Хто раз проїхався на електромобілі, на інший вже не пересяде. Скільки у Вінниці тихих авто?

Хто раз проїхався на електромобілі, на інший вже не пересяде. Скільки у Вінниці тихих авто?
Ірина Короленко: -Улюблене заняття для наших учнів - практична їзда на електромобілі
  • Майже 400 електромобілів «бігає» по Вінниці. «Нісан»-електро — на кожному кроці, інші моделі трапляються рідше
  • Де  можна «заправити» і обслужити тихе авто?
  • Хто з вінничан першим купив заводський електрокар? Коли це було?

Перший заводський електрокар у Вінниці придбав Руслан Бурко. Було це у 2015 році. Нині вулицями міста «бігають» майже 400 електромобілів.

— Найчастіше попадаються на очі «Нісани», їх бачу мало не на кожному кроці, — розповідає заступник директора Вищого професійного училища №11 Ірина Короленко. — «Теслу» бачила, «Рено», «Шевроле Volt»,  «Фольксваген -е -Гольф», навіть «Мерс» проїжджав повз мене.

Де у Вінниці обслуговують і «заправляють» такий вид транспорту?

Направте спеціаліста на стажування за кордоном

Майстрів з діагностики й обслуговування електромобілів розпочали готувати у вищому професійному училищі №11. Ідею виношували ще п’ять років тому. У тому, що справа на часі, зайвий раз переконалися торік.

Тоді в училище прийшов представник першої у Вінниці станції обслуговування електрокарів. Попросив направити до них на роботу толкового випускника. Повідомив, що нададуть йому можливість стажування за кордон. Фірма оплатить усі витрати. Після цього адміністрація училища остаточно упевнилася у необхідності запровадження нової професії, але…  

— Про що можна говорити, якщо у державному класифікаторі професій така спеціальність навіть не значиться, — розповіла заступник директора училища Ірина Короленко. – Без наявності професії, зрозуміло, ліцензії на підготовку таких фахівців ніхто не надасть.

Як вийшли з ситуації?

— Незважаючина це, ми розуміємо, що потреба на ринку у таких фахівцях уже існує, а з часом запит тільки збільшуватиметься, — говорить Ірина Короленко. – Ми це передбачали ще п’ять років тому. У 2014-му налагодили стосунки з підприємцями, що мають відношення до електрокарів. Вони працюють у столиці. Першою спільною акцією став автопробіг. Потім, у 2015-му, був ще один. Якщо у першому випадку у пробігу брали участь у більшості власники авто, перероблених з бензинових двигунів на електричні, то вже другий раз їхали тільки заводські електрокари.

За словами співрозмовниці, учасники пробігу відвідували їхній навчальний заклад, спілкувалися з учнями, викладачами, організовували виставку машин у центрі міста, біля входу у парк. Маршрут пролягав також до міста Бар, там було спілкування зі студентами коледжу транспорту та будівництва, його директором Йосипом  Кітбілевським.  

Виготовили власними силами

— Можна сказати, що ці автопробіги, спілкування з власниками автокарів дали поштовх адміністрації училища упровадити нову спеціальність, — розповідає Ірина Короленко. – Хоча у класифікаторі нема професії майстер з діагностики і обслуговування електромобілів, ми включили до програми низку тем з такого напрямку. Річ у тім, що МОН надає можливість кожному закладу освіти самостійно визначатися з частиною програмного матеріалу. На такий матеріал відводиться 20% від загального програмного матеріалу, затвердженого Міносвіти і науки.

Тим часом в училищі підготували документи на отримання ліцензії на підготовку фахівців за спеціальністю «майстер з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів».

— Для викладання матеріалу за такою програмою підготували двох майстрів виробничого навчання, — розповів викладач училища  Анатолій Войцех. – Вони пройшли підготовку у Черкасах у професійному ліцеї автотранспорту. У них ліцензована ця професія. Ліцензію на підготовку таких фахівців мають ще два навчальні заклади  у столиці — училище автотранспорту і будівельної механізації та Навчально-практичний центр при Академії педагогічних наук. Сподіваємося, що з часом і наше училище отримає ліцензію.

Щоб готувати спеціалістів, потрібен електромобіль. В училищі мають такий транспорт. Як пояснили співрозмовники, для цього переобладнали «Таврію». Робили все у власній майстерні. Допомагали знайомі пані Ірини власники електротранспорту. Зокрема, з питань електроніки консультував випускник національного технічного університету Андрій Черненко. Він неодноразово приїжджав в училище, разом з ним випробовували авто.

— Кожен учень, який вивчає теми з обслуговування електроавтомобілів, повинен особисто проїхати на ньому певну відстань, — говорить Ірина Короленко. – Щоб знати не тільки теорію, а й вміти на практиці управляти автомобілем. Щоправда, ті, хто ще не отримав посвідчення водія, не мають права виїжджати за територію училища.  

Учні училища, з якими спілкувався журналіст, розуміють важливість професії тих, хто знається на обслуговуванні електрокарів.

— Найважливіше — це діагностика, — каже учень Олег Директорчук. – Діагностика електродвигуна, електрообладнання, визначення стану акумуляторних батарей, можливість їхньої заміни і т.д.

Учень наголошує, що ходову частину, гальма може ремонтувати будь-хто з майстрів, які працюють з технікою. Електрокари, крім того, мають свою особливість.

— Не вивчиш їх – не будеш знати, — зазначає співрозмовник.

Де обслужити електрокари?

Перша станція техобслуговування електрокарів відкрита у Вінниці на перехресті вулиць Оводова і князів Коріатовичів, біля Строміського мосту. Таку інформацію надав керівник спільноти електроавтомобілістів Electro Mobile Андрій Черненко.

Де «заправити» електромобіль?

Перша зарядна станція була відкрита біля гіпермаркету МЕТРО (автомийка “Чисте місто” ). Вона працює дотепер. Ось ще декілька адрес: готельно-ресторанний комплекс “Драйв Клуб”;  ТРЦ “Мегамол”;ТРЦ “Квартал”; кав`ярня “Золотий Дукат”; тенісний клуб “Бомонд”; авторемонтна база (територія обласної лікарніім. Ющенка); 20-й км Хмельницького шосе, с. Садове (Заміський комплекс “Butterfly”)

Є також зарядні станції у деяких районах області – у Барі знаходиться біля коледжу автотранспорту і будівництва, у Гайсині – на території авто мийки по вул..Незалежності, 2а.

Вартість однієї зарядки – від 20 до 30 грн.

Все на плечах ентузіастів

Як розвивається рух за «чистий» автортанспорт в Вінниці прокоментував Андрій Черненко, керівник спільноти електроавтомобілістів Electro Mobile.

— Єдине, що доброго зробила держава, це знизила податки на ввезення електрокарів, — говорить пан Андрій. – Тому значно збільшилася кількість такого виду транспорту, зокрема, і в нашому місті. Все інше – на плечах ентузіастів.

Для прикладу, у Вінниці спільними зусиллями і за власні кошти створено мережу зарядних станцій, нині їх приблизно 15. До речі, ці станції трьох типів: для звичайної зарядки, пришвидшеної і швидкої. На звичайній тривалість зарядки становить приблизно вісім годин, пришвидшеній – 3,5 години, на швидкій не більше 40 хвилин.

Силами ентузіастів так само з’явилася перша станція техобслуговування.

Кількість електрокарів стрімко зростає, вдосконалюються технічні характеристики такого виду транспорту. Якщо перші автомобілі мали пробіг на одній зарядці не більше ста кілометрів, то нині уже є такі, що долають цю відстань у 500-600 км. Зрештою, їхні переваги над авто на бензинових чи дизельних двигунах очевидні. Хто апробував такий транспорт, уже не хоче повертатися до іншого виду автомобілів.

 

Новини за темою Новини за темою
Коментарі (9)
  • Грицько Штахета

    Тю. Електрокари. "Чистий транспорт", лол. Що там з зарядками, обслуговуванням і застряганням посеред поля - то діло десяте. А чи гуглили ви хоч раз, шановні "грінпісовці", якої шкоди природі завдають виробництво акумулятора на одне таке відро, і його утилізація через кожні 2-5 років? А якщо всі пересядуть на такі відра - скільки диму вийде з труб електростанцій? )))

    Ярослав reply Грицько Штахета

    Справедливости ради, але через 2-5 років утилізовувати акумулятор не обов'язокво. Сам елемент із віком втрачає свої властивості і стає не придатним для використання у електротранспорті, але це не значить що його не можна використовувати як живлення для чогось іншого.

    Грицько Штахета reply Ярослав

    Добре. Використовуєм як живлення для чогось іншого. Але новий акумулятор в відро все одно потрібен, та й старий як не через 5 так через 10 років треба все одно утилізувати. А електростанціїї все продовжують димом фугувати, а кислотні відходи з акумуляторних заводів накопичуються. Бачив я такий "грінпіс" в білих тапках.
  • Anonymous

    Електро - Сказочники - расскажите про стоимость батарей и про стоимость утилизации старых батарей и срок службы батарей.
    Лет через 50 можно будет уже покупать нормальные електрокары - а сейчас это понты за ОЧЕНЬ дорого.
  • Ярослав

    "Зрештою, їхні переваги над авто на бензинових чи дизельних двигунах очевидні."
    За слово "очевидно" позамежами інтимної ромови між чолвіком і дружиною треба бити по ниркам, ногами. Список переваг в студію, і недоліків. З обох сторін. Інакше це бабські теревені. Якби воно мало так багато переваг, то це було б "очевидно" на ділі, а так чогось із 400 заявлених, бачив поки 6.

    Лора reply Ярослав

    як ви дивитесь? я бачу Ліфи мало не в кожному дворі.

    Ярослав reply Лора

    Добре, дюжина, з поправкою на мій щоденний маршрут.
    Стоячі у дворі ліфи - абсолютно не показник. На дорогах міста протягом доби бачу не більше двох штук. Так, буває різних, але тим не менше. Це навіть ніж всякого роду мото транспорту. Навіть назва для цього є - нескінченно мала величина, яку можна безпечно не враховувати при обчисленнях. Позначається вона як не дивно знаком "0".
    Це те що я бачу, піар ентузіастами чогось що мало чого міняє.
    Не зрозумійте мене не правильно, я абсолютно не проти електромобілей як такових, я лише стверджую - вони абсолютно не практичні, тому всі сили мають бути кинуті не на вихваляння "кількістю" а на інфраструктуру, та й то не подолає більшість недоліків: швидкий вихід із ладу батарей і втрату часу на їх зарядку. А так, евакутор що приїде буксирувати ваш автононмний міні-тролейбус десь посеред Немирівського району буде працювати на дизелі, як би ви не бажали зараз іншого.
  • Тетяна Ніколюк-Гарда

    Та не всі... Електромобілі так плавно їдуть, що людей зі слабким вестибулярним апаратом починає закачувати... Рятують лише ямки на дорогах)))
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

07:31 Прогноз погоди у Вінниці на сьогодні, 20 травня 19:01 Дев'ять годин без світла. Де у понеділок застосують планові відключення? 18:13 Що очікує долар, євро та рубль на наступному тижні (20 - 26 травня)? 17:12 «І мамонт теж сподобався». Що гості побачили в музеї цієї ночі photo_camera Від читача 09:27 Активісти, ми вас шукаємо! 17:05 Плюс два вихідних: коли в червні відпочиватимуть вінничани? 16:43 Скільки коштує зібрати дитину на випускний? Власний досвід VS поради експерта 16:20 З 20 травня на місяць перекриють рух на ділянці по вулиці Дубовецькій 16:09 Меморіал Петра Анісіма зібрав сильніших легкоатлетів. Переміг наш земляк 15:41 Готуйте відра та кастрюлі: де у понеділок вінничани сидітимуть без води? 15:01 Знайшли дівчат, які намагалися виламати скульптури на Київському мосту (Відео) 14:19 На місяць перекриють частину вулиці в центрі Вінниці. Що там робитимуть? 13:39 На Вінниччині СБУ накрила наркодилера, який заробляв до 100 тисяч в місяць 13:07 Новий бренд Вінниці: як виглядає, на що схожий та які реакції вінничан photo_camera 12:59 П'ятимісячний Іллюша отримав маму та тата. У Вінниці створили прийомну родину 12:35 Оксана Скоромна з ВНАУ отримала звання «Заслуженого працівника» 11:59 Наша легкоатлетка Олена Колесниченко рветься на Олімпіаду-2020 у Токіо 11:58 Головні автомобільні новини - за 5 хвилин. Тиждень №20 11:31 Кого із вінницьких бізнесменів перевірить Держпраця на тижні (20 - 24 травня) 10:53 «Вторгнеться арктичне повітря»: попередили про похолодання та шторми
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up