За повідомленням Всеукраїнської асоціації пекарів у першому кварталі 2016 року 70,7% хлібобулочних виробів виготовлено підприємствами, що не звітуються у Держкомітет статистики.
Відсутність повних офіційних даних щодо ринку ускладнює облік виробників і оцінку скільки з них працюють у «тіні», виготовляють продукти в неналежних умовах та не сплачуючи податки. Крім того, відсоток представлення обсягів хліба та хлібобулочних виробів в органи статистики скорочується з року в рік.
За офіційними даними Державного комітету статистики України, в І кварталі 2016 року в Україні було вироблено 277,8 тис. тонн хліба та хлібобулочних виробів, що в перерахунку на душу населення становить близько 6,5 кілограмів за квартал, або 71,4 грамів на добу. Разом з тим, мінімальний споживчий кошик, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2000 р. № 656 передбачає споживання хліба та хлібобулочних виробів в кількості 89 кілограмів в рік. Такі обсяги релевантні і нормам споживання хліба у сусідніх країнах. Тож, користуючись такою формулою виходить, що фактичне споживання хліба у першому кварталі в 3,4 рази перевищує статистичні дані.
Офіційні виробники, такі як «Вінницяхліб» б’ють на сполох і просять споживачів уважно обирати продукцію.
«Трапляються неприємні ситуації, коли споживачі приносять нам продукт і говорять, що в магазині його продавали під назвами наших продуктів, – розповідає генеральний директор ПАТ «Концерн Хлібпром» Владислав Аверченко. – Але в результаті розслідування з’ясовується, що ми не постачаємо даному підприємству, і візуально цей продукт навіть не схожий на наші вироби. Ми, принаймні, маємо можливість порівнювати наші вироби із промисловою партією чи арбітражними зразками. Та скільки може бути тих, хто не звертається зі своїми скаргами? Тож така ситуація завдає удару перш за все по репутації відомих виробників, які, насправді, більше інших дбають про якість».
На підприємстві розповідають, що відсутність адекватного обліку на ринку створює хаос, яким все більше користуються безвідповідальні підприємці. Заводам залишається наголошувати на важливості упаковки, яку не підробляють, авторизовувати партнерів та брендувати полиці магазинів, де дійсно продається заводський хліб, щоб принаймні, краще інформувати споживачів.