Часто здається, що навколо нічого не змінюється, таке відчуття «добре там, де нас немає». Але чи дійсно автомобільне життя в Україні завмерло на якийсь паузі, і з року в рік все залишається незмінним? Щоб перевірити цю думку, журналісти auto.ria «перемотати» події року, що минув і згадати ключові моменти, які стосувалися українських автомобілістів.
Почався 2018 й, як і належить, прямо з 0 годин 0 хвилин 1 січня з введення нових правил по швидкості: в населених пунктах почав діяти європейський ліміт в 50 км/год. Інша справа, що не всі водії одразу почали його дотримуватися, хоча згодом все-таки почали. Ну або платили штрафи. Втім, це тема для іншої події, про який далі.
Патрульна поліція отримала в своє розпорядження лазерні вимірювачі швидкості TruCAM. «Девайси» не самі нові, і їм довелося кілька років пролежати на складах, а потім пройти повторні перевірки. Однак, такі прилади досі є актуальними, в тому числі ними користуються і в Європі.
Читайте також:
Рух «євроблях» зробив свою справу: держава пішла на те, щоб на постійній основі переписати частини Митного і Податкового кодексів. А ще ряд суміжних законів, які стосуються правил ввезення та розмитнення легкових автомобілів.
Раніше діючі табличні ставки акцизів замінені на формулу, мінімальним «прохідним» Екостандарт став «Євро-2», що дозволяє ввозити легковика від 1995 року випуску; ослабили податковий тиск на переобладнання автомобілів з вантажних в легкові.
Разом з цими змінами, встановлено кілька обмежень. Наприклад, припинено ввезення нових «євроблях» за допомогою іноземців-«верблюдів». Встановлено термін, в який всі машини на єврономерах повинні бути легалізовані, або ж їх водії зустрінуться з дуже жорсткими санкціями - штрафами і навіть конфіскаціями автомобілів.
Для наведення порядку з паркуванням, особливо в центральних частинах великих міст, на законодавчому рівні була створена можливість для місцевих органів влади наймати інспекторів з паркування.
Вони, без участі поліції, мають право виносити постанови за певні порушення, і навіть здійснювати евакуацію машин на штрафмайданчик. Також реалізована можливість заочного залучення до відповідальності порушників (або власників авто) за допомогою засобів автофіксації.
Однак на практиці, з кількох причин, весь механізм не зміг вийти на максимальні оберти відразу після старту. Щось не встиг «дописати» Кабмін, десь не зорієнтувалися на місцях, десь адвокати знайшли нові «дірки», які знову ж таки, треба «латати».
Поки караванів з евакуаторів немає, як і інспекторів з фотокамерами, - але це тільки «поки». Після залагодження всіх неузгодженостей нові правила притягнення до відповідальності за порушення правил парковки таки запрацюють. Напевно, вже в наступному році.
За 2018 рік було імпортовано електричних авто втричі більше, ніж за весь 2017-й, а сумарна кількість зареєстрованих в Україні електрокарів зросла вдвічі. Разом з цим відкрилося чимало спеціалізованих автосалонів і СТО, офіційні дилери почали продаж деяких моделей електромобілів, помітно розширилася мережа зарядних станцій. Те, про що вчора говорили як про далеке майбутнє, сьогодні стає повсякденним явищем.
Якби не «нульова розмитнення», яка діяла протягом 2018 го року на електромобілі, то навряд чи їх купували б так активно. Адже різниця у фінальній вартості в більш ніж 30% - це вагомий аргумент.
Однак пільги продовжили ще на кілька років, до кінця 2022. Мито і ПДВ при імпорті легкових електромобілів стягуватися не буде, залишиться лише акциз (1 євро за 1 кВт * год ємності АКБ) і збір за першу реєстрацію.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Oleksandr Stoliarov
Фейспалм на обличчі, коли журналіст пише, а тобі соромно.
1. Про обмеження швидкості 50км/год - в Україні відсутні системи автоматичної фіксації швидкості, а отже всі стягнення - незаконні.
2. Про Труками - ці прилади не відносяться до систем з автоматичною фіксацією, отже всі стягнення виписані на підставі його показників - незаконні.
3. Про правила розмитнення - журналіст, не плутай розмитнення та акциз. Основні і суттєві зміни стосуються акцизу
4. Про листи щастя - Конституційний суд давно вказав, що вони незаконні, ст.61,62 Конституції і рішення http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v023p710-10
5. Ну хоч про електромобілі коректно написав.
Панасенко, голова журналістові потрібна щоб думати та аналізувати, а не писати діч, щоб люди у неї вірили
Юрий Бондарук