Фури, важчі 40 тонн, змусять «худнути», щоб не шкодили дорогам (Новини компаній)

Фури, важчі 40 тонн, змусять «худнути», щоб не шкодили дорогам (Новини компаній)

Щоб зберегти українські дороги від руйнівного впливу перевантажених автомобілів, Мінінфрастуктури планує цього року встановити на основних магістралях 10 вагових комплексів Weight in motion (зважування в русі), котрі 100% відповідають своїй назві й визначатимуть вагу автомобіля під час його руху, – повідомляє Урядовий кур’єр. У Мінінфраструктури стверджують, що мають підтвердження гранту ЄС на придбання 100 таких комплексів. Для реалізації проекту в міністерстві вже півтора року працює ціла команда підтримки реформ. Повністю реалізувати проект в уряді планують за 3-5 років.

«Нам вдалося отримати фінансування Світового банку для цього пілотного проекту. Також є підтвердження гранту Європейського союзу для закупівлі 100 таких комплексів зважування в русі, щоб контролювати основні траси країни», – повідомляє на офіційному сайті міністерства Олександра Клітіна, керівник Офісу підтримки реформ при Мінінфраструктури. 

За її словами, для повного впровадження реформи вже навіть розроблені і зареєстровані в Парламенті необхідні законодавчі зміни: Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю № 7318 від 17.11.2017 та Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо надходжень від здійснення габаритно-вагового контролю № 7319 від 17.11.2017 року.

Та в Укртрансбезпеці на нововведення не чекають. Співробітники служби ще у липні почали проводити масові рейди на вітчизняних дорогах. Порушників штрафують на цілих 510 грн, та, згідно зі ст. 265-2 КУпАП, забороняють перевантаженому транспорту рухатися далі до усунення правопорушення, або отримання в поліції дозволу на проїзд. 


Довідково. Вплив однієї вантажівки на дорожнє покриття дорівнює впливу 26 тис. легкових авто. Якщо фура перевантажена на 25%, її вплив зростає майже втричі – до 70,5 тис. авто! А якщо асфальт ще й розігрітий на сонці?


Сучасні технології дорожнього будівництва безсилі проти порушників вагового контролю

Прем'єр України Володимир Гройсман вважає, що проблему з українськими дорогами реально вирішити за три-п'ять років. Для цього потрібні: стабільне фінансування, контроль якості ремонту та будівництва доріг, а також – контроль їх експлуатації. 

«Контроль має бути забезпечено. Ми витрачаємо мільярди гривень на будівництво, але транспорт навантажують і перевантажують, руйнуючи таким чином дороги. Мусимо це зупинити», – зазначив глава уряду.

Солідарні з прем’єром і виконавці дорожньобудівельних робіт. Адже без вагового контролю будь-яке асфальтобетонне покриття, навіть покладене за найсучаснішими технологіями, зазнаватиме руйнівного впливу. 

«При дозволених 40 тонах загального навантаження, наші фури перевозять 60, і 100, і навіть більше тонн. І не дивлячись на те, що ми влаштовуємо якісне багатошарове дорожнє покриття, з дотриманням всіх найсучасніших технологій, в спеку воно все одно нагрівається від сонячних променів до 60 і вище градусів. Це фізика. І коли по такій новенькій ідеальній поверхні рухається перевантажений монстр, він просто руйнує покриття, продавлює його, як палець вершкове масло. Так на дорозі з’являється те, що ми називаємо «колія». Потім покриття починає поступово «розповзатися» і весною просто «тане» разом зі снігом», – пояснює начальник виробничо-технічного відділу ТОА СП «Автострада» Ярослав Печериця

Як підкреслюють в «Автостраді», сучасне дорожнє покриття на порядок надійніше в порівнянні з тим, що робили 10-20 років тому. Якість та гарантію більше 6 років забезпечує абсолютно новий підхід до процесу дорожнього будівництва:

  • нова техніка дозволяє зрізати старий асфальт на встановлену товщину;
  • зрізаний асфальт не вивозять на смітник, а використовують як шар регенерації;
  • асфальтобетонне покриття виробляється за абсолютно новою технологією, котра не припускає заміни складових чи технології укладання;
  • нове дорожнє покриття має зовсім іншу структуру, і може прослужити близько 10 років, за умови належного обслуговування та дотримання правил експлуатації. 

«Відремонтовані нами дороги можуть прослужити понад 10 років за умови належного утримання та дотримання вагових обмежень. Для цього ми маємо всі необхідні умови – нові сучасні автоматизовані асфальтобетонні заводи при яких працюють атестовані лабораторії, що здійснюють постійний контроль вхідної та вихідної сировини. А ще в нас найсучасніші технології та високопрофесійна команда, фахівці якої працюю на ринку дорожнього будівництва більш як 20 років, – наголошує директор ТОВ «СП «Автострада» Анатолій Вакар. – Але, всі наші технології та зусилля перетворяться на ніщо, якщо не буде контролю за вагою фур на дорозі». 

Щоб зберегти відремонтовані ділянки дороги, на трасі М-12 вже зроблені перші кроки: між Вінницею та Вороновицею СП «Автострада» збудувала 2 майданчики для проведення габаритно-вагового контролю великовантажних транспортних засобів. Незабаром тут запрацюють стаціонарні пункти, призначені виявляти порушників. 

Дотримання вагових норм збільшує термін експлуатації доріг

Автоперевізники частенько порушують встановлені законодавством вагові обмеження заради збільшення прибутків. Та мало хто з них замислюється, що короткочасні прибутки швидко обернуться на збитки, коли їх вантажівкам доведеться рухатися розбитими ними ж самими дорогами. 

Згідно з євростандартами, гранична вага двовісного транспортного засобу з 3-вісним напівпричепом, загальною довжиною до 13,72 м, не може перевищувати 42 т; вага аналогічного 3-вісного транспортного засобу з 2- чи 3-вісним напівпричепом не може перевищувати 44 т. 

В Україні ж перевантаження фур зазвичай сходить перевізникам із рук. Тому майданчики зважування у русі допоможуть зробити пересування таких машин фактично неможливим. 

А поки ваговий контроль на вітчизняних дорогах працює лише точково, дорожньобудівельні підприємства серйозно розмірковують над тим, що кілька надміру навантажених фур на залишать помітний слід не лише на розігрітому новому дорожньому покритті, а й на репутації компанії. Адже попри те, що винними в руйнації покриття будуть несумлінні перевізники, усувати наслідки доведеться саме виконавцям ремонтів, обтяжених договірними зобов’язаннями, де чітко прописано – гарантійний термін служби відремонтованого покриття від 5 до 10 років. Тобто, в разі утворення дефектів на покритті раніше вказаного терміну, виконавець має усунути недоліки власними силами і за власний кошт. 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:16 Про що потрібно знати, якщо у вас сезонна алергія? Розповідає професорка медичного університету 20:55 Дівчатам та жінкам не можна в церкву в штанах? Це вигадка — сказали в ПЦУ 20:05 У Вінниці завершився чемпіонат міста з волейболу серед чоловіків сезону 2023–2024 photo_camera 19:40 Юлія Тимошенко вимагає негайної відставки Сольського з посади міністра аграполітики (Прес-служба ВО "Батьківщина") Від читача 18:08 Присвоєння звання ГЕРОЯ УКРАЇНИ посмертно Бондаренко Ігорю Вікторовичу 19:30 Дощі і пил із Сахари. Коли до Вінниці повернеться сонце? 19:09 «Чому їм можна, а нам ні?» Через незаконне будівництво у селі Прибузьке затоплює ліс photo_camera 19:03 Майже 200 тисяч гривень для ЗСУ: у Вінниці завершився благодійний шкільний марафон photo_camera 18:36 У світі відзначили День книги. Що почитати у вінницьких авторів та авторок 18:34 П’ять років позбавлення волі за розбещення дітей: суд виніс вирок чоловіку 18:30 Допоможуть у тяжку хвилину: ритуальні послуги та товари, кафе та обіди на замовлення (партнерський проєкт) 18:13 Зловили ухилянта-екстремала. Він плив на надувному матраці до Молдови play_circle_filled photo_camera 17:25 Вимагав 2 тисячі доларів за нерозкриття ДТП. На Вінниччині затримали в.о. командира photo_camera 17:07 На Вінниччині підприємствам ввели обмеження використання електрики 17:02 «Реальні смертники: ми по них б’ємо, а вони все одно повзуть» — Як вчитель став військовим 16:55 Конкурс із закупівлі послуг з підготовки грантових заявок для бізнесу (Прес-служба Спілки підприємців "Стіна") 16:07 Була піна та мертва риба. Екоінспекція перевірила воду в озері «Миру» 16:00 Зубки як у казці: історія успіху клініки "ПАВЛІН" (Новини компаній) 15:10 Малюють місця сили Вінниччини. Стартував восьмий пленер «Кращий художник» 14:03 Вінницький суд виніс вирок громадянину Молдови. Він переправляв чоловіків за кордон
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up