Учителька української мови Таміла Очеретна працює в школі №34 від дня її заснування, 26-й рік. І, судячи зі всього, — останній. У понеділок, 12 вересня, 22-є батьків учнів 5-г класу написали заяву в департамент освіти, щоб вчительку відсторонили. Причина — змушує дітей молитися перед кожним уроком.
Новий хештег у ФБ
На персональній сторінці у ФБ у вінничанки Людмили Уманець 2 вересня з’явився запис під хештегом #вчителькапіп. Жінка питала за якою статтею можна послати вчительку, що змушує молитися дітей.
Її донька Іванка вчиться у 5-г школи №34. Початкова школа з однією вчителькою на всі уроки залишилась у минулому. Тож дівчинка поділилася з мамою новиною про українську мову. А саме про викладачку, яка перед кожним уроком пропонує всім почитати «Отче наш». Усі встають, читають.
Людмила 5 вересня відвідала вчительку у школі і сказала, що проти молитов перед українською мовою. На що вчителька відповіла, що це робиться на прохання батьків і дітей, але поправилася — попередніх років.
— Казала, що молитва — то оберіг, і він дітям дуже потрібен. Що навколо дуже багато негативної енергії, а це хоч маленький шматочок позитиву, — розповіла Людмила. — Для того, щоб заряджати дітей позитивною енергією і давати їм цей оберіг, треба бути дуже сміливою, а вона сама на це викликалася...
— Молитви — то ще півбіди. Вчителька, якщо хтось позіхне, може запалити свічку і ходити з нею по класу, змушує хрестити рота. Бо під час позіхання може усяка нечисть потрапити, — говорять батьки. — Ми зверталися до директора, він пообіцяв поговорити з нею. А от замінити нема ким.
Наталя Сергієнко — ще одна мама, яка обурилася діями вчительки.
— Я не знала, що діти моляться, син сказав, що вчителька йому не сподобалась, але чому, мені вияснити не вдалося. Коли вчителька на зборах говорила про «спасіння душ» наших дітей, мене не покидало відчуття хвороби/сюрреалізму/межового розладу і релігійного фанатизму. Були в директора. Він нас уважно вислухав і пообіцяв взяти до уваги. Поки ми розмовляли, у наших дітей розпочався урок. Як виявилося, знову з молитвою.
За словами батьків, минулого року на вчительку писали заяву директору інші класи. Але замінити вчительку посеред навчального року той відмовився.
Вчитель по заяві
Батьки учнів 5-г кажуть, що у них мала бути зовсім інша вчителька. Але батьки паралельного класу 1-го вересня довідалися, хто викладатиме у їх дітей, пішли до директора з вимогою замінити вчительку. Їм замінили. Тамілу Очеретну поставили викладати у 5-г.
Директор школи Володимир Крамар був дуже не задоволений, що питанням зацікавилися журналісти та департамент.
— Я міг би це все вирішити і без допомоги ззовні, — сказав директор, а на питання, чи знав він про молитви на уроках, сказав, що знав, але скарг особливих не було. — Про молитви знаю, але про свічки — ні.
Володимир Крамар обіцяв, що вчителька української мови отримає догану і не буде викладати у 5-г, а далі її доля буде вирішуватися на рівні департаменту.
Шкільний психолог Людмила Назарова не схвалює новаторство своєї колеги, але каже, що жоден школяр стосовно шкідливого впливу молитов до неї не звертався.
— Якби вчитель отримав письмовий дозвіл про молитву перед уроком від кожного з батьків — це одне. Крім того, потрібно ще запитати дитину, щоб не порушувати її прав, — сказала психолог. — Тим паче 5 клас, позаду початкова школа, тепер адаптація до великої кількості вчителів, нових вимог, нових навантажень, будь-яка ситуація може викликати стрес.
На рівні департаменту
Батьки написали заяву на ім’я директору департаменту освіти. У понеділок представник департаменту був у школі №34. На запланований урок української на 9.25 прийшла до школи вчителька — Таміла Очеретна. Директор одразу запросив її до себе у кабінет, де разом з представником департаменту провели бесіду.
Коли журналістам дозволи поспілкуватися з вчителькою та запросили до кабінету, на столі перед нею був чистий аркуш паперу і ручка.
На запитання, для чого це, вона сказала, що її змушують написати заяву на звільнення. Причина — заява батьків про те, що вона змушує дітей молитися.
— Але це не зовсім так, я нікого не змушувала, — говорить вчителька. — Я просто пояснювала дітям, що молитва є надзвичайним оберегом. Діти, які не хотіли молитися, або мали інше віросповідання, не робили цього. Я не просто почала так робити, мене попросили батьки. У директора питала, чи можна починати уроки з молитви, і він був не проти.
А про позіхання вчителька каже, що ніяких чортів не мала на увазі, і про нечисть дітям не казала.
— Просто, коли людина починає позіхати, пускається енергія негативу, ліні, - говорить Таміла Очеретна. — Тому радила не робити цього.
На запитання, чи вчителька дуже набожна та ходить до церкви, Таміла Василівна відповіла, що дуже рідко. Адже, як казав її батько, храм повинен бути у кожного в душі.
Юрій Єрмаков, начальник відділу загальної і середньої освіти департаменту освіти
— Я прочитав звернення батьків, яке вже є на сайті міської ради. Батьки праві, тому що церква і школа, відповідно до законодавства, відокремлені. Тамілу Очеретну ніхто не змушує писати заяву на звільнення, лише пояснення на ім’я директора департаменту освіти. Поки її ніхто не звільняє. Ми повинні розібратися в ситуації, а далі приймемо рішення. Скоріш за все, на користь батьків, тому що це — проблема.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
інветро
Yana Bahrii
переконання як одноосібно, так і спільно з іншими, публічно чи
приватно, у відправленні культу, виконанні релігійних і ритуальних
обрядів та вчень", однак ця її свобода може бути обмежена законом. Наше законодавство дійсно відокремлює школу від церкви. Крім того, тими ж європейськими нормами закріплено свободу БАТЬКІВ забезпечувати релігійне і моральне виховання своїх дітей відповідно до своїх власних переконань. Плюс кожна дитина так само має право на свободу думки, совісті і релігії і повинна бути вислухана у таких випадках. Так що вчителька хоч і з благими намірами це робила, але вона не права. На мою особисту думку, навіть якщо уявити, що всі згодні на молитву перед уроком, це має бути на Отче наш, а адаптована молитва для діток. Кому цікаво, дивіться статті 13, 14 Конвенції про права дитини, ст. 18 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ст. 9 Конвенції
про захист прав людини і основоположних свобод.
Давидов Саньок
Бедрий Алеся
Oleksandr Stoliarov reply Бедрий Алеся