування спеціальністю. В ІТ-Академії ця проблема вирішена в простий спосіб: 5-6 днів на тиждень ми навчаємо тільки тому, що дійсно необхідно для роботи. Безперервність навчання та актуальність навчальних матеріалів дає можливість за 1 рік отримати професію програміста в Академії і увійти в ІТ-індустрію як спеціаліст-розробник.
Перерахованими вище міфами їх список не обмежується. А тому - в цієї статті обов’язково буде продовження. І нехай ніякі сумнівні істини не стоять у вас на заваді, якщо ваша мета - освоїти програмування!
Вінницька ІТ-Академія
тел. 555-220
№ 43 від 22 жовтня 2025
Читати номер
Дуже "гідна" відповідь як для директора.
Можливо, анонім так і зрозумів... А ось, що кажуть реальні випускники: https://docs.google.com/document/d/1xpTclSbnDY4Fmm8e2RrraPZpEaZiN9-duSt2GdF6iQ0/edit
Может господин директор будет так любезен ответить перед теми, кого он агитирует идти отдавать ему деньги, на несколько вопросов?
Курс HTML. Почему преподаются примитивные технологии? Почему преподаватель который ведет курс не знает самого популярного фреймворка Bootstrap?
Курс PHP. Почему он ведется кем не попадя? Почему преподаватели не знают фреймворков YII и laravel?
Почему главный программист "академии" Тюренков (очень, кстати, неплохой человек), который ведет проекты программирует на чем угодно, только не на том, что нужно для трудоустройства после ваших курсов - PHP и js?
Зачем нужен курс Компьютерных сетей, который прогуливают большинство студентов?
И напоследок ложка мёда в бочку с IТ Академией. Преподаватель аглийского - единственный, кто на своем месте на 100%.
Надеюсь, что раз господин директор удосужился начать дискусию то он сумеет найти время чтобы ответить на вопросы по существу.
Ми працюємо на результат! Усі наші випускники працюють по спеціальності. Таким результатом не може похвалитись жоден заклад. Наша модель - можливо найкраща, бо вона діє. Вона може комусь не подобатись , але всі, хто дотримуються нашої програми і рекомендацій - не пожаліли і стали перспективними ІТ-шниками в різних ІТ компаніях.
Тут є чіткі і аргументовані відповіді на ваші питання:
https://docs.google.com/document/d/1xpTclSbnDY4Fmm8e2RrraPZpEaZiN9-duSt2GdF6iQ0/edit
Почитайте уважно!