Роман Гоменюк — 15-літній школяр гімназії №1. Хлопець має активну життєву позицію, і нещодавно проходив навчання у школі «Агенти змін»: тамтешні тренери викладали неформальну освіту, давали дітям навички з лідерства та розвивали особливі якості у підлітків.
— У Роми було одне з завдань — втілити соціально-важливий проект. А у нас в сім’ї одні лікарі, тому недовго думали над тематикою проекту — про правила надання першої медичної допомоги, — каже мати дев’ятикласника Наталія Гоменюк. — Син опитав своїх однокласників, ті відповіли, що це дійсно для них цікаво. Домовився з адміністрацією про час в актовій залі, про апаратуру, про участь тренера — викладача Медуніверситету.
Викладач кафедри медицини катастроф медуніверситету Вадим Бабій розказав, що за професією є лікарем-реаніматологом. Він рятує життя людей останні 15 років: надавав невідкладну допомогу і в спокійних шпиталях, і посеред поля бою. Чоловік розказав школярам основи невідкладної допомоги, тезово подаємо його лекцію:
• Перед тим як надавати невідкладну допомогу треба упевнитися, що ваша особиста безпека не є під загрозою. Для прикладу, якщо людину вдарило струмом, то спочатку треба упевнитися, що під час її порятунку вас також не вразить струмом.
• Інстинкт самозбереження змушуватиме просто втікти від людини, яка втратила свідомість, не може дихати. Старайтесь пересилити себе.
• Ви маєте проаналізувати, що саме трапилося з людиною — чи є кровотеча, чи забезпечена прохідність дихальних шляхів, чи є дихання, пульс.
• Далі викликаєте швидку. Це можна зробити за номером 103 та 112 (єдиний диспетчер, який передає інформацію в поліцію, швидку, газовикам, пожежникам).
Чітко називаєте що сталося, де знаходитесь, скільки постраждалих та їх вік приблизно, скажіть хто ви. І не кидайте слухавку, поки це не зробить диспетчер.
• Далі виконуєте серцево-легеневу реанімацію. Масаж серця робимо перехрещеними долонями, не згинаючи в ліктях. Ставите їх по центру і тиснете так, щоб грудна клітка прогиналася на 5-6 сантиметрів. Перевіряєте, щоб грудна клітка відновлювала свою форму.
Ритмічність — 120 натискань у хвилину, по 2 натискання в секунду.
• Легенева реанімація може бути небезпечною для постраждалого. Робити штучне дихання мають ті люди, які чітко знають як це робити. Ритмічність — через кожні 30 натискань робити два вдихи.
• Потрібно виконувати серцево-легеневу реанімацію доти, поки не приїде бригада швидкої допомоги. А це приблизно 5-8 хвилин.
Роман Гоменюк розказав, що такі тренінги є потрібними, адже «соцмережі не можуть навчити як застосовувати знання на практиці».
— От ми ніби-то все знаємо завдяки Інтернету, але тільки теорії недостатньо. Після цього тренінгу проведу квест для однокласників. Будуть розігруватися різні ситуації, завдяки яким можна буде застосувати отримані навички з невідкладної допомоги, — каже Роман.
Хлопець вже має план масштабувати квест на все місто — створювати події у соцмережах, заохочувати людей брати участь у навчанні, залучати медиків та проводити такі квести для груп вінничан.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Тетяна Денисова
Vitaly Shnyaga