Олександр Гетьман: реальні завдання, а не передвиборчі обіцянки (Пресслужба партії «ОПЗЖ»)

Олександр Гетьман: реальні завдання, а не передвиборчі обіцянки (Пресслужба партії «ОПЗЖ»)

Олександр Гетьман іде в депутати Вінницької міської ради по четвертому округу другим в списку від “ОПОЗИЦІЙНОЇ ПЛАТФОРМИ — ЗА ЖИТТЯ”.

Ми запитали, як він ставиться до нагальних проблем округу, та як планує їх вирішувати після обрання.

Вінниця – не Венеція. Пішов дощ — місто затопило

З цією повсякденною реальністю вимушено стикаються жителі Вінниці. Затоплює так, що машини стоять у воді, на вулицях збираються калюжі, які просто неможливо перестрибнути чи обійти.

“Про який комфорт можна говорити за таких умов? Тут не балакати треба, а реконструювати систему зливових каналізацій, тримати під контролем їх стан та вчасно очищати від сміття”, — переконаний Олександр Гетьман.        

Грамотно спроектовані системи водовідведення дадуть можливість не витрачати на полив міських газонів воду з водопроводу, а накопичувати її з дощової та використовувати для потреб міста. Наприклад, у США, при проєктуванні кожного будинку все продумується таким чином, що 2-3 см опадів взагалі не становить проблему, не треба навіть використовувати міську систему водовідводу, яка покликана допомагати лише у випадку довготривалих дощів. Чому б цей досвід не запровадити у нас?

Зростання якості життя, а не тарифів   

“Як керівник підприємства, я розумію, чому зростають тарифи на комунальні послуги. Розумію навіть, чому вони розподілені на декілька платіжок. Але є речі, які просто шокують”, — обурюється Олександр  Гетьман.

Щоразу, коли нам аргументують чергове зростання тарифів, це пояснюють включенням до тарифу доставки, зарплат та витрат на модернізацію. При цьому, мережі модернізуються лише на центральних вулицях. Мешканці віддалених вуличок та провулків вже й забули, коли у них востаннє замінювали труби чи оновлювали електромережі. Якщо піднімають тарифи для усіх, то необхідно й ремонтувати та модернізувати мережу для всіх. На Замості є чимала кількість будинків, у яких опалювальний сезон триває місяць, а увесь інший час – ремонти теплотрас, усунення недоліків труб водопостачання та ремонт електромереж.

Парки та пляжі – суспільна власність, тобто для кожного в місті, а не місце для забудови 

Кожного разу, коли Вінницю порівнюють із Європою, кажуть про зелені насадження в центрі чи нові гарні будинки. Розглядаючи фотографії Вінниці двадцятирічної давнини, бачиш її не менш красивою. Тоді місто було зеленим та без реклами на кожному міліметрі, що постійно потрапляє до поля зору.  

Сьогодні відкривають нові сквери, в той час як величезні рекреаційні комплекси залишаються занедбаними. Впорядковується чудова набережна біля фонтану Рошен, а за 200 метрів величезна набережна від Центрального до Київського мосту просто розвалюється на очах. Щодня там ходять сотні людей із дітьми, які ризикують щонайменше спіткнутися, а у гіршому випадку — впасти в річку через відсутність загороджень. 

Бригантина, яка для всього мікрорайону є улюбленим місцем відпочинку та пікніків, вкотре стає об’єктом зазіхань забудовників. Пляж «Хімік» та парк постійно обіцяють оновити, реконструювати. Обіцянок ми вже чули багато.

Сьогодні, вінничани купаються в річці та відпочивають на пляжах на власний страх і ризик. Прибережна зона, яку заборонено забудовувати, вже майже вся стала приватною. Маєтки громадян, які «трішки рівніші» перед законом, ніж інші, щоразу з’являються, будуються, добудовуються. Цей процес - безперервний.

Гроші громади повинні бути спрямовані на облаштування громадських місць. Пляжі та парки повинні бути оновлені та залишатися тим оазисом справжньої природи в місті, куди можна піти на пікнік чи вийти відпочити із дітьми. Місто повинно заборонити будь-які будівництва, капітальні чи «тимчасові» у цих зонах. Це правило має стосуватися усіх: релігійних конфесій, пільговиків та бізнесменів. 

Краще 20 маленьких спортивних майданчиків, але у кожному дворі, аніж один великий у центрі

Усталеною стала думка про те, що діти та молодь сьогодні живуть лише віртуальним життям, сидять лише за комп’ютерами. Ми, мовляв, не в екран дивилися, а у футбол ганяли. Бо в нас було де! На сьогодні на Замості немає куди вийти пограти у футбол. Майданчики у більшості дворів занедбані чи забудовані гаражами. Стадіон “Локомотив”, який довгі роки був осередком спортивного життя, сьогодні лише пам’ятник епосі, що минула.

Де дітям грати у футбол? Чи захочуть хлопці з ГПЗ їхати аж до “Локомотиву”, щоб пограти у футбол. Багатьом школам нашого району обіцяють стадіони, але, на жаль, чомусь їх ще досі немає.

“Я розумію, що стадіон коштує дорого, проте місто повинно створити недорогі проєкти для дворів, які дозволять навіть на умовах співфінансування побудувати невеличкі майданчики для футболу, баскетболу тощо”, — впевнений Олександр Гетьман.

Знову ж таки, коли ми рівняємося на закордонний досвід, то навіть у найзанедбаніших кварталах Нью-Йорка є чимало баскетбольних майданчиків. Любов до спорту прищеплюється не нормативами з фізичного виховання, а грою у футбол із друзями на вулиці.       

Змінювати місто потрібно, але враховуючи думку громадян

Світ змінюється, прогрес видно в усьому. Звичайно, місто потрібно змінювати та оновлювати. З цим не сперечатиметься ніхто. Але мене дивує те, що рішення про зміни ухвалюють взагалі без урахування думки громадян. Питають урбаністів, закордонних спеціалістів, усіх, окрім громади. Громадські слухання, які покликані донести думку містян до влади, рідко можуть якісно виконати свою функцію. Там лунає думка лише тих, хто дійшов. Чи має змогу туди прийти мати з дитиною, водій, який постійно на роботі, пенсіонери?

У результаті ми отримуємо рішення, які виглядають гарно на папері. В реальному житті вони якщо і працюють, то точно не так, як було заплановано. Свідченням цього є і величезні затори, і щомісячна зміна схем руху та світлофорів.    

Чого лише варта ідея пустити трамвай по Коцюбинського аж до залізничного вокзалу! Прихильники цієї ідеї кажуть, що так раніше і було, і усіх все влаштовувало.              

“Я виріс у цьому районі і пам'ятаю ту чудову алею. Це дійсно було гарно, але є одне велике «але». Тоді в місті не було стільки транспорту. Невеличка кількість містян мала власні авто, а решта пересувалася містом за допомогою громадського транспорту. Мабуть, дивлячись на старі фотографії німецькі урбаністи і проєктували цю «Вінницьку милю». Сьогоднішня реальність така, що за умови створення подібної алеї та трамвайних колій ми отримаємо не милю, а три кілометри заторів не лише на Коцюбинського, а й на Острозького та інших прилеглих вулицях. Чи варто так експериментувати? Я вважаю, що ні”, — згадує Олександр Гетьман

Питання зміни планування міста, транспортних потоків та дорожнього руху – це питання життєдіяльності міста. Такі кроки повинні бути тисячі разів обдумані та застосовані лише тоді, коли місто готове до цього, коли громадяни зрозуміють та дадуть свою згоду на це. Мова зараз не йде про загальноміські референдуми, йдеться хоча б про опитування жителів тих районів, життя яких ці нововведення змінять кардинально.

Мешканці гуртожитків – це також мешканці міста

Щороку в місто приїжджають на навчання десятки тисяч студентів. На п’ять років вони стають частиною міста, його повноправними мешканцями. Вони тут прописуються, фінансують бюджет міста покупками, проїздом у громадському транспорті. Проте мешкають вони далеко не в найкращих умовах.

Гуртожитки навчальних закладів знаходяться на балансі навчальних закладів та МОН. Грошей їм вистачає лише на оплату комунальних послуг та й на тих доводиться економити, починаючи опалювати, аж коли без цього вже точно ніяк.

Місто повинно мати програму для співфінансування та допомоги гуртожиткам навчальних закладів, підприємств хоча б в утепленні будівель, ремонті мереж, що йдуть до цих навчальних закладів.

Муніципальні гуртожитки для студентів та молоді

Окреме питання – житло для студентів. Гуртожитків для молоді катастрофічно не вистачає. Позитивним є також європейський досвід побудови недорогого муніципального житла, яке місто здає в оренду молоді. Програма забезпечення житлом на час навчання, дасть можливість утримати в місті молодих спеціалістів, оскільки величезна кількість їх їде з міста, адже знімати кімнату за ціною зарплатні не надто хороша перспектива.

Турбота про старих людей сьогодні – інвестиція у свою старість

Пандемія COVID-19 відкрила нам багато проблем, чи не найбільшою з яких є соціальна вразливість людей літнього віку. Доплати під вибори – це добре, проте місто повинно стежити за тим, як живуть ті, хто досягнув поважного віку та підримувати їх. Самотні пенсіонери – це не лише ті, у кого не залишилося нікого з рідних. Часом люди, які й мають дітей та родини, також потребують допомоги від міста.     

“Моя пропозиція – фінансування волонтерських програм, залучення молоді до догляду за старенькими та тими, хто потребує допомоги. Таке фінансування можливе не лише за рахунок бюджету міста. Програма надання певних пільг та преференцій тим підприємцям та бізнесменам, які підтримують волонтерів, допоможе залучити до цієї програми кошти”, — каже Олександр Гетьман.

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
19:05 Історія успіху: джентельменська імперія дизайнера Дмитра Чернеги stars 18:39 «Я дико переживав через своє кучеряве волосся. Бо у «Бітлів» воно було гладке». ТОП фактів про Макаревича напередодні концерту у Вінниці play_circle_filled photo_camera 18:21 У Жмеринці знайшли жінку, яка не вміє говорити. Допоможіть впізнати 18:18 «Рахуємо голоси до ночі»: скільки бюлетенів вже опрацювали у ТВК photo_camera stars Від читача 15:09 Набрав чинності додатковий протокол до Конвенції про e-CMR 17:29 Шість простих порад. Як підтримувати імунітет в холодну пору року? 16:32 Вірус став більш заразним та активнішим: прогнози про COVID-19 в Україні 16:16 «Ціна злочину близько мільйона гривень»: прокуратура порушила справу проти працівників ВДПУ 15:31 Нападникам на виборчу дільницю в Тульчині повідомили про підозру play_circle_filled 15:23 Екскурсія у вагоні «сліпа корова»: до іменин трамвая у Вінниці створили новий маршрут stars 14:31 Де у Вінниці запланували відключення світла? Графік на листопад 14:05 Всі оголошення з газети РІА відтепер в Телеграмі play_circle_filled 13:43 Тест від 20minut.ua: що ви знаєте про вінницький трамвай? stars 13:29 ДТП в Агрономічному: водій Renault на обгоні врізався у Sens. Є постраждалі 12:29 «У п'ятницю Україну накриє циклон»: синоптик розповіла про різкі погодні зміни 11:40 Три смерті за добу від коронавірусу на Вінниччині: цифри по районах 11:15 Важливе за вчора. Найцікавіші новини 27 жовтня, які ви могли пропустити 10:48 Від коронавірусу померли завідувач Пироговки та головний лікар Тульчину 10:10 Не вірте дзвінкам з невідомих номерів і заведіть «фінансову» SIM-ку, бо аферисти обнагліли stars 10:09 30 пожеж та три смертельних отруєння через необережне користування газом (Пресслужба АТ «Вінницягаз»)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up