Сповідь офіціанта: за що може мстити персонал та як дурять у ресторанах

Сповідь офіціанта: за що може мстити персонал та як дурять  у ресторанах
  • Люди часто недооцінюють роботу персоналу ресторанів, барів чи кав'ярень. Забуваючи про те, що офіціанти – теж люди. 
  • Ми поговорили із дівчиною, яка вже три роки працює офіціанткою. 
  • Що дратує, які чайові краще залишати та як можуть мститися співробітники ресторанів?

 

Наша героїня попросила зберегти анонімність, тому ім'я дівчини було змінене. 

Світлана вже три роки працює офіціанткою у різних закладах міста. І щодня зустрічається з новими людьми, поганим настроєм і хамством. Крім того, працюючи у сфері громадського харчування, дівчина зіткнулася з конфліктами в закладах, які потім відображаються на замовленнях та чеках гостей. Поговорили про дві сторони однієї медалі. 

Що дратує офіціанта 

Як не дивно, але перше, що сказала Світлана – її дратують люди: 

– Кожен зі своїм характером, зі своїми запитами, які ти повинна виконати одразу і в цю хвилину. Все ж не так просто і не так швидко. Видача страв залежить від кухні, інші речі від роботи адміністратора, – говорить дівчина. – Тобто не все залежить від одного офіціанта, але весь негатив, як правило, отримує саме він.

За словами Світлани, перше місце у рейтингу дратівників займають невдячні люди. 

– Тут мова не про чайові, а про банальне «дякую». Друге місце у списку – це кухня, коли починає проявляти свій пафос, – розповідає офіціантка. – Чомусь так заведено, що кухар та його помічники завжди ходять з великою «короною». В очах кухарів офіціанти – це ніхто. 

Дівчина говорить, що навіть при ситуаціях, коли клієнти знаходять волосся у своїй тарілці чи мають претензії до смаку страви, то кухня звинувачує офіціантів. І про такі речі вона чула не від одного колеги чи колежанки. 

– Я вже знаю, як зробити так, щоб кухня забрала погану страву і переробила. Тут просто потрібно набратися сміливості і прямо сказати що не так. Якщо слова не чують, то у таких випадках дуже часто літають тарілки, – розповідає Світлана. 

Часто буває, що роли погано закрутили чи недоважили страву: 

– Я вирішила одну страву зважити і замість 300 грам салату «Капрезе» було всього 180. Тоді я вперше звернулася до адміністратора з проханням вплинути на ситуацію. 

Особливо чіпляють Світлану відвідувачі, які дозволяють собі забагато: пристають, викликають через кожну хвилину та мають нетипові забаганки: 

– Нещодавно була ситуація, коли гість на бенкеті через кожну хвилину натискав на кнопку, щоб я приходила. Пояснював він це тим, що просто перевіряє чи працює кнопка. Потім просив подати йому серветку, хоча біля нього стояла наповнена серветниця, – розповідає дівчина. 

Коли до офіціанток пристають гості – це нормальна практика, говорить Світлана. 

– Звичайно, коли до ресторану приходить відвідувач, я посміхаюся та жартую. Деякі чоловіки чомусь вважають, що з моєї сторони це залицяння або флірт. А грубити одразу я не можу, тому приходиться терпіти, – розповідає дівчина. 

У таких ситуаціях Світлану не один раз чекали під рестораном, щоб завезти додому або ще кудись. Були випадки, коли дуже наполегливо просили номер телефону:

– Тоді чоловіки чомусь думать, що офіціантки – це дівчата легкої поведінки і погоджуються на все. 

Загалом, уся нервова частина роботи пов'язана із людьми. Із їх настроєм, незрозумілими звичками і ставленням до працівників ресторану, як до прислуги.

Як персонал може мститися за образи

Світлана розповіла про найстрашніші варіанти помсти від офіціантів: 

– Я особисто знаю людей і такі заклади, у яких офіціанти дозволяють собі плюнути відвідувачу, наприклад, у фреш чи каву. Так зазвичай персонал намагається відомстити тому відвідувачу, який забагато собі дозволяє сказати лишнього на нашу адресу, – говорить дівчина і все ж таки наполягає на тому, що будь-який конфлікт повинен вирішуватися словами, а не подібними діями.

Ще один популярний варіант помсти – надурити клієнта. Офіціанти можуть змінити чек відвідувача. Додати трохи алкоголю та свої промахи, аби неуважні гості заплатити. Тому варто завжди перевіряти чек. Крім того, слід уважно ставитися до решти, адже недобросовісні офіціанти дозволяють собі не виносити залишок і забрати його собі. 

Світлана розповідає, що на кухні теж можуть дурити, замінюючи інгредієнти у стравах: 

– Є елементарні моменти, наприклад, замість лосося поставити іншу рибу, або телятину замінити на індичку. Звичайно, це більше про ті ситуації, коли потрібно так зробити, щоб добити необхідну вагу, а продуктів, наприклад, не вистачило. Це обман на благо. 

Про те, що у ресторанах, барах і кафе можуть недоважувати, знають усі. Світлана говорить, що такі речі відбуваються, в основному на бенкетах, де фактично неможливо перевірити наявну вагу страв.

Тому, аби не стати поганим гостем закладу варто бути пильними, не забувати казати «дякую» та пам'ятати про те, що офіціанти – це теж люди, які мають свій настрій, проблеми та почуття.

Читайте також: 

Місто ідей, устриця за 2 євро та невиправдані очікування: Вінниця очима киянина 
 

Коментарі (26)
  • Лілія

    Чомусь у Кореї, Японії, Швеції, Данії, Сінгапур і та Новій Зеландії чайові залишати не прийнято. І лише у нас, де офіціант отримує в більшості закладів більше трьох місячних окладів лікаря, ти вважатимешся невдячним і невихованим, якщо їх не залишиш. Я не заперечую, зміна 12 годин на ногах і з різними клієнтами, більшість яких поводяться по-хамськи це важко. Але чайові я вважаю не обов'язковими. За дійсно гарне обслуговування - звісно залишу, але далеко не під час кожного відвідування.
  • Грицько Штахета

    А тим часом, вчіться, шановні - це лише за 1 місяць, лише прівєт-банком і лише cashless - https://tech.liga.net/technology/novosti/ukrainskie-ofitsianty-poluchili-za-mesyats-1-mln-grn-na-chay-cashless
  • West Best

    Ахаха. Я в шоці. Тобто заказати др на тисяч 7-10 є гроші а 100-200 грн за гарне відношення до як завжди п'яних людей то немає? То нехай дружина при готовить вам стіл прийде компашка нажреця і буде поводитись з вашою дружиною як з офіціанткою і навіть дякую не скажуть. Побачимо що вона вам на друге свято приготує. Тому будьте людяними. Як ви відноситесь так і до вас. Вчора празнував др у старому Йорку і все ок. Обслужили якісно то чому не порадувати офіціанта бонусом за його старання.

    Грицько Штахета reply West Best

    Пхе. 100 грн з 10,000 замовлення? Запам'ятай, хорошим тоном вважається давати 5%-10%-15% від замовлення. Якщо даєш 5% то це означає що тобі щось не сподобалося, і нормальний офіціант після такого має до тебе підійти і спитати, що було не так. А твій 1% - це як якби ти офіціанту сам в каву плюнув.

    West Best reply Грицько Штахета

    Хороший тон це не хомити і нормально поводитись в кафе. А фінансова винагорода з 3-4 столиків по 100-200 грн за вечір + зп це адекватна плата за труд данної професії  для середніх кафе та ресторанів у Вінниці.

    Грицько Штахета reply West Best

    Лол. То ти одразу так і кажи - 200 грн х 4 столики = 800 грн на загальну суму замовлення в 10 тис. Це вже хоч не так по-ніщєбродськи як можна було зрозуміти з твого попереднього коментаря.
  • ПетЯ

    Принципово не лишаю чайових цим неробам та бездарям. Не треба багато розуму, щоб запам'ятати страву та принести її. Їм зарплату платить за це заклад. Побільше, аніж отримує вчитель в школі. Нехай офіціанти працюють сумлінніше. А ще краще - в АТО їдуть годувати військових, там розкажуть, яка в них робота важка.

    Грицько Штахета reply ПетЯ

    Це все тому що ти ходиш по якимсь гендлях і наливайках. В нормальних закладах остав пару разів на чай як людина а не жлоб - і тебе запам'ятають, і все буде добре - по першому свистку будуть прилітати, пропонувати якісь нові речі, відмовляти щось заказувати якщо на кухні щось не так. Перевірено часом.

    ПетЯ reply Грицько Штахета

    А, забув, одного разу залишив 50 гривень на чай твоїй мамці:)

    Грицько Штахета reply ПетЯ

    Тю. Некромант на сайті. Тепер зрозуміло, чого тебе погано обслуговують )))

    Daily reply Грицько Штахета

    це коли вже роками пропив в закладі не одну штуку баксів тоді і сам власник обслуговує.

    Грицько Штахета reply Daily

    Ні. Достатньо пару раз на місяць залишити в закладі по сотні-дві баксів. У нас все ж таки провінція.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

21:01 Вінничанин вкрав молоковоз, який залишили з ключами у замку запалювання 20:01 Вінничани привезли дві золоті медалі з міжнародного турніру зі дзюдо 19:47 Вінничанка про життя у ретро-стилі: «Комусь подобається опера та балет, а комусь гоп-ца-ца» 19:11 Зник валютний депозит в «Ідея Банку». Клієнта послали в поліцію, замість віддати гроші Від читача 18:27 Юліко: пташка української сцени 18:02 Вінничани можуть отримати монетизовану субсидію у 34 банках (Перелік) 17:01 Скоро 1 вересня: поради, як правильно обрати шкільний одяг та взуття 16:03 ДТП на Соборній: вагітна водійка БМВ потрапила у лікарню. Відео за понеділок 15:14 Інтерв'ю з онкологом. Видалити родимку чи лікувати рак — що обираєте? 15:01 Тепло і з помірними опадами: синоптики розповіли про погоду в вересні 14:55 Анонси спортивного тижня: шахи, футбол, хокей на траві 14:09 Шукають Павла Олійника, який зник ще на початку липня. Допоможіть у пошуках 13:00 Як вибрати автошколу? (Новини компаній) 12:47 Вибухи на Київській: перші подробиці загорання автівок подружжя вінничан play_circle_filled 12:46 Розкішний готель з туалетом на вулиці. Як жили у домі Райхера photo_camera 11:58 Вінничани заборгували за опалення понад 105 мільйонів гривень (Рейтинг боржників) 10:59 Біля Гнівані п’яний водій перекинувся на мопеді. Постраждала 11-річна донька 10:22 Вибухи на Київській: загорілися дві автівки. Вогонь ледь не перекинувся на третю play_circle_filled 10:10 Хто такий PM? (Новини компаній) 09:59 Залишив речі у автобусі та зник. Не повернувся з заробітків Василь Барбарош
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up