Голова постійної комісії з питань законності, боротьби з корупцією, регламенту депутатської діяльності, 24-річний депутат обласної ради Андрій Вигонюк сказав, що цю “компенсацію збитків” краще б витратили на інше. Два мільйони гривень досить, щоб усі лікарні міста працювали три місяці без благодійних внесків.
- Замість власного автопарку їздили б на роботу на таксі, - каже він. - Цих коштів буде достатньо, щоб кататися керівництву Облради на таксі по 1350 км щодня!
Начальник обласного комунального підприємства “Автобаза обласної ради” Андрій Сірак розповів, що підприємство діє за регламентом.
- Ці два мільйони виділяються не на компенсацію збитків, - розповідає очільник підприємства. - А як розрахунок за основні послуги, що надаються депутатам.
Пільгові тарифи, 39 автівок та Lexus “не здається”
З наявних 39 автомобілів “Автобази” реально використовують лише 11, а 23 автівки здають в оренду, чотири збираються списати, одну продати. Беруть машини не тільки чиновники, але й приватні підприємці. Ціни вражають: іномарка чи “вітчизняне” авто обійдеться в середньому у 500 гривень на місяць.
Журналісти перевірили, чи реально отримати в оренду автівку звичайній людині за таку суму? Для експерименту обрали “вільний” Lexus ES 350 2008 року.
Після дзвінка на номер “Автобази обласної ради” одразу ж направили в бухгалтерію.
- “Лексус” взагалі не здається, - відповіли в бухгалтерії. - Цю машину та інші нові автівки не можна орендувати. Можемо запропонувати “Волгу”. Є 84 та 86 року випуску. Машини у гарному стані. Коштує 500 гривень на місяць.
Ще Андрій Вигонюк вказав на низькі тарифи, які встановлені на автобазі для депутатів.
- Керівництво облради користується пільговими тарифами, - каже голова комісії. - Водій депутату обходиться в три гривні на годину, а за кілометр приблизно 30 копійок. А потім комунальне підприємство подає в обласний бюджет “чек”, що працює в збиток та його треба компенсувати. Аж на 2 100 000 мільйона гривень. І це вже відомо на початку року.
Що за воротами “Автобази облради”?
Начальник обласного комунального підприємства “Автобази обласної ради” Андрій Сірак розповів, чим займається “Автобаза”, чому такі низькі тарифи та навіщо комунальному підприємству понад два мільйони гривень.
- Зараз “Автобаза обласної ради” надає як основні, так й додаткові послуги, - каже він. - Серед основних послуг - це перевезення, супровід представників місцевої влади. Ми єдині в області, хто має ліцензію на надання цих послуг першим особам України.
Окрім цього “Автобаза” має додатковий сервіс: ремонт авто, автомийка, транспортні перевезення приватних осіб, VIP-супровід, паркінг, малярні роботи.
Про дешеву оренду Андрій Сірак відповів тим, що автомобілі старі, з великим пробігом. Тому їх здавали з умовою ремонту, підфарбування, тощо.
- Деякі машини мають пробіг більше півмільйона кілометрів, - каже начальник автобази. - І продати їх не вигідно, ніхто не купить.
- Але чому така велика компенсація? - питає журналіст.
- Рішення про надання пільгових послуг - 9% та 13% - приймалося депутатами, - каже начальник підприємства. - І в цьому є причина: не завжди в бюджеті є наявність коштів для розрахунку за основні послуги. І така “компенсація збитків” насправді плановий розрахунок. Сума, яка передбачена на цей рік, може змінитись. І це не означає, що ми “збиткові”. За минулий рік ми заробили 1 мільйон 670 тисяч на всіх послугах та вийшли в “плюс” на 15 тисяч гривень. Хоча ще в 2013 році автобаза була “в мінусі” на 500 тисяч гривень.
Польський досвід
Головний редактор польської газети та ресурсу “Слово Польське” Юрій Войціцький в коментарях до посту Андрія Вигонюка на фейсбуку розповів про те, як діють депутатські автопарки в Польщі:
“Підкарпатський Маршалковський уряд диспонує 15 автівками. Найдорожча з яких “Шкода СуперБ” середньої комплектації з дизельним мотором. У випадку колективних поїздок до столиці (Варшави) депутати винаймають автівки у третьої фірми або автобус”.
План дій
За результатами спільного засідання чотирьох комісій обласної ради, що пройшло у вівторок минулого тижня, депутати вирішили створити комісію, яка буде займатися вирішенням питання з оптимізації автобази облради.
- Ні, ліквідувати це підприємство не можна, - каже депутат Андрій Вигонюк. - Але його потрібно привести до ладу: встановити ринкові тарифи на послуги, зробити систему фіксації (чеки, касові термінали), планові перевірки діяльності.
Начальник комунального підприємства Андрій Сірак каже, що “перевірок вони не бояться”.
- На цій посаді я вже три роки й автобаза пережила дев'ять перевірок, - каже він. - І всі з задовільним результатом. Ми абсолютно прозорі, і нам боятись нічого.
“Депутатський” кілометраж
Сумніви у постійної комісії викликало те, що колишній очільник Вінницької обласної ради Сергій Свитко наїздив дві тисячі кілометрів.
- Свитко вже не працював, а дві тисячі кілометрів наїздив, - каже він. - Я думаю, що це так зроблено, щоб списувати кілометраж, зливати бензин.
Де наїздив 2000 кілометрів депутат у кінці минулого року? Ми запитали у нього самого.
- Я працював до 27 листопада і в той час у мене були відрядження у Київ, - розповідає він. - Зустрічався в листопаді з міністром освіти Сергієм Квітом. Також були зустрічі з в.о. міністра екології в Києві, головою комітету Верховної Ради Миколою Томенком. Ще їздив у Бершадь та по Вінницькій області.
Сергій розповів, що для голови облради встановлені ліміти 3500 км на місяць. Він же використав до тисячі кілометрів. І навіщо депутатам стільки їздити? Якщо витратити 2 100 000 гривень на бензин, то кількості пального буде достатньо для 25 “депутатських турне” навколо земної кулі. Ця відстань дорівнює понад один мільйон кілометрів!
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
John Fields
Анонім
Дарья
Vadik