Конфлікт між мешканцями та підприємством виник ще у 2014 році. Люди жаліються, що асфальтобетонний завод труїть всю округу. Кажуть, що запах став особливо сильним влітку цього року і восени. Журналіст “20хвилин”, що мешкає у 300 метрах від заводу підверджує - запах справді був. Влітку сморід він не відчував, але наприкінці жовтня вимушений був у своїй квартирі закривати вікна.
Щоб дати власну версію подій, керівництво заводу після жовтневої публікації запросило журналіста сайту “20 хвилин” на территорію підприємства. До цього журналісти два рази намагалися зустрітися з директором акціонерного товариства "Вінницький асфальтобетонний завод" Віктором Тромпінським, але невдало.
Обіціять, що запаху не буде
Біля центральних воріт заводу журналіста зустрів Олександр Токар, який представився директором компанії “Віндор”.
- Ви чуєте запах (бітуму. - авт.)? - питає Олександр.
- Так є слабкий,- відповідає журналіст.
- А я не відчуваю, - каже він.
Натомість директор заводу розказав як випари бітуму потрапляють у повітря і яким чином підприємство буде боротись із цим.
- Для виготовлення асфальту потрібно нагріти бітум у закритій ємності, - розповідає пан Токар. - Якщо працівник зазівається і допустить перегрів, речовина почне випаровуватися. Утворюються бітумні гази.
Директор “Віндору” каже, що скоро на заводі встановивлять вугільні фільтри. Тоді взгалі ніякого запаху не буде.
- Людський фактор також постараємося виключити, встановивши автомати на прилади, - каже Токар. - При перевищенні температури спрацює автоматичне відключення підігріву.
Скарги місцян щодо вантажівок, які створюють затори на Київській, керівництво компанії вислухало та обіцяє задовольнити. З розповіді директора «Віндор» вантажні машини в наступному році будуть виїжджати з території заводу через інший вихід.
- Згодом плануємо побудувати новий виїзд в бік вулиці Гонти, - розповідає Олександр Токар. - А через старий пускати лише легковий транспорт.
Як виготовляють асфальт на вінницькому заводі?
Асфальтний завод - це установка, яка виробляє асфальт та бетон, кілька допоміжних споруд, автопарк спецтехніки, склади та сховища. Позаду - вузол залізниці, куди прибувають вагони із сировиною для виробництва.
- У Радянському Союзі одночасно працювало п’ять установок, - розповідає пан Олександр. - А зараз лише одна. Бітум завозився у вагонах тоннами, заливався в сховища. У 90-х роках підприємство випускало 1100 тонн асфальту і бетону на добу. Зараз же виробнича потужність досягає лише 80 тонн.
Як роблять асфальт
Асфальт виробляють із різних матеріалів. Незмінною складовою є бітум (сировина подібна до смоли). Мінерали і домішки зберігаються у сортувальних контейнерах-дозаторах.
Бітум завозять на підприємство у вагонах. Але він має недостатню температуру для роботи. Щоб це виправити - його підігрівають у спеціальних ємностях до температури 150 градусі за Цельсієм.
Виробництво починається із змішування усіх сполук у барабані. Він обертаєтся з великою швидкістю, утворюється однорідна маса. Під пристроєм стоїть горілка, що підтримує робочу температуру - 160-170 градусів.
Під час виготовлення асфальту працює очисна установкаю. Його складовою є спеціальний пристрій для очищення газу від домішок - скруббер Вентурі. Складовою системи очистки також є великі балони - циклони. Вони влавлюють пил та важкі відходи після виробництва асфальту.
- Принцип роботи очисної установки в тому, що вона звільняє повітря від пилу та шкідливих речовин за допомогою води, - розповідає пан Олександр. - Згодом відходи осідають у каскадному відстійнику. Декілька рівнів очистки, і майже чиста рідина знову направляєтся у виробничий процес.
- А білий пар, який іде із труби, - каже директор компанії. - Це звичайний водяний пар. Результат реакції води із гарячою речовиною, що виходить із барабану.
Після виготовлення суміші, їі завантажують у спеціальний контейнер-бункер. Звідки розвантажують у вантажівки.
Якщо після виробництва залишається невикористанний бітум, його зливають у бак-сховище. Потім речовину можна знову застосувати для виготовлення асфальту і бетону, різних марок. У таких контейнерах температура повинна підтримуватися на рівні 150 градусів. Якщо нижче або вище - матеріал стане непридатним.
А як роблять асфальт в Штатах дивіться в передачі відомого ТВ-циклу "Як це працює":
Офіційно про завод
Будівельна компанія «Віндор» є власником асфальтнобетонного заводу. На сьогодні компанія надає широкий спектр послуг буднівництва доріг та благоустрію, виробляє асфальт та бетон. Підрозділ компанії - торговий дім “Оріон” займається реалізацією плитки для тротуарів та доріг, які виготовлені на асфальтному. У підприємстві працює приблизно 120 чоловік. Серед найбільш відомих проектів компанії - асфальтне покриття зроблене у 2011 році по вулиці Кармелюка, що біля набережної Рошен.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Дарья
Анонім
Porjadochnij,dobrij,umnij.Vse kto ego znal,ljubili ego.
Zavod cvel.I director horoshij bil.
A teperj vremja dlja moshenikov kak Groysman i ego druzhki,kotorije toljko dumajut o denjgah i obzhorstve.Poka ne lopnut!
Inna
Анонім
Анонім