Податковий компроміс-PR назва. Запропонована процедура більше нагадує «сир в мишоловці» з ланцюговою реакцією. Введені зміни по сплаті податків не можна назвати змінами або полегшенням для бізнесу.
В нинішніх умовах треба запровадити податкову амністію, а не податковий компроміс.
Автори закону відірвані від реальності податківці, а не бізнесмени. Робили «компроміс» для влади, як додатковий механізм «дожимати» мілкий та середній бізнес і здирати кошти. З великим бізнесом треба довго тягатися по судах.
Існуюча податкова система існувала від Кучми і по сьогодні. Бізнес і тоді і зараз вимушений вдаватися до «конверту», адже зарплати платити треба, а корупція і податковий тягар не залишають іншого вибору.
Щоб кардинально змінити ситуацію, треба спростити і зменшити податки, а не їх кількість, зробити прозоре і зрозуміле використання бюджетних коштів, а потім амністувати. Такий має бути «компроміс» з народом. Тоді піднімиться довіра і місцевого і іноземного бізнесу до фіскальної служби і до влади.
Немає кардинальних змін – у бізнесу немає довіри до влади, до «компромісу», немає інвестицій. Думали, що нова влада запропонує бізнесу щось європейське.
Зараз люди надіються в першу чергу на себе не вірять владі. Тому перспективи даного закону і використання податкового компромісу підприємцями буде дуже низька, або добровільно-примусова.
В цьому законі виникає зразу дуже багато юридичних питань і взагалі…… його застосування приведе до багатьох казусів і відповідно можливих зловживань зі сторони як недобросовісних конкурентів, так і від тої самої фіскальної служби та правоохоронців.
Законом політично визначено дату – 1 квітня 2014 року. Гадайте, але це День гумору та сміху. Змін в податках 1 квітня не відбувалося. Що робити бізнесмену, який конвертував у однієї або ряду таких фірм і до 1 квітня, і після? За березень 2014 – компроміс, а за квітень 2014 – кримінал?! Що здасте таку уточнену декларацію?
Здали уточнену декларацію («здав конверт») – чекай на перевірку. 10 днів податкова визначається прийти, або не прийти. Я думаю, прийде. Ви хочете ще раз бачити в себе податкову? За результатами податкова може скласти не тільки довідку, яка має підтвердити ваш уточнюючий розрахунок, але й акт (ваш уточнюючий розрахунок плюс додатково виявлені порушеннями) і потім прийняти рішення з нарахуваннями. Як Вам таке? Донарахували 10 гривень – мусиш погодитися. Не погоджуєшся – в суд, але компроміс вже не працює. Як вам судитися: спочатку зізнався, а потім відмова?
Не «здав конверт», але здали інші. А вам фірма реально поставила товар, надала послуги (роботи). У вас перевірка, так як вона іншим прокручувала «безнал» в «нал». До вас прийдуть і нарахують, бо ти працював з «конвертом». Ви знали, що ви працюєте з конвертом? А інші, що «здали конверт», будуть як доказ вашої вини. Як Вам така ситуація? Закон не забороняє проведення зустрічних перевірок і компроміс досягається лише з тим підприємцем, який «здав» «конвертатора».
Чим більше таких уточнюючих розрахунків, тим більше доказів і на «конвертатора» про створення фіктивного підприємництва, кримінальна відповідальність за що передбачена ст. 205 КК України.
Створенням таких законів влада підбурює і заставляє бізнес йти на низькоморальні вчинки – «зливати» інших заради свого спокою.
Підприємцю так і залишається незрозумілим і влада не визначила в законах що таке є «сумнівна», «фіктивна» фірма, «з ознаками фіктивності», «сумнівні» або «безтоварні операції», хоча фіскальна служба такі визначення в своїх актах використовує.
Іншими словами, закон надає податківцю будь-яку альтернативу в діях. А ти підприємець «домовляйся». Домовлятися можна в межах 5 % від податку. Або знову судись! Я к бачите "все для бізнесу"!.
Влада не створює умови, щоб бізнесу було комфортно і вигідно працювати, спокійно платити помірні податки. Суттєвих податкових змін не має. Інвестори до нас бояться їхати. Корупція продовжується. А ті зміни які є – Показова лояльність нової влади перед бізнесом і Європою.
Податковий компроміс працювати не буде! Це просто дожим бізнесу – «бутафорія», або ПОДАТКОВИЙ ЕКСТРИМ.
Аналіз змін до Податкового Кодексу України та доповнення Розділу XX підрозділом 9-2 «Особливості уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість під час застосування податкового компромісу» (http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/page43), внесених Законом № 63 - VIII від 25 грудня 2014 року (http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/63-19/paran5#n5) проведено фахівцями та експертами з оптимізації податків АКК «Технології бізнесу і права» під керівництвом адвоката О. Білошкурського