Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою у наданні інформації, а виконання розпорядником інформації обов'язку щодо оприлюднення публічної інформації не звільняє його від обов'язку надати таку інформацію на запит, до такого висновку дійшли суди всіх інстанцій у справі № К/800/1170/14.
Так, Всеукраїнська громадська організація "Комітет конституційно-правового контролю України" направив ректору Вінницького педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського запит про надання інформації, яка становила суспільний інтерес у вигляді належним чином засвідчених копій документів.
Зокрема, запитувача цікавили статут ВНЗ; свідоцтво про реєстрацію ВНЗ; довідки про включення університету до Державного реєстру вищих навчальних закладів України з додатками; ліцензії з додатками; довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України; правил прийому до ВНЗ в 2013 році; положення про приймальну комісію; наказ про затвердження складу приймальної комісії; план роботи і графіка засідань приймальної комісії; дислокації приміщень, які задіяні для підготовки та проведення прийому абітурієнтів; встановлені квоти прийому до ВНЗ різних категорій осіб.
У відповідь позивачу було відмовлено в запитуваній інформації, з обґрунтуванням того, що запитувана інформація про університет знаходиться на офіційному сайті, а установчі документи направлялись позивачу в минулому році.
Законом України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що саме є публічною інформацією. Зокрема, статтею 1 Закону встановлено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом, на що і звернула увагу колегія Вінницького апеляційного адміністративного суду.
Крім того, ВААС підкреслив, що, враховуючи положення Закону, суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є запитувачі інформації ( фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень), розпорядники інформації та структурні підрозділи або відповідальні особи з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.
Оскільки суд встановив, що ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» є юридичною особою у формі громадської організації, то відповідно до частини 1 статті 21 Закону України «Про громадські об'єднання» для здійснення своєї мети (цілей) наділений правом у порядку, визначеному законом, одержувати публічну інформацію, яка знаходиться у володінні відповідних розпорядників, тобто бути запитувачем інформації.
Право запитувача на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, при цьому воно може реалізовуватися і через направлення запитів на інформацію.
Таким чином, суд апеляційної інстанції прийняв рішення, яке було підтримане судом вищої інстанції, про те, що ректор Вінницького педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського є розпорядником інформації, а ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» є суб'єктом, який має право запитувати інформацію, а тому дії щодо ненадання запитуваної інформації є неправомірними.