"Вінницяоблводоканал" придумав "Договір приєднання", який дозволяє обдирати вінничан(ВІДЕО)

  • Голос Народу

"Вінницяоблводоканал" придумав "Договір приєднання", який дозволяє обдирати вінничан(ВІДЕО)
Активісти "Школи старших по будинку" проаналізували пряму угоду між "Вінницяоблводоканал" та споживачами, яку їм нещодавно люб'язно надало керівництво водоканалу. Угода, яку назвали "Договором приєднання" неприємно шокувала вінничан. Типова угода, яку пропонує усім обласним водоканалам Кабінет Міністрів, в руках у вінницького очільника комунального підприємства Василя Сиска перетворилась на схему корупційного дерибану.

Замість того, щоб взяти готову затверджену Кабміном типову угоду й спростити вінничанам життя, обласний водоканал, перевищуючи буквально свої повноваження, намалював зовсім протилежний договір.

Цей договір обмежує відповідальність вінницького водоканалу, а також змушує вінничан платити за повірку/монтаж/демонтаж приладів обліку води зі своєї кишені, в той час, коли у всіх регіонах України ця послуга включена у тариф.

Активісти попросили начальника Вінницького обласного водоканалу Василя Сиска аби той ввів в дію типову угоду, а не той договір, який він придумав. Натомість юрист водоканалу зауважив, що вони нічого не збираються змінювати в договорі, так як уже надруковано великий тираж відповідних бланків.

Відео дня

На зустрічі, де обговорювалась цей "договір приєднання", Василь Сиско був помічений у брехні! Так, він стверджував, що КП "Вінницяоблводоканал" не міг раніше врахувати вартість повірки та демонтажу лічильників води до тарифу, так як НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах економіки та комунальних послуг) ще не знайшла часу для Вінниччини. Однак, у активістів "Школи старших по будинку" є офіційна відповідь від Національної комісії від 11.08.2015 року, де зазначається, що "Вінницяоблводоканал" не звертався до НКРЕКПу аби той обрахував їм тариф.

Громадський активіст Віктор Малиновський не забувся нагадати Василю Сиску, що той обіцяв на відкритій нараді у голови облради Сергія Свитка, що з 1 липня 2015 року, КП "Вінницяоблводоканал" не буде здійснювати повірку лічильників допоки, вона не буде включена в тариф. Але водоканал не лише здійснював повірку приладів обліку, вони й досі продовжують незаконно здирати кошти з вінничан.

В результаті палкої дискусії, Василю Сиско ніби-то стало зле й він покинув засідання!

Наздогін йому, Віктор Малиновський, висловив вимогу - через 10 днів введення типової угоди в дію та звільнення із займаної посади керівника обласного водоканалу та його юриста.

В іншому випадку Віктор Малиновський пообіцяв навідатись вгості разом з обуреними споживачами до водоканалу.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (8)
  • Анонім
    с меня взяли 18 грн за пломбирование счетчика
  • Олександр
    Отримав відповідь від НКРЕКП в особі члена НКРЕКП Р.Машляківського від 25.12.2014р.:                                                                                                                                                  Відповідно до статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець зобов’язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.                                                                                                         Основним документом, який регулює відосини  між виконавцями житлово-комунальних послуг і споживачем, який отримує, або має намір отримувати послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення є Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі – Правила), затверджені  постановою Кабінету Міністрів України №630 від 21.07.2005р. Цією ж постановою затверджено Типовий договір…                                                                                                         Згідно зі статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг, зокрема належить забезпечення населення житлово-комунльними послугами необхідних рівня та якості та здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг.                                                                  Відповідно до положень статті 6 цього Закону до повноважень обласних державних адміністрацій  у сфері житлово-комунальних послуг належить забезпечення дотримання вимог законодавства у цій сфері.                                                                                             Комунальне підприємство «Вінницяоблводоканал» утворене Вінницькою обласною радою і входить до сфери його управління та є підзвітним цьому органу.
  • Анонім
    " Василю Сиско ніби-то стало зле й він покинув засідання! " ну прям как взяточникам во время суда! ( Знаменитый ректор или судья коляднык)

    Эх слабы стали организмом посадовці может ему давно пора на покой т.е пенсион?
  • Олександр
    АНАЛІЗ

    ДОГОВОРУ ПРИЄДНАННЯ

    про надання послуг водопостачання та водовідведення



          Мета: Встановлення доказів для обгрунтування законної зміни, або розірвання договору на вимогу споживача, обґрунтування висновків та пропозицій.



          Вид обробки інформації - Порівняльний аналіз Договору з вимогами:                                   - Закону України “Про житлово – комунальні послуги”,                                                                           - Постанови КМУ від 21.07.05р. № 630  «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання  холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення»,

    -Статті 634.Цивільного Кодексу України.



    Встановлено:

         Умови ДОГОВОРУ ПРИЄДНАННЯ встановлені – ВО КП “Вінницяоблводоканал“.

         Цивільним Кодексом України в частині п.2 ст..634 встановлено – «Договір приєднання може бути змінений або розірваний на вимогу сторони, яка приєдналася, якщо вона позбавляється прав, які звичайно мала, а також якщо договір виключає чи обмежує відповідальність другої сторони за порушення зобов'язання або містить інші умови, явно обтяжливі для сторони, яка приєдналася. Сторона, яка приєдналася, має довести, що вона, виходячи зі своїх інтересів, не прийняла б цих умов за наявності у неї можливості брати участь у визначенні умов договору».



         Порушення прав споживачів полягає в тому, що:

         1. Не відповідає Типовому договору преамбула: не вказано___(найменування виконавця)…, що діє на підставі (назва документа, __затвердженого (коли і ким) -не вказано, що ___КП «Вінницяоблводоканал» (далі виконавець)- не вказано. Отже, підприємство (виробник-виконавець)  не визначило себе як учасника відносин у сфері житлово-комунальних послуг.

       1.1 Вбачаються ознаки порушення прав, які споживачам встановлені Законами України:

    -  “Про житлово – комунальні послуги” в частині:                                                                                            - ст..1-  виконавець -  суб'єкт  господарювання,  предметом  діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги  споживачу  відповідно до умов договору;

    -ст.19 п.2. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник.   п.3.Виробник послуг може бути їх виконавцем. п.5. Виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для об’єктів усіх форм власності є суб’єкт господарювання,  що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення.

    - ст.21 п.2.Виконавець зобов'язаний: 3) підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг  з визначенням  відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором;                                                                                             - ст.22 п. 2. Виробник зобов'язаний: 1) укласти договір з виконавцем (споживачем) про умови надання житлово-комунальних послуг; 2) виробити житлово-комунальні послуги відповідно до умов договору, стандартів, нормативів, норм і правил;

           - “Про питну воду і питне водопостачання” в частині ч.2 ст.19  - Порядок надання  споживачам  послуг  з питного водопостачання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування   державної   політики   у сфері  житлово-комунального господарства. Такий порядок встановлено Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст.117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

        -Постанову КМУ від 21.07.05р. № 630  «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання  холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення». Зокрема, у ст..8 «Правил» вказано, що «Послуги  надаються  споживачеві  згідно з  договором, що оформляється на основі типового  договору  про  надання  послуг  з централізованого  опалення,  постачання холодної та гарячої води і водовідведення».

          1.2  “Вінницяоблводоканал“ (виконавець-виробник) відмовляється укласти договір і вести розрахунки  з споживачами у будинках ОСББ. Підприємство нав’язало  посереднику (ОСББ), яке не є визначеним Законом споживачем, договір, у якому визначає себе не виконавцем послуг, а «постачальником». Термін «постачальник» Законом не передбачено.

          Виконавець не надає  можливості споживачам у будинку ОСББ сплачувати платежі виконавцю відповідно до показників лічильників води (не відкрив абонентські рахунки власникам квартир, не надає платіжних документів, не реєструє лічильники води у квартирах).Тому власники квартир  додатково сплачують  ОСББ  складові тарифу водопостачання та водовідведення «обслуговування населення» - послуги Розрахункового Центру за обробку платежів (1% без ПДВ, але не менше 50грн)  та розрахунково-касове обслуговування банків (1%). Докази: 1 Договір про порядок автоматизованого прийому та обробки комунальних платежів. 2.  Відповідно до ст.24 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06. 2011р. № 869  «у складовій тарифу централізоване постачання  холодної  води  та  централізованого  водовідведення  закладено  витрати на оплату інформаційних послуг, … послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення».                                                              

     

      2. Не відповідає Типовому договору: Предмет договору ст.1 Виконавець  зобов'язується - замінено  на «Водоканал зобов’язується», ст..2 Суб'єкти користування послугами 2) власник (орендар) нежитлового приміщення – вилучено 3) - вилучено



      3. Не відповідає Типовому договору  ст. 7. Плата за надані послуги за наявності засобів обліку води … справляється за їх показаннями – вилучено продовження «згідно з  пунктами 10-13 Правил   надання   послуг   з  централізованого  опалення, постачання холодної та  гарячої  води  і  водовідведення (далі  - Правила).

    3.1 Вбачаються ознаки порушення прав, які споживачам встановлені КМУ (Правилами):

         10. Оплата послуг за показаннями  квартирних  засобів  обліку провадиться  лише  у  разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та  гарячої  води  у  квартирі  незалежно  від  наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.

        Справляння плати   за  нормативами  (нормами)  споживання  за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань  не допускається,  за  винятком випадків,  передбачених абзацом п'ятим пункту 16  цих  Правил.  Виконавець  і  споживач  не  мають  права відмовлятися від врахування показань засобів обліку.

        11. У  разі  встановлення  будинкових  засобів  обліку води у багатоквартирному   будинку,   де   окремі   квартири    обладнані квартирними  засобами  обліку,  споживач,  який  не має квартирних засобів обліку,  оплачує послуги згідно з  показаннями  будинкових засобів  обліку,  не  враховуючи витрати води виконавця, юридичних

    осіб  та  фізичних  осіб  -  підприємців,  які  є  власниками  або орендарями  приміщень у цьому будинку,  та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між   споживачами,   які   не  мають  квартирних  засобів  обліку,

    пропорційно  кількості  мешканців  квартири  в  разі   відсутності витоків  із загальнобудинкової  мережі,  що підтверджується актом обстеження,  який складається виконавцем у присутності не менш  як двох мешканців будинку.

        За наявності  витоків із загальнобудинкової мережі споживачі, які не  мають  квартирних  засобів  обліку,  оплачують  послуги  з холодного…   водопостачання   та   водовідведення  за встановленими нормативами (нормами) за місяць,  у якому ці  витоки

    виявлено.

             

      4. Не відповідає Типовому договору  ст. 12. Умови сплати не обґрунтовані.



      5. Не відповідає Типовому договору: ст..16 Споживач має право на: п.10) періодична перевірка, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж – додано проводиться відповідно до чинного законодавства,

    13) договору про «зміні», а має бути «заміну» - помилка?    

     

      6. Не відповідає Закеону і Типовому договору: ст..17 Споживач зобов’язаний:                                                         3) забезпечити доступ до мережі – вилучено «встановлення і  заміни  санітарно-технічного  та  інженерного обладнання»,  5) додано «а також здійснювати періодичну повірку засобів обліку води відповідно до чинного законодавства».

    6.1 Вбачаються ознаки порушення прав, які споживачам встановлені Законами України:  

    -  “Про житлово – комунальні послуги” в частині ст.22 п. 2. Виробник зобов'язаний: 5) здійснювати технологічний облік матеріальних та енергетичних ресурсів; 7) утримувати в належному технічному стані, здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж;  

    - «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.1998 № 113/98-ВР

    ст.28 п.3 «Періодична повірка, обслуговування та ремонт   (у   тому  числі  демонтаж,  транспортування  та  монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються  за  рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-,

    газо- і водопостачання».



        7. Не відповідає Типовому договору: ст..18. Водоканал має право: – у Типовому договорі - Виконавець має право:                                                                                                           2) вносити за погодженням із споживачем зміни у цей  договір, що  впливають  на розмір плати за послуги з оформленням додатка до нього; - пропущено.

       7.1 Вбачаються ознаки порушення прав, які споживачам встановленіЦивільним Кодексом України в частині п.2 ст..634



       8. Не відповідає Типовому договору: ст..19. Водоканал зобов’язаний:                                                       – у Типовому договорі - Виконавець зобов’язаний:                                                                               4), «проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж» - вилучено з тексту;

    5) проводити    два    рази    на    рік    перевірку   стану внутрішньобудинкових   систем   багатоквартирного    будинку    із складенням відповідного акта - вилучено з тексту;

    6) узгодити  із  споживачем не пізніше ніж за три робочих дні до проведення планових робіт всередині  житлового  приміщення  час доступу   до   такого  приміщення  з  наданням  йому  відповідного письмового повідомлення вилучено з тексту;

    9) забезпечувати за заявою споживача взяття у тижневий  строк (вилучено)

    на абонентський облік квартирних засобів обліку;

    10) утримувати   внутрішньобудинкові   мережі   у   належному технічному  стані,  здійснювати  їх  технічне  обслуговування   та ремонт - вилучено з тексту;

    11) інформувати  споживача  протягом  доби  з  дня  виявлення недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних  систем  та/або інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення  - невідкладно),   про  причини  та  очікувану  тривалість  зупинення

    надання послуг або обмеження їх кількості,  а  також  про  причини порушення якісних показників надання послуг вилучено з тексту;

    12) , а  також  виконувати  заявки  споживачів  у  строк,   установлений законодавством і цим договором - вилучено з тексту;

    18) відшкодовувати збитки,  завдані майну  та/або  приміщенню споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг,  а також  моральну  шкоду  в  порядку  та  розмірі,  які визначаються відповідно до законодавства і цього договору вилучено з тексту;

    19) сплачувати  споживачу  неустойку  (штраф,  пеню)  у  разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і цим договором вилучено з тексту;

        8.1 Вбачаються ознаки порушення прав, які споживачам встановлені Законом України:

    -  “Про житлово – комунальні послуги” в частині ст.21 п.2.Виконавець зобов'язаний.                                                                                        



       9. Не відповідає Типовому договору: ст..22. Точками  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, є: 1) у багатоквартирному будинку послуги з:

        постачання холодної   та   гарячої   води   -   після  першої водозапірної  арматури  на  відгалуженні  від  стояка  у  квартирі споживача – вилучено з тексту;

        водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів – вилучено з тексту;



    Висновки:

           1. Договір  обмежує відповідальність виконавця послуг за порушення обов'язків та містить інші умови, явно обтяжливі для споживачів, які приєдналися.

           2. Споживачі, виходячи зі своїх інтересів, не прийняли б  умов ДОГОВОРУ ПРИЄДНАННЯ за наявності у них можливості брати участь у визначенні умов договору.



    Пропозиції:

          1.Вінницькій обласній Раді відповідно до  Закону України “Про житлово – комунальні послуги” в частині ст..7 Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг, п. 6)  забезпечити населення, зокрема власників квартир у багатоквартирних будинках,  послугами  водопостачання та водовідведення необхідних рівня та якості відповідно до Правил надання послуг водопостачання та Типового договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07. 2005 р. № 630;

          2.Вінницькій обласній  державній адміністрацій відповідно до п.2ч1ст.20,  п.8ч.1ст.16  Закону України “Про місцеві державні адміністрації” – забезпечити організацію обслуговування населення та додержання  Правил комунального обслуговування  КП  “Вінницяоблводоканал“ відповідно до вимог постанови КМУ від 21.07.05р. № 630,

       

    __  _______2015р.

                          З  повагою:                                                _________________________
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:02 Козятинчанин хотів скористатися підробленим посвідченням водія у ЦНАПі photo_camera 20:10 У Брацлавському інтернаті виявили проблеми з приватністю та пандусами photo_camera 19:35 Щороку виявляють від 500 до 600 випадків: хворих на рак молочної залози на Вінниччині стає більше 19:03 Понад 200 учасників. На Вінниччині провели масштабні спортивні ігри «Незламні Вінниччини» photo_camera Від читача 14:59 Для вінничан організовують безоплатний тренінг з домедичної допомоги — деталі 18:26 Вінничанка у проєкті «Зважені та щасливі»: боротьба з вагою, сурогатне материнство і шлях до себе play_circle_filled photo_camera 18:17 Мар’яна Нарожна: «Ніколи не здаватися попри будь-які життєві випробування» (Новини компаній) 18:02 Тестовий режим руху двох автобусів триває, але розклад уже змінили 17:20 Приватні садочки у Вінниці: переваги та умови перебування (партнерський проєкт) 17:01 Понад три роки неволі. Трьох військових з Вінниччини звільнили з полону play_circle_filled photo_camera 16:12 Четверо вінничан потрапили в автотрощу на Хмельниччині. Усіх госпіталізували 15:07 Дерево впало на авто на Коріатовичів, а в селі Білки згоріла хата photo_camera 14:20 У вінничан один з найменших тарифів. Скільки коштує опалення в Україні? 14:11 Розділили зрощені пальчики. У Вінниці провели надскладну операцію 10-місячній дитині photo_camera 13:13 Арсенал у гаражі. Судитимуть мешканця Гайсинського району за тротил та боєприпаси photo_camera 12:07 Бій не за форму, а за дім. Вийшов фільм про вінницьких поліцейських-штурмовиків play_circle_filled 11:40 Що потрібно знати про рак молочної залози: основні факти та міфи (партнерський проєкт) 11:33 Проголосував чи прогуляв? Як працюють нардепи з Вінниччини у Верховній Раді 11:07 Bandera в Гаазі: вінницька компанія представила свої оборонні технології на форумі в Європі photo_camera 10:19 Оперативна інформація для вінничан: де і чому не буде світла та води 2 жовтня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up