ПриватБанк - найбільший банк України. Ми користуємося його сервісами мало не щодня. Вінницькому ПриватБанку виповнилось 20 років. З чого все починалось і чим живе банк сьогодні - розповідь з перших вуст працівників цієї установи.
Клієнтами ПриватБанку є більша половина жителів Вінниччини. Кожен клієнт має банк в кишені - Приват24. Десятки фінансових операцій можна здійснити за лічені секунди, а для багатьох навіть і картка не потрібна. PayPass, зняття готівки за допомогою телефона, оплата за QR-кодом та багато-багато іншого. Головне - знати про ці всі можливості.
З чого все починалось
- У Вінниці все починалося в далекому 1998 році, з одного єдиного відділення, - розказує Віталій Павлович Лукашенко, незмінний директор Вінницької філії ПриватБанку протягом всіх цих років. - На той час по Україні банк працював вже майже 7 років, наша філія починала роботу останньою з усіх регіональних, отже нам приходилось “наздоганяти” колег, які на той час вже мали напрацювання. Не приховую - часом приходилось нелегко.
У 90-х було важко фінансово і треба було думати наперед, враховувати рентабельність, навчання персоналу і багато інших аспектів. Але ми змогли. Було нас тоді близько 20 людей і той колектив створював мережу по всій Вінницькій області. На сьогодні маємо сильну команду, а результати роботи - говорять самі за себе: Вінницька філія на сьогодні входить в 10 кращих по всій системі ПриватБанку й попереду ще багато задач та, впевнений - досягнень.
Сьогодні ми - перші
- Розпочавши роботу в ПриватБанку з посади касира, в 25 років я вже стала заступником директора, - розповіла Євгенія Стойко - заступник директора філії ПриватБанку у Вінницькій області. - І впевнено можу сказати, що на сьогодні ми перші. ПриватБанк та його технології присутні практично в кожному домі. Саме ми пропонуємо депозити з найвигіднішою відсотковою ставкою, ми кредитуємо малий і середній бізнес, навчаючи при цьому підприємців вести свою справу, адже ми знаємо, що їм в теперішніх реаліях непросто. Так, ставки зараз у всіх банках високі, але з кожним роком вони знижуються. Ми даємо житло в іпотеку хоч на 20 років, пропонуємо авто в лізинг - деякі моделі на акційних умовах від 0,01%. Ми приймаємо перекази і переказуємо гроші в сотні країн світу. Ми “вирощуємо” наших клієнтів з найменших: з 6 років діти можуть мати власну банківську картку і вчитись у нас фінансовій грамотності - безкоштовно. Ми весь час розробляємо нові продукти і аналогів нашій системі банкінгу на сьогодні просто не існує. І так, це приємно - відчувати себе частиною цього потужного механізму.
Ми любимо різних клієнтів
- Банк – це не тільки гроші. Насамперед це люди. Працівники наших відділень знають багатьох клієнтів в обличчя а деяких, як рідних, за ручку водять, - розповідає Андрій Орленко, керівник Напрямку роздрібних продажів Вінницької філії. - Звісно, бувають і конфліктні клієнти - детрактори, але і їх ми любимо.Чому? Вони змушують нас змінюватися. Будь-яка проблема, ретельно розібрана, може закінчитися зміною перебудовою роботи відділення, розташування зон обслуговування чи іншим - робиться все, щоб було комфортно і клієнтам, і працівникам банку.
Звісно, найважче “любити” всіх клієнтів без виключення співробітникам фронт-офісу: величезний потік людей, в кожного свої потреби, які часом треба виявити - не кожний може працювати в такому ритмі. Признаємось, при відборі персоналу ми чи не в першу чергу керуємось стресостійкістю співробітника. А ще він має бути харизматичним. У нас всі такі, - посміхається Андрій.
Запросили на роботу в 18 років
Знайомтеся. Віталіна Коловсік, 20 років - ровесниця вінницького ПриватБанку, спеціаліст з обслуговування клієнтів:
- Два роки тому, в 18, я прийшла в банк на практику. А потім мене запросили на роботу - ніяких знайомих. Звісно, все було не так просто: довелось пройти кілька етапів співбесід, стажування. Та й сама робота серйозна. Всі працівники раз чи два на рік проходять поліграф (перевірку на детекторі брехні), адже відповідальність у нас - величезна.
Зараз я ще вчуся. Зарплати вистачає на навчання і житло, і ще залишається трошки, - сміється Віталіна.
Чи заздрять мені, що я працюю в ПриватБанку? Не знаю. Але мені тут подобається.
Скажу чесно: буває нелегко. Клієнту насамперед треба донести, пояснити наші технології зрозумілими словами. Для кожного є наші продукти, що можуть бути саме цій людині корисні. Моя робота - допомогти їм.
Чи пішла б я з ПриватБанку, якби запропонували більші гроші? Провокативне питання. Відверто - ні.
Мільйон на мрію
Коли раптом розмірену роботу банківського закладу розриває галас цілого класу дітей, працівники банку не виявляють жодного здивування. Тут до цього звикли - діти прийшли на екскурсію. Це частина проекту “ЮніорБанк”.
Дітей зустрічає Наталія Соболєва - керівник проекту у Вінницькій філії. Спокійно роз’яснює завдання, ділить на команди й відпускає в зал.
- Спілкування з дітьми завжди заряджає, як сонячна батарея. І ні, я не педагог. Просто це треба любити. І тоді діти відповідають взаємністю.
Ми почали навчати фінансовій грамотності та підприємництву ще з 2009 року. З шести років дитина може не тільки мати свою банківську картку, користуючись нею під контролем батьків, а й навчитись грамотно розпоряджатись грошима. Діти навчаються в Школі фінансової грамотності від банку, придумують стартапи та захищають їх. І деколи їх бачення і розуміння фінансових процесів вражає.
Так, Настя в 15 років мріє про кінну школу. Вона добре знає, яка має бути територія, майданчики під вигул та тренування, як будуть влаштовані стайні. Врахувала витрати й термін окупності. Планує на розвиток брати кредит в банку, адже на все потрібно близько мільйона гривень. Тобто вона вже тепер чітко розуміє ключові бізнес-процеси. Наше покоління, чесно кажучи, в такому віці було дуже далеке від цього. І я впевнена, що сучасні діти підуть набагато далі від нас в плані розвитку. І це добре.
Майже різдвяна історія
Далека країна. На невеличкому вокзалі чоловік, розгублений і трохи наляканий. Він, в чужій країні, сів не в той автобус і, тільки проїхавши чимало, це зрозумів. Мови не знає, що робити далі - теж. Поміркувавши, що квиток купував через банк, дістає телефон, набирає декілька цифр. На зв’язку консьєрж-сервіс ПриватБанку. Через деякий час автобус зупиняється і людину пересаджують в інший, той що прямує по потрібному йому маршруту. Там, в Україні, працівники банку змогли скомунікувати перевізників, продумати маршрут і подбати про те, щоб їх клієнт спокійно перетнув кордон і повернувся додому. Цю послугу людина запам’ятає на все життя.
Погодьтеся, років десять тому таке було неможливо. Світ стиснувся. Він у вашій кишені, де є телефон з мобільним додатком Приват24.
ЛІЦЕНЗІЯ НБУ № 22 від 05.10.2011р.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер