Вінницькі автошколи хочуть змінити умови здачі водіння. Сервісний центр вагається

  • Керівники вінницьких автошкіл хочуть змінити правила прийому іспитів для майбутніх водіїв;

  • Пропонують розробити єдину модель завдань, які треба виконати, щоб отримати «права»;

  • Скаржаться, що у кожного екзаменатора своя система оцінювання, тому варто розробити «методичку» про помилки;

  • Ідея здається гарною, але що з нею не так?
Вінницькі автошколи хочуть змінити умови здачі водіння. Сервісний центр вагається

Тиждень тому, 14 квітня, керівники вінницьких автошкіл разом з представниками Сервісного центру (колишній МРЕВ) обговорювали проблеми, які виникають при складанні практичної частини іспиту — водіння.

— Сьогодні екзаменатор виходить на майданчик і каже: «Ти складаєш одні вправи, а ти інші», — говорить автоексперт Олександр Зєрщиков. —  У людей, які навчалися в одній групі виникає питання, чому так? Немає чітко прописаних маршрутів водіння по місту. Немає єдиної системи, яка б визначала чи грубі помилки допустив учень, коли складав іспит. Один екзаменатор через неувімкнений поворотник зробить так, що студент не отримає «права», для інший тільки посварить пальчиком.

Ще однією проблемою автошколи вважають те, хто буде сидіти поряд з майбутнім водієм під час іспиту: інструктор, який навчав людину, чи екзаменатор, якого студент бачить вперше.

На думку директорів автошкіл, кандидат у водії почне нервувати, коли на сусідньому місці буде екзаменатор. Через це може завалити іспит. Цікаво, як тоді людина буде їздити вулицями міста, якщо вона боїться екзаменатора? Також невирішеним залишається питання, чи є порушенням, що людині, яка не має «прав» (хоч і навчається), передають у керування авто?

Що пропонують автошколи

1. Розробити 3-5 карток з номерами вправ, які приймаються на іспиті. Екзаменатор дає право майбутньому водію витягнути карту, які вправи він буде сьогодні складати. Або картку витягає інструктор і ці вправи складатимуть всі учні;

2. Сервісний центр розробляє три різних маршрути, друкує так само картки і учень перед виїздом в місто витягує карту і вивчає майбутній маршрут;

Перелік вправ, які приймаються на майданчику для навчання з початкового керування на категорію «В»:

  • «Підготовка до початку руху».

  • «Зупинка транспортного засобу на підйомі, а потім відновлення руху».

  • «Заїзд у двір (гараж) з правого боку».

  • «Змійка переднім ходом (5 конусів)».

  • «Розворот в обмеженому просторі з одноразовим включенням задньої передачі».

  • «Паркування автомобіля біля бордюру (паралельна) заднім ходом».

  • «Змійка заднім ходом (5 конусів)».

  • «Розгін до 40 км на годину та екстрене гальмування».

  • «Паркування автомобіля до переднім ходом і виїзд з такого місця»

Також керівники автошкіл хочуть розробити єдину систему оцінювання. Для того, щоб кожен розумів, через яку помилку він не склав іспит. Ось приклад такої системи:

Приклад картки з вправами:

Картка №1

«Екзаменаційні вправи для складання практичного іспиту на майданчику для навчання з початкового керування на категорію «В»

1. Вправа № 1 «Підготовка до початку руху»

2. Вправа № 2 «Зупинка транспортного засобу на підйомі, а потім відновлення руху».

3. Вправа № 3 «Заїзд у двір (гараж) з правого боку».

4. Вправа № 4 «Змійка переднім ходом ( 5 конусів)».

Домагаються «поблажок»?

Керівник громадської організації «Комітет безпеки руху» Володимир Черкас вважає такі дії з боку автошкіл спробою повернутися до старих «схем». Та перекласти з себе відповідальність за погано підготовлених водіїв на сервісний центр. Про це він написав на сторінці ГО у Facebook:

«Керівництво вінницьких автошкіл, фактично, вимагало від екзаменаторів стати більш лояльними до майбутніх водіїв і піти на ряд прямих порушень діючих нормативів. Відмовитися від візуального прийому іспитів у межах автодрому, оскільки не довіряють якості підготовки власних випускників», — пише Черкас.

Справа у тому, що зараз, відповідно до законодавства, учню ставлять завдання, які він виконує самостійно на закритій території, без втручання інструктора і екзаменатора, а співробітник Сервісного центру лише візуально контролює виконання вправ.

«Після відмови вдатися до порушень перші особи вінницьких автошкіл спробували звинуватити працівників сервісних центрів у тому, що автодроми цих самих автошкіл не відповідають нормативам. І висунули ультиматум, що незабаром можуть припинити надавати своїм випускникам навчальні автомобілі для здачі іспитів, мотивуючи тим, що екзаменаційні автомобілі — головний біль сервісного центру. Автошколи намагаються домогтися від сервісних центрів певних преференцій. Представники громадських організацій коаліції "НІКА" попередили представників СЦ про недопущення будь-яких незаконних поблажок при прийомі іспитів», — пише Черкас.

Очільник Головного сервісного центру України Владислав Криклій також прокоментував ситуацію з автошколами. Написав «Молодці», але незрозуміло, кого саме він похвалив:

«Молодці, Законодавство і його норми мають бути єдиними для всіх. Правильна позиція! Змінювати теж для всіх, а не вибірково», — написав Криклій.

Читайте також:

Коментарі (5)

Анонім

Ви не авторизовані

  • Юлія

    Раніше в Мрео без хабара не здасиш, навіть маючи знання і практичні вміння водити. А зараз в сервісних центрах все по чесному, що не може не радувати. А ці нововведення-це прекрасна ідея.
  • Александр Балаганов

    ПРИ НОРМАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ-ПРАКТИЧЕСКИЙ ЭКЗАМЕН СДАЕТСЯ ЭЛЕМЕНТАРНО.
  • Alexander Skydan

    В розвинених країнах це вже все є і на набагато вищому рівні, може просто навчитися у тих кто через це пройшов.
  • Підреза Олег

    Яка різниця як здавати водіння, якщо практично всі здають за хабар(