Вінничанин Ігор Старовєр придбав у "Фокстроті" мобільний телефон – і з цього почалася досить неприємна історія. Коли чоловік приніс Nokia додому, телефон почав "глючити".
- Телефон вимикався, коли сам того захоче, і показував відсутню мережу, - розповідає Ігор. – Модель простенька і не дуже дорога Nokia C1—01, коштує 460 гривень. Але ж це все одно гроші. Тому я зателефонував до продавця у "Фокстрот". Мені сказали підписати у сервісному центрі акт про відсутність механічних пошкоджень. Я віддав телефон дружині, щоб вона все це зробила і поміняла його в магазині.
Відмовили приймати
Підписавши в сервісному центрі акт, Ольга Старовєр пішла міняти телефон у "Фокстрот". За словами жінки, вона була налаштована на порозуміння з продавцями. Ось тільки тоді йшов вже 14 день з моменту покупки телефону.
- У магазині мені в грубій формі сказали, що телефон обміняти не можна, - розповідає Ольга. - Кажуть - тому що він був у використані. Прикривалися статтею дев’ятою Закону про захист прав споживачів.
Після такої відповіді жінка пішла до Вінницького обласного управління захисту прав сповивачів.
- Я написала заяву але спеціаліст, який мене приймав - його прізвище Петрук, сказав, що ця заява нічого не дасть, - розповідає Ольга. – І я тепер не знаю, що мені робити.
Право продавця – перевірити
У сервісному центрі, куди зверталася жінка, підтверджують – телефон не мав механічних пошкоджень.
- Ми перевіряємо чи телефон без вологи та без технічних ушкоджень, і якщо все нормально – виписуємо акт, - розповідає директор сервісного центру ПП „ИНЭК-В” Ігор Попович. – Крім нас телефони Nokia обслуговує ще одна фірма, і до нас за актами звертаються три-чотири людини на тиждень. Те, чи користувалися телефоном, визначають продавці. Дивляться чи плівка знята, скільки на лічильнику наговорено.
Закон каже – два тижні
В управлінні у справах захисту прав споживачів у Вінницькій області кажуть: «Сказати жінці „заява нічого не дасть” ніхто не міг».
- Тим більше до кожного товару, був він у використанні чи ні, потрібно підходити індивідуально, - розповідає головний спеціаліст управління Юрій Марусніченко.
- У Законі України про захист прав споживачів є два терміни – товар належної якості та товар неналежної якості. Про товар належної якості сказано в статті дев'ятій. Якщо ж споживач виявив недоліки в товарі, то це відноситься до восьмої статі закону. Товар, у такому випадку вважається неналежної якості.
Саме до восьмої статі відноситься випадок з родиною Старовєр. Відповідно до неї товар неналежної якості протягом 14 днів можна обміняти на аналогічний товар, безкоштовно його відремонтувати або відшкодувати витрати за ремонт.
- Відповідно до правил роздрібної торгівлі продавець зобов’язаний продемонструвати, як той пристрій працює, - розповідає Юрій Марусніченко. – Якщо телефон був у справному стані, коли його демонстрували, і вдома він почав видавати збої – його потрібно було нести до магазину відразу. Впевнитися, що телефон справний, повинен тільки продавець.
Притримуйте емоції
У магазині, де був придбаний телефон, пояснюють, що допомогти могли б – проте клієнт не дотримався відповідної процедури.
- Людина купляє телефон, якщо він починає „глючити” - складає акт про те, що він несправний, але неушкоджений, і вже з цим іде до нас, - розповідає заступник директора „Фокстроту” Володимир Кузнєцов. - Коли ця жінка до нас прийшла, вона некоректно себе поводила – нецензурно висловлювалася, кричала. Річ не в тому, що ми пішли на принцип, просто є чітка процедура з цього приводу, якої ці клієнти не дотримали.
Тепер, якщо ми повернемо їй кошти або поміняємо телефон – продавець змушений буде придбати його за рахунок своєї зарплатні, пояснює дирекція.
- Якби вона прийшла до нас і запитала - як зробити правильно. Сівши, спокійно поговоривши, ми б вирішили цю проблему, - переконує Володимир. – Тепер після закінчення 14 днів, ми не маємо права відступити від процедури „ні в право, ні вліво”.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 51 від 17 грудня 2025
Читати номер