Активними темпами міняють старі рейки та шпали вінницькі залізничники. Вже зробили зразковою ділянку від Вінниці Вантажної до Калинівки. На залізничному шляху „Вінниця Вантажна - Сосонка” - одна суцільна рейка, яка тягнеться вісім кілометрів. А під нею унікальне полотно - експериментальне. Нову технологію підготовки земельного полотна випробувати доручили вінничанам. Якщо довгі рейки, без стиків, зварені в одну суцільну, прокладають в нашій країні вже кілька років поспіль, то так готують піддон до них уперше. У цьому вінницькі залізничники - першопрохідці.
- В процесі модернізації ми використали нову технологію, розроблену нашими фахівцями, - каже начальник Вінницької дистанції колії Південно-Західної залізниці Олександр Онищук. – Перш ніж покласти шпали, вибиралася земля на глибину 80-120 сантиметрів. Далі ґрунт трамбувався віброкотками. На нього стелився геотекстиль. Потім зверху – шар гранітно-піщаної суміші. Знову втрамбовувався. Далі – ще раз геотекстиль. Зверху ця подушка засипалася щебенем і на неї клали шпали та рейки.
На інших ділянках вінницької дистанції колії проводилася звичайна модернізація. А по експериментальному полотну з 27 жовтня вже ходять потяги і електрички з більшою швидкістю. Випробовують ділянку на швидкості під сто кілометрів на годину, коли після звичайної модернізації швидкість не більше 60 кілометрів.
В майбутньому, як каже Олександр Онищук, швидкий потяг йтиме по новій рейко-шпальній решітці зі швидкістю 140-160 кілометрів на годину.
До 2012 року мають обладнати новий транспортний коридор з більш швидкісною прохідністю від Києва через Фастів, Козятин, Вінницю, Хмельницький, Львів і далі – на Європу. Про те, скільки коштував залізниці експеримент під Вінницею, Олександр Онищенко каже так:
- Вартість одного кілометру робіт - від шести до семи мільйонів гривень, в залежності від обробки землі. На своїй ділянці ми відпрацювали 120 кубометрів ґрунту.
Досі перегін від Вінниці Вантажної до Сосонки залізничники називали проблемним. Термін експлуатації колії вже вичерпали і на залізничному мосту через річку Десенку. Тепер тут теж геогрунт, труби для відводу води та зварені без стиків рейки.
- Це дає відчуття плавного, легкого руху, підвищує комфортність пересування, - говорить Олександр Онищук. – Але найважливіше те, що нова технологія дозволяє збільшити термін використання колій. Ми розраховуємо, що у найближчі 50 років на цій ділянці ремонтів не буде.
Крім того, відремонтували дві пасажирські платформи – на станціях Стадниця і Десенка. Плита накрита консоллю, зручна для пасажирів і не потребує демонтажу під час проведення ремонтних робіт. Піднімуть консоль – і платформою без шкоди для неї зможе їхати важка ремонтна техніка.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous