- Задача була поставлена не з простих, адже бізнес-середовища для малого, малого плюс та середнього бізнесу до цих пір не існувало. Ніхто не займався лобіюванням його інтересів. І сьогодні, коли стоїть питання децентралізації влади, коли вже вилучено 240 мільйонів гривень з міського бюджету Вінниці, і підприємці, і влада чітко розуміють: майбутнє регіону залежить від ініціативи та бажання кожного приймати участь в обговоренні важливих питань, від координації спільних дій, рівня взаємодії та довіри один до одного, - каже координатор РУХу «Я для моєї громади» Тетяна Валуйська.
За її словами, у ході зустрічі піднімалося багато питань щодо влади, і, нажаль, кожен з підприємців вказував на те, що влада і сьогодні їх не чує.
- Тому одне з найважливіших завдань, які стоять перед нами, - питання ефективної системної взаємодії з владою. У міжнародному досвіді існує модель взаємодії за допомогою бізнес-асоціацій. Адже саме вони і є голосом підприємців. Можливо, існують й інші моделі. Тоді підприємці мають їх знайти та розглянути, - зазначила Тетяна Валуйська.
І готовність працювати у заданому напрямку – є.
- Кожен підприємець - це унікальна та неповторна особистість зі своїми інтересами, думками і власною позицією, людина, яка цінує свій час. І цей захід продемонстрував, що це не недолік, який заважає спільній роботі з іншими підприємцями, а навпаки – перевага.
Представники малого та середнього бізнесу здатні об'єднуватися і працювати згуртовано над однією метою та знаходити відповіді на виклики сьогодення і прогнозованого майбутнього заради вирішення задач, які постають перед кожним з них, - ділиться враженнями один з учасників, Максим Ширнін.
За словами його колеги, Лариси Телеги, участь такому заході дає можливість відчути свою співпричетність до формування бізнес-середовища у нашому місті та в цілому в Україні.
- Ти розумієш, що малий та середній бізнес розвивається, зріє та заявляє про себе, шукає шляхи компромісного вирішення питань із владою та конкурентним середовищем, - зазначає вона.
- Не можна сказати, що нам вдалося створити саме образ бізнес-середовища. Це більше схоже на виявлення напрямків його розвитку. Їх чотири: 1) державна політика є прозорою і діє в правовому полі; 2) бізнес спроможний себе захистити; 3) бізнес росте і розвивається, та бізнес-освіта є первинною складовою економічного розвитку; 4) бізнес етичний, турбується про свою репутацію та імідж., - підсумовує Тетяна Валуйська. - Одностайно підприємці висловлюються за те, щоб створювались якомога більше об’єднань та спільнот підприємців: галузеві асоціації, кластерні організації, центри колективної безпеки, громадські ради підприємців для взаємодії, співпраці, налагодження діалогу з певними органами влади, профільні комісії, інформаційно-економічні медіа-центри, центри екологічної безпеки, інше. Основними мотивами для створення таких об’єднань є три складові: прибуток, оптимізація затрат та захист. Тож виклик зроблено, і ми маємо переходити до дій. А для цього потрібно зробити корекцію створеного образу на основі SWOT-аналізу, розробити стратегію його досягнення, визначити цілі та задачі, розробити програму, план, алгоритм дій з чіткою послідовністю кроків. Все це ми маємо зробити разом. Тож пропонуємо створити робочі групи і діяти. Обирайте напрямки, які вас найбільше цікавлять, і телефонуйте 097 455 86 67. А також приєднуйтесь до сторінки РУХу у Фейсбуці https://www.facebook.com/groups/422624837886067/
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер