Проєкти рішень на бюджетну сесію Вінницької облради депутати отримають лише в електронному вигляді. Про це повідомив голова обласної ради В’ячеслав Соколовий на своїй сторінці у соцмережі “Фейсбук”.
Нове керівництво облради говорить про повну відмову від системного множення документів на паперових носіях, що дозволить заощадити близько півтори тонни паперу та майже 150 тисяч гривень бюджетних коштів на рік.
Пострадянська бюрократична система, якою за інерцією послуговується більшість українських чиновників, вже давно вичерпала свій запас ефективності. Нині вона здатна лише гальмувати роботу органів влади, здорожчувати її “собівартість”, знижувати індекс продуктивності. Використання великої кількості паперу суперечить й сучасним тенденціям збереження природніх ресурсів, що неприпустимо при нинішній екологічній ситуації в країні.
В облраді підрахували, що в середньому на друк проєктів рішень однієї сесії з додатками для 84 депутатів, посадовців ОДА та працівників виконавчого апарату витрачається 100 кг паперу – це понад 20 тис. аркушів. Ця цифра зростає відповідно до кількості винесених на сесію питань, як і сума коштів, витрачених на закупівлю паперу, обслуговування техніки, оплату людино-годин.
Наприклад, кількість матеріалів, які мали бути роздруковані на позачергову третю сесію становить 194 аркуші. Апарат обласної ради мав готувати 120 таких комплектів, тобто загалом потрібно було роздрукувати 23 280 аркушів. І це при тому, що на порядок денний сесії винесено лише 8 питань.
В середньому для того, щоб депутати отримали роздруківки до 40 проєктів рішень, апарат мав закупити папір на 3 тис. грн. Однак придбати папір – це найпростіша опція в процесі підготовки до сесії. Адже усі матеріали множаться на спеціальній копіюваліній техніці, яка потребує обслуговування та заміни витратних матеріалів. Так, техобслуговування ризографів та копіювальних апаратів (придбання фарби та майстер-плівки) обійдеться у 3100 грн на одну сесію. Промивка барабанів та заміна роликів – ще 1800 грн. До 2000 грн доведеться витратити на техобслуговування листопідбірника з брошуровщиком. В сумі, для друку проєктів рішень на одну сесію, потрібно витратити 9900 грн та десятки годин праці співробітників апарату.
– Відмова від паперових носіїв – це не лише про економію коштів та доцільне використання технічного та людського потенціалу. Це про нові формати в роботі, про мобільність, ефективність та оптимізацію ресурсів. Про те, щоб йти в ногу з часом і нести якнайменшу шкоду екології. Навіть протиепідемічні норми зобов’язують нас переходити на віртуальні та електронні носії інформації, –прокоментував голова облради В’ячеслав Соколовий.
За його словами, відсутність роздруківок жодним чином не вплине на роботу депутатів, адже кожне місце в сесійній залі обладнано сучасним планшетом – доступ до проєктів рішень буде зручним та швидким. У міжсесійний період депутати отримуватимуть всі необхідні матеріали на електронну пошту.
В облраді переконані, що перехід на “цифру” допоможе ефективніше працювати, полегшить синхронізацію з іншими органами влади і позбавить від зайвих витрат. Така закономірність спостерігається на прикладі усіх органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, профільних відомств, які вже перейшли на електронний обіг документів.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер