В минулому пості я писав про формування іміджу Свєнтокшиського воєводства – наших давніх польських партнерів. Сьогодні продовжу тему. Тому що, який й би «правильний» імідж не прописали у концепції та стратегії розвитку, інвестиції не прийдуть і туристи не приїдуть, якщо інформація не дійде до тих, хто має їхати. Умовно кажучи, мало просто бути суперкласним, треба ще всім про це розказати.
Тобто, потрібно було донести інформацію до потенційних туристів. Цільовою аудиторією були обрані, перш за все, мешканці міста Варшави, найближчих воєводств Польщі та найближчих сусідніх країн, серед котрих окремо виділялися Німеччина і Україна. Представники Свєнтокшиського воєводства, популяризуючи новий образ регіону, взяли участь у фахових туристичних виставках у Польщі (Сосновець, Лодзь, Краків, Гданськ, Варшава, Познань) та закордоном (Берлін, Москва, Київ, Будапешт). Запрошували і організовували ознайомчі візити для цілих груп журналістів, як з польських видань, так і з Угорщини, Німеччини, України. Влаштовували промоційні заходи, такі як фестиваль «Свєнтоянки» в Кєльце в 2008 році, чи промоційні заходи в Варшаві в 2009 році, коли на вулиці вийшли молоді чарівниці і роздали 1000 мітел з адресою туристичної сторінки регіону. Запрошували прокататися на мітлі і відвідати електронну сторінку. Ще 50 таких же сувенірів було надіслано до редакцій найбільших ЗМІ.
Промоційна кампанія регіону мала потужну підтримку у засобах масової інформації. У 2008 році на телеканалі TVP 3 вийшло дев'ять серій програми «Свєнтокшиські місця сили». Протягом наступних двох років кількість короткометражних фільмів цієї серії довели до двадцяти. 2009 року на телеканалах TVN, TVN Style i TVN Turbo було показано 114 рекламних роликів в прайм-тайм. Проведено декілька телевізійних конкурсів. Реалізовано три масштабні рекламні кампанії в Інтернет-сервісі Onet.pl: результатом однієї стало 1500 відвідувань на день туристичної сторінки регіону, другої – 130 237 показів реклами, третьої – надсилання протягом 4 днів 75 тисяч «магічних» привітань, якими обмінялися користувачі Інтернету. Організовано вірусну рекламу у соціальних мережах (You Tube, Wrzuta, Goldenline). В найбільших містах сусідніх воєводств було запущено ще кампанію зовнішньої реклами із біл-бордів та автобусів (у Кракові і Варшаві). Для підсилення тривалого ефекту в рамках кампанії було випущено 13 різновидів друкованої продукції загальним накладом понад 258 000 екземплярів.
Навіть мій минулий і цей пост – це, фактично, частина вірусної промоційної кампанії Свєнтокшиського воєводства. 99,9% співробітників, що займаються промоцією Свєнтокшиського регіону навіть не підозрюють про моє існування, а я тут вибиваю на клавіатурі, як класно вони займаються промоцією регіону. Десь так імідж і повинен формуватися.
На завершення трошки статистики, щоб оцінити результати активної промоціної кампанії. Одним із показників є кількість місць у готелях. Якщо вона зростає – це означає, що туристи їдуть, везуть з собою гроші, а в обслуговування приїжджих інвестуються кошти. Якщо кількість ліжкомісць скорочується – значить всі кошти викинуті на промоцію регіону пішли в пустоту.
На кінець липня 2006 року на території воєводства налічувалося 111 об’єктів, де могли туристи зупинитися на нічліг, 89 з них – працювали цілий рік. За п’ять років у воєводстві стало 166 таких об’єктів, 145 з них – цілорічні. В тому числі: майже вдвічі зросла кількість готелів: з 36 до 69. Аналогічно, вдвічі, з 6 до 12 виросла і кількість мотелів.
А кілька днів тому, 22 серпня, відкрився уже 105-й готель на території воєводства. Називається «Старий млин» і знаходиться в переробленому приміщенні млина, збудованого у ХІХ столітті. Крім готелів, на сьогоднішній день, у Свєнтокшиському нараховується близько 65 мотелів і хостелів та більше трьох сотень агротуристичних садиб.
Як бачимо, гроші витрачені на розробку іміджу регіону та промоцію виявились вдалими інвестиціями. Повертаються сторицею.
Автор: Олександр Неприцький