Вінницею прогримів резонансний інцидент — на автовокзалі затримали чоловіка. За те, що не показав документів копам. І звинуватили у тому, що він незаконно таксує. Оштрафували на 17 тисяч гривень. То чому Укртрансбезпека не бачить «грачів» на Соборній та вокзалах?
Влаштовувати рейди на незаконних таксистів колишня Транспортна інспекція, а нині Укртрансбезпека обіцяла кілька місяців тому. Але у місті «грачів» менше не стало. Варто тільки прийти, наприклад, на залізничний вокзал, то з усіх сторін чутно: «Таксі треба?», «Куди їдемо?», «Сідай, недорого»…
Показово оштрафували
Раніше ми писали про те, що на Ігоря Суботу Укртрансбезпека склала протокол та вимагає заплатити штраф у 17 тисяч гривень за незаконні пасажирські перевезення.
Читайте також: Затриманого на автовокзалі оштрафували ще на 17 тисяч гривень. Оскаржуватиме
— Складу порушення немає, бо у мене не обладнані необхідні прилади, і немає людей, які давали мені гроші за послуги, — казав тоді Ігор. — Був у адвоката, ми будемо оскаржувати цей штраф.
Суд з цієї справи відбудеться 16 вересня. Ігор упевнений, що виграє його. І поки у одного вінничанина йдуть розбірки з Укртрансбезпекою, журналісти зацікавилися тим, чому “нелегальні” таксисти так зухвало заробляють гроші і нікого не бояться.
Таксист заробить 200 гривень, «грач» — 600
Журналіст RIA поговорив з таксистом Сергієм, який легально працює таксистом в одній зі служб міста. Той згодився розповісти про те, як працюють «грачі», але попросив не називати його прізвище. Сергій має всі необхідні документи. Платить службі за те, що вона надає йому інформаційні послуги (тобто сповіщає по рації адресу замовлення), платить податки та обурюється свавіллям «грачів».
— Я заробляю приблизно 150-200 гривень на день, — каже він. — Стільки таксист, який працює незаконно, може взяти тільки за одну поїздку. Вони завищують ціни мінімум у два рази. Найбільше їх на вокзалах. Користуються тим, що приїздять люди, які не знають місто та ломлять надвисокі ціни. Можуть спеціально навернути зайве коло, щоб взяти побільше грошей.
Чоловік розповідає, що витрачає кожного дня майже 250 гривень тільки на те, щоб заправити машину, заплатити службі. У кінці місяця ще треба заплатити податок. У той час, коли «грач» працює сам на себе. Щоправда, ризикуючи отримати штраф від 17 до 34 тисяч гривень, якщо його таки піймає Укртрансбезпека.
«Ловити «таксистів» не вистачає рук»
Олексій Соколовський, начальник управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області
— Зараз ми працюємо сумісно з патрульною поліцією. А з початку квітня (коли почала роботу Укртрансбезпека — авт.) склали уже близько 60 протоколів. У нас не вистачає співробітників у штаті. Один з основних напрямків, у якому ми зараз працюємо — це ваговий контроль. Ми працюємо в області, слідкуємо за перевезеннями. А ще двоє наших працівників знаходяться у Миколаївській області. Штат у нас з 21 людини, але на сьогодні у Вінниці є тільки 15. І тільки сім з них працюють з легковими авто.
На відміну від патрульної поліції, працівники Укртрансбезпеки можуть зупиняти будь-якого перевізника та вимагати у нього документи, які дозволяють возити вантажі чи пасажирів. Також перевіряти тих, хто знаходиться на стоянці. Коли вони знаходять таксиста з порушенням, то складають протокол та направляють його до суду. У минулому році тільки 10 відсоткам «грачів» вдалося оскаржити штраф.
Чекаємо, коли вдосконалять законодавство та нададуть більше повноважень місцевим органам влади щодо організації роботи таксі. Коли збільшать відповідальність служб таксі. Бо зараз, згідно з правилами надання послуг пасажирського транспорту, їм заборонено співпрацювати з таксистами, які не мають ліцензії. Зараз спостерігаємо це постійно. І штрафу службам за це не передбачено.
Платять за те, щоб їх не чіпали?
Один з таксистів-нелегалів поділився з журналістом RIA цікавою інформацією, але попросив не називати себе, бо боїться проблем (редакція має запис цієї розмови, - ред)
— Мені старі таксисти багато нехорошого розповідали про Соколовського (начальник Укртрансбезпеки у Вінницькій області — авт.), - каже таксист, який працює нелегально. - Я маю на увазі, що їм платять. Якби вдалося щось зняти на камеру, зафіксувати... Ще вчора я розмовляв зі своїм знайомим, то він казав, що як було б добре розкрити це все: інформацію про начальника Укртрансбезпеки та людей, які його оточують.
Ми зателефонували начальнику Укртрансбезпеки області і попросили прокоментувати слова «таксистів». І ось яку відповідь отримали:
— А чому ми тоді складаємо протоколи? Хай вони державі податки платять, зроблять ліцензії і не буде ніяких проблем, — каже Олексій Соколовський. — Як мають бути оформлені суб’єкти господарювання.
«Довести, що людина «грачує», просто»
Володимир Черкас, голова ГО «Комітет безпеки руху»
— Дві позиції: без належного оформлення документів та гарантій безпеки для пасажира таксист існувати не може. Це і страховка машини, і протокол щорічного обов’язкового техогляду, і ліцензія. Є вимоги, які мають зміст та логіку. Але я не бачу сенсу у високих цінах на ліцензії. Усе має бути доступним. Хай людина виконає необхідний мінімум і отримає державну реєстрацію на перевезення. Це неправильно, коли ліцензія коштує десятки тисяч гривень.
Працівники Укртрансбезпеки складають протокол на людину, яка незаконно таксує у випадку, якщо у неї немає ліцензійної картки та інших передбачених законодавством документів, але при цьому машина обладнана необхідними приладами. Таксометром, шашечкою, рацією та іншими.
Довести, що людина займається незаконними таксуванням, дуже просто. Підставою для перевірки документів може бути хоча б шашечка «таксі». Вони фіксують, коли «грач» підвозить пасажирів або навіть садять у салон своїх людей.
Зараз у Вінниці склалася цікава ситуація. Транспортна інспекція працює спільно з копами, виконує свій показник. А крайніми стають патрульні. Таке ми бачили у випадку з затриманням чоловіка на автовокзалі.
Укртрансбезпека може перевіряти документи водія. Більше того, у законі сказано, що документи їм саме передаються, а не пред’являються, як поліцейським. Але проблема у тому, якщо «грач» почне заявляти, що це не він їхав, це не його машина і документів він при собі не має, тут без допомоги правоохоронних органів не обійтися.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Анонім
Анонім
Anonymous
Uber Ukraine