Соціальними мережами ширяться чутки, що проїзд у вінницьких маршрутках може подорожчати до п’яти гривень. RIA перевірила інформацію і з’ясувала – ціни на проїзд у громадському транспорті поки що не міняються.
Тим часом хвиля подорожчання разом з протестами перевізників уже прокотилася багатьма містами України.
Колапс
Маршрутники вимагали зростання ціни на перевезення пасажирів в Одесі, у Львівській області з рейсів «зїхало» частина автобусів, а Миколаїв просто зупинився: перевізники влаштували страйк.
«С самого утра на улицах – ажиотаж. Люди часами простаивают на остановках”, - пишуть місцеві видання, зазначаючи, що пішоходи дякують автомобілістам, які зупиняються і підбирають голосуючих просто так - “за дякую»
Третього березня в Миколаєві на свої маршрути не виїхало 90% машин. Перевізники заявили про свою незгоду з тарифом в три гривні, вимагаючи підвищити розцінки принаймні до п’яти. В місцевій мерії таку поведінку назвали шантажем, але зрештою аби залагодити ситуацію пообіцяли переглянути об’єктивність наданих розрахунків.
Просили почекати
Вінницькі перевізники поки що не страйкують. Але переконують – ситуація, особливо на підвізних маршрутах, критична.
- Іноді не вистачає коштів навіть на сплату податків, - каже член робочої групи перевізників при міськраді Олександр Коломієць. - Четвертого березня була нарада в мерії. Я озвучив існуючі проблеми, але нас просять почекати, щоб не нагнітати атмосферу. Сказали, що до кінця березня ніяких підвищень не буде, а далі, може ситуація стабілізується: долар подешевшає, а слідом і пальне.
В мерії, аби зменшити витрати, перевізникам пропонують зменшувати інтервал руху. Правда, за словами самих маршрутників, це не дуже допомагає.
- Подорожчало не тільки пальне, а й запчастини, адже іде прив’язка до євро, за теж колесо, яке восени коштувало 1100 – тепер потрібно заплатити усі 2500 гривень і хочеш бери, хочеш не бери, нікого не хвилює, - каже голова Асоціації перевізників «Маршрут» Олександр Гота.
- Сьогодні мова йде хоча б про те, щоб зменшити суму відрахувань, яку ми платимо в трамвайно-тролейбусне управління (тисяча гривень на місяць), - каже Олександр Коломієць.
Яким може бути новий тариф
За словами перевізників, коли влітку тариф підвищувався з 2,5 до 3 гривень, курс був 12 і приблизно стільки ж бензин, при курсі 26-27 гривень за долар, на думку маршрутників, тариф має бути не менший 4,5 гривні.
– Ми розуміємо, що зарплати не підвищилися, але, з урахуванням зростання усіх витрат – сьогодні тариф на перевезення має бути мінімум 4,5 гривні. Це навскидку. Якщо це питання буде підняте, то потрібно робити відповідні розрахунки і тільки після їх перевірки затверджується ціна, - каже Олександр Коломієць.
А що область
На відміну від перевізників міських, приміські уже подали відповідні розрахунки в обласний департамент економіки.
- Зараз вони перевіряються, після того буде прийняте відповідне рішення, у разі, якщо дані, надані перевізники підтвердяться, мова йде про те, що проїзд в міжміському та приміському транспорті області подорожчає в середньому на 23%, - каже директор департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури облдержадміністрації Анатолій Вакар. – Як і місто ми хотіли б відтягнути б момент подорожчання до останнього, але є об’єктивні речі, якщо в місті є альтернатива у вигляді трамваїв та тролейбусів, то є села, куди їздить тільки один перевізник, і якщо він завтра з’їде з рейсу, то хто від цього виграє?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Anonymous
А дохід бусиків в день 3000 грн з бусіка хваляться водії
І кілометраж перевезення меньше в 1000 раз ніж в києві а ціни хтять київські
А в селах дітей безкоштовно автобуси возять Сільські діти особені чи через діагноз " язсела" Коли кінчиться сільський комунізм ???
Дарья
Анонім
Анонім